OT? Strøm problem med JVC KD-sh99r... OT?
Fra : Hans H.

Dato : 19-04-04 12:13

Jeg har prøvet at poste denne meddelelse i dk.teknik.lyd.stereo men uden
resultat, derfor prøver jeg nu her.

Jeg har haft et lille problem med mit anlæg, hvis min bil ikke starter
første gang jeg drejer nøglen, og så drejer igen lige efter, så går mit
anlæg ud, som om det bliver kortsluttet eller noget, nu er problemet så at
jeg slet ikke kan få liv i det igen, tidligere kunne jeg ved at fjerne
sikringen, og sætte den i igen, få liv i anlægget igen. Selvom anlægget ikke
virker er der stadig lys i en enkelt knap, source knappen.

Ledningerene er samlet i multistik, og altså ikke noget jeg selv har roddet
med, udover at klikke dem sammen.

Er der nogen som kan hjælpe mig, jeg har overvejet at sætte anlægget til
konstant strøm sådan at den ikke "kortslutter" men jeg er ikke klar over
hvilke ledninger jeg skal bruge.

Hvis ikke det er nok oplysninger jeg er kommet med, så sig endelig til.

Fra : tommy@the-coffeeshop~

Dato : 19-04-04 12:31

On Mon, 19 Apr 2004 13:12:48 +0200, "Hans H."
<remove_ace_v@hotmail.com> wrote:

>Jeg har prøvet at poste denne meddelelse i dk.teknik.lyd.stereo men uden
>resultat, derfor prøver jeg nu her.

Well, i andre grupper ville du bare blive lynchet endnu mere fordi du
ved du poster i en forkert gruppe og gør det alligevel ;)

> [...]
>sikringen, og sætte den i igen, få liv i anlægget igen. Selvom anlægget ikke
>virker er der stadig lys i en enkelt knap, source knappen.

Dét undrer mig til gengæld. Jeg har selv en tilsvarende radio, og min
går godt nok ud når nøglen drejes (det vil den gøre uanset hvad du
sætter den til grundet den store strøm, starteren trækker), men vågner
altid selv igen umiddelbart efter.
Den er aldrig gået i stand-by som din gør (source-knappen lyser og
andet er dødt) - jeg går ud fra, du har prøvet at trykke på source?

>Er der nogen som kan hjælpe mig, jeg har overvejet at sætte anlægget til
>konstant strøm sådan at den ikke "kortslutter" men jeg er ikke klar over
>hvilke ledninger jeg skal bruge.

Den er garanteret på konstant strøm hvis du har brugt en adapter på
det originale ISO-stik. Ellers ville den glemme indkodede
radio-stationer osv når bilen stod slukket hen over natten. Problemet
(som skrevet ovenfor) er at starteren trækker meget strøm - og derved
falder spændningen i resten af bilen ned under et niveau radioen
finder forsvarligt, hvorfor den slukker (Det er i hvert fald mit
indtryk - hvis jeg har kuk i fakta så ret mig lige).

/Tommy

Fra : Hans H.

Dato : 19-04-04 18:45

> Well, i andre grupper ville du bare blive lynchet endnu mere fordi du
> ved du poster i en forkert gruppe og gør det alligevel ;)

Ved det, men er lidt desperat, troede egentlig også at der var en der ville
svare i den anden gruppe.

> [...]
> Den er aldrig gået i stand-by som din gør (source-knappen lyser og
> andet er dødt) - jeg går ud fra, du har prøvet at trykke på source?

Ja jeg har prøvet source knappen, taget sikringen både på radioen og i
sikringsboksen (det har virket tidligere)

> Den er garanteret på konstant strøm hvis du har brugt en adapter på
> det originale ISO-stik.

Jeg har ikke brugt nogen adapter, det passede fint sammen.

> [...]
> finder forsvarligt, hvorfor den slukker (Det er i hvert fald mit
> indtryk - hvis jeg har kuk i fakta så ret mig lige).

Nej det passer nok meget godt med det der sker og er sket

Har du en ide til hvad jeg skal gøre for at spændingen kan holdes oppe sådan
at radioen ikke går kold?

Tak for svaret selvom det er den forkerte gruppe.

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 19-04-04 19:36

On Mon, 19 Apr 2004 19:45:27 +0200, "Hans H."
<remove_ace_v@hotmail.com> wrote:

>Ved det, men er lidt desperat, troede egentlig også at der var en der ville
>svare i den anden gruppe.

Ja, det virker da egentlig lidt underligt.

>Ja jeg har prøvet source knappen, taget sikringen både på radioen og i
>sikringsboksen (det har virket tidligere)

Det gættede jeg også på, men jeg var nødt til at spørge :)

>Har du en ide til hvad jeg skal gøre for at spændingen kan holdes oppe sådan
>at radioen ikke går kold?

Jeg tror ikke du kan undgå at radioen går kold. Til gengæld tror jeg
at du skal tage din radio med til din forhandler og få den repareret,
for den dér opførsel kan ikke være "efter bogen". Jeg har haft min i
godt et års tid, og den har altid bare tændt igen så snart strømmen
kom tilbage (motoren blev startet) - samme opførsel har været gældende
for alle de andre radioer jeg har haft.

>Tak for svaret selvom det er den forkerte gruppe.

Så lidt da :)

/Tommy

Fra : Hans H.

Dato : 19-04-04 22:04