Slør i Peugeot 106
Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 18:13

Min Peugeot 106 fra 1994 virker som om den har slør i noget hjulophæng eller
lign. i højre side.

Det lyder og virker løst når jeg kører over små bump (brosten, ujævnheder på
vejen etc). Lidt ligesom når forgaflen på en cykel ikke er spændt ordentlig
fast.

Værkstedet siger der ikke er noget at se nogen steder, den er også lige gået
igennem syn uden fejl.

Jeg har fået skiftet bærearme og krængningsstabilisatorbøsninger i begge
sider, så det burde heller ikke være det.

Det er bare så hamrende irriterende at høre på og mærke (jeg kan føle det i
rattet når det går værst for sig).

Nogen som har nogle gode bud på hvad det kan være.....?

Mvh.

Thomas

--
Hvis du vil skrive til mig skriv til tholsnabelaget2netpunktumdk

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-04-04 19:36

Thomas Olsen (no spam) skrev følgende:
> [...]
> det i rattet når det går værst for sig).
>

> Nogen som har nogle gode bud på hvad det kan være.....?

Tårnlejer?

- Martin

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 20:20

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse

> Tårnlejer?
>
> - Martin

Kan tårnlejer gøre det?

Er det noget møg at skifte tårnlejer?

Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-04-04 20:23

On Sun, 18 Apr 2004 21:20:25 +0200, "Thomas Olsen" <no spam> wrote:

>Kan tårnlejer gøre det?

Det hedder tårnleje. Jeg har haft et ødelagt tårnleje, og det kunne
kun høres. Ikke mærkes.

>Er det noget møg at skifte tårnlejer?

Ja det er jo ikke den nemmeste opgave, da du skal ha' fjederbenet ned.
I min tidligere Alfa skulle hele den elektriske styring jo også af, så
vi kæmpede en del med det...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 20:32

> Ja det er jo ikke den nemmeste opgave, da du skal ha' fjederbenet ned.
> I min tidligere Alfa skulle hele den elektriske styring jo også af, så
> [...]

Hvilke lyde gav dit ødelagte tårnleje? Kan du beskrive det?

Hilsen
Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-04-04 20:33

On Sun, 18 Apr 2004 21:31:42 +0200, "Thomas Olsen" <no spam> wrote:

>Hvilke lyde gav dit ødelagte tårnleje? Kan du beskrive det?

Klonklyde.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : KubikH

Dato : 18-04-04 20:21

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse

Styrekugle? ...Specielt fordi du kan mærke det i rattet
M vh
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 20:30

"KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> skrev i en meddelelse

> Styrekugle? ...Specielt fordi du kan mærke det i rattet
> M vh
> Niels

Når jeg laver "styrekugletesten" mærkes der ikke noget slør. Jeg ved dog fra
forgafler på cykler, at der ikke skal meget slør til at lave ravage. Det jeg
mærker i rattet er nu heller ikke meget, og kun i de værste tilfælde.

Hilsen
Thomas