En lille skade - del 2
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-04-04 16:05

Min bror havde i efteråret en skade på sin MB'er, se nedenstående link:
http://makeashorterlink.com/?G1BA26018

Nu er sagen endelig afgjort, og det blev så modparten der fik hele skylden,
da han havde kørt væsentligt hurtigere end han måtte.
Det "sjove" ved historien er så at det var ham selv der stillede med et
vidne, som han åbenbart havde håbet på kunne bakke hans egen historie op,
men det fik så den stik modsatte virkning.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 19-04-04 18:05

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in

> Nu er sagen endelig afgjort, og det blev så modparten der fik hele
> skylden, da han havde kørt væsentligt hurtigere end han måtte.

Ganske teoretisk? Hvis jeg holder ved min ubetingede vigepligt og der
kommer en fra venstre med væsentligt forhøjet hastighed (ift.
hastighedsgrænsen på stedet), så kan jeg roligt stikke snuden ud?

/lars

Fra : Cosworth POWER

Dato : 19-04-04 18:08

> Ganske teoretisk? Hvis jeg holder ved min ubetingede vigepligt og der
> kommer en fra venstre med væsentligt forhøjet hastighed (ift.
> hastighedsgrænsen på stedet), så kan jeg roligt stikke snuden ud?

Åbenbart....

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-04-04 18:30

Lars Knudsen wrote:

> Ganske teoretisk? Hvis jeg holder ved min ubetingede vigepligt og der
> kommer en fra venstre med væsentligt forhøjet hastighed (ift.
> hastighedsgrænsen på stedet), så kan jeg roligt stikke snuden ud?

Om du roligt kan gøre det, er nok så meget sagt, men i dette tilfælde var
der jo netop tale om flere faktorer.
Den modkørende kørte meget hurtigt samtidigt med at han kørte over for
"taxa-grønt".
Jeg vil tro at det er et sammenfald af begge dele der har gjort udfaldet.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : chr

Dato : 19-04-04 18:06

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
> [...]
> vidne, som han åbenbart havde håbet på kunne bakke hans egen historie op,
> men det fik så den stik modsatte virkning.

lyder underligt...ved ikke at overholde sin vigepligt ved venstresving...

Chr.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-04-04 18:31

chr wrote:

> lyder underligt...ved ikke at overholde sin vigepligt ved
> venstresving...

Jeg formoder at det er fordi modparten både kørte for hurtigt og over for
"taxa-grønt" at han fik hele skylden.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-04-04 18:07

On Mon, 19 Apr 2004 17:05:29 +0200, "Per Beer Hansen"
> [...]

>vidne, som han åbenbart havde håbet på kunne bakke hans egen historie op,
>men det fik så den stik modsatte virkning.

Der må ligge noget andet under -> kørsel for rødt lys eller taxagrønt
for den modkørende måske?

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-04-04 18:20

On Mon, 19 Apr 2004 19:07:24 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

[snip]
>Der må ligge noget andet under -> kørsel for rødt lys eller taxagrønt
>for den modkørende måske?

Der er sikkert tale om to faktorer:

1: Da der blev et hul, samtidigt med at lyset skiftede, ville hun køre
over, men hun havde "overset" en modkørende.

Lyset skiftede, hun kører formodentligt i det lyset bliver gult.

2: Flere øjenvidner fortalte dog at den modkørende (som i øvrigt havde
en trailer på) kørte meget for hurtigt.

Pga. alt for høj fart. Som jeg læser det ikke kun 10-20 over grænsen.

Jeg aner naturligvis ikke, hvordan det nøjagtig er gået til, men under
det kan jo være at lyset har været ikke-grønt i langt tid samt at
hastigheden har været alt alt for høj.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Don H.

Dato : 19-04-04 18:45

Fly Christensen wrote:
> 2: Flere øjenvidner fortalte dog at den modkørende (som i øvrigt havde
> en trailer på) kørte meget for hurtigt.

Fordi en bilist ikke overholder færdselsreglerne, giver det jo ikke alle de
andre påkørelsesret

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-04-04 18:51

Har jeg da vist heller ikke påstået.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-04-04 18:32

Mogens Knudsen wrote:

> Der må ligge noget andet under -> kørsel for rødt lys eller taxagrønt
> for den modkørende måske?

Jeps, lige nøjagtigt, også hvad jeg selv tror.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-04-04 18:39

On Mon, 19 Apr 2004 19:32:15 +0200, "Per Beer Hansen"

>Jeps, lige nøjagtigt, også hvad jeg selv tror.

Dét må der jo så have været vidner på, at han gjorde?

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-04-04 18:57

Mogens Knudsen wrote:

> Dét må der jo så have været vidner på, at han gjorde?

Det tror jeg også at der var.
Men det sker jo også af og til at forsikringen's skyldsafgørelse ikke altid
følger færdselsreglerne.

Per
www.perbeer.ninja.dk