Go-kart, hvordan??
Fra : Jesper G

Dato : 19-04-04 12:36

Hej derude

Jeg går lidt i tankerne om at prøve at "Gå til Gokart" men jeg ved ret
lidt om det så jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan man kommer
igang. Jeg kunne godt tænke mig at prøve det af først - inden jeg
invisterer i udstyret. Jeg har prøvet indendørs "for sjov" baner, men
det er jo ik det rigtige...

Hvad gør jeg? Jeg er 29 år og bor i 10 km nord for KBH.

Håber at nogle kan hjælpe mig - måske nogle der kører allerede som kan
tilbyde en prøvetime eller lign.? (selvf. mod betaling)

Mvh Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-04 17:02

> [...]
>
> Håber at nogle kan hjælpe mig - måske nogle der kører allerede som kan
> tilbyde en prøvetime eller lign.? (selvf. mod betaling)

Jeg har kart'et i nogle år, det er hammer lammer sjovt.
Hvis du synes udlejningskart er sjov, så er der ikke noget at fortænke sig
på.

Gør som jeg, køb en gamme brugt (f.eks klasse A = 100ccm) med en eller flere
motorer og så bare afsted.

Du skal være medlem af en Kart klub som er under Dansk automobil union, dvs
at man automatisk er medlem begge steder.
Så skal du have en bane licens, som er ret nem at tage. Du skal i bund og
grund bare kunne reglerne og vigtigst flagene ved banekørsel.

Vær opmærksom på at det koster en del, en klasse A motor er slidt op efter
max 10 timer hvis ikke den er sprunget i luften inden.
Der skal nye lejer og stempler i og cylinderen skal hones ved hver
renovering.
Kæder og tandhjul holder ikke længe.
Motoren kan stort set altid repareres selv om den er sprunget i luften, de
er ret simple, består af et todelt krumtaphus, en ventil (REED eller dreje),
krumtap, plejlstang, stempel og krydspind, cylinder, topstykke, karboride og
tænding. Alt meget simpelt konstrueret.

Du skal også være indstillet på at bruge noget tid på at skrue, man bruger
betydeligt mere tid på at reparere og vedligeholde end på at kører.

Go' fornøjelse.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===