Nye indlæg?
Fra : KASPER

Dato : 29-04-01 11:43

Jeg har en side hvor folk logger ind og får en cookie + session. På siden er
der også et forum, og der kunne jeg godt tænke mig, at indlæg en bruger ikke
har læst er markeret.

Nogle ideer eller tutorials til en sådan løsning?

--
KASPER

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-04-01 12:44

"KASPER" <kd42@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> har læst er markeret.
>
> Nogle ideer eller tutorials til en sådan løsning?

Hver bruger har en id - hvert indlæg har en id.
Lav en tabel hvor der ud for hver bruger-id er en liste over læste indlæg.

That simple...

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Johan

Dato : 29-04-01 12:53

> Hver bruger har en id - hvert indlæg har en id.
> Lav en tabel hvor der ud for hver bruger-id er en liste over læste indlæg.
>
> That simple...

Og den tunge! Tænk bare på hvis der er 100 brugere... den vil tage laaang
tid om at loade... og bruge en masse unødvendig kraft....
Det nemmeste vil være at lave det via en cookie... godt nok vil brugere få
det problem at hvis brugeren sletter den, vil den ikke være markeret...
eller hvis han læser "for" mange....

Smidt alt læste id's ind i en cookie... f.eks. kolonseparet... split den...
og tjek om ID'en er der.... dog er der jo en vis størrelse på en cookie, så
brugeren vil måske på et tidspunkt få nye indlæg som han har læst... men det
er ret svært at undgå hvis man vil have en ordentlig perfermance!

mvh

Johan

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-04-01 13:42

"Johan" <tcr480@ofir.dk> skrev i en meddelelse
indlæg.

> Og den tunge! Tænk bare på hvis der er 100 brugere... den vil tage laaang
> tid om at loade... og bruge en masse unødvendig kraft....

Her kommer vi ind på fordelen ved at bruge database, hvilket man
selvfølgelig gør, hvis det er et større site. :)

Hvis man har mange indlæg, sletter man de ældste en gang i mellem. Hvis man
så samtidig sletter id'erne fra min foreslåede tabel, så er den ikke så
slem...

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Johan

Dato : 01-05-01 09:54

> [...]
man
> så samtidig sletter id'erne fra min foreslåede tabel, så er den ikke så

Det vil stadig være en unødig belastning for brugeren...der er ingen grund
til det...
Og man bruger selvfølgelig ikke database hvis de er en større site, det vil
blive alt for tungt!

mvh

Johan

Fra : Dann Søjberg

Dato : 06-05-01 10:43

> [...]
ikke
> har læst er markeret.
>
> Nogle ideer eller tutorials til en sådan løsning?

Dine indlæg er markeret ved hjælp af noget i den her stil?

Så smid bare en dato/tid på dit link, så holderdin browser selv styr på om
du har klikket på linket...

Jeg har selv været i gang med noget lignende for en tidsiden. Kig evt her:

http://www.idialog.dk/forum.php

Med venlig hilsen
Dann Søjberg