Brugt Ford Sierra?
Fra : Lars B Madsen

Dato : 18-04-04 16:59

Hej,
Jeg går så småt og roder med tanken om at skifte min motorcykel ud med en
bil.
Motorcyklen kan jeg nok for 40000 for, jeg ville så gerne have en bil som er
noget billigere så jeg også har til vedligeholdelse og den slags.
Jeg har så fået overbevist mig selv om at en brugt Ford Sierra (fra de
sidste årgange) er det rigtige til mig.
Jeg ville gerne have mig en 2.0 DOCH da jeg ikke ønsker mig en GTI'er men
stadig nok motorkraft til at jeg kan klare en overhaling i et rimeligt
tempo.

Hvad siger I?

Fra : Cosworth POWER

Dato : 18-04-04 17:38

> Hvad siger I?

Det lyder da fornuftig :) Billig bil at køre i mht. indkøb, forsikring,
reservedele mv.

--
Mvh/Thomas Krath
2/1992 Ford Sierra 2,0 DOHC 16v turbo ;)

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 18-04-04 17:51

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> --
> Mvh/Thomas Krath
> 2/1992 Ford Sierra 2,0 DOHC 16v turbo ;)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Jaja, plus moms

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......

Fra : Cosworth POWER

Dato : 18-04-04 18:13

> Jaja, plus moms

Haha :) Det er de færreste der fatter hva' det er for en bil, når man
skriver det sådan!

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 18-04-04 18:51

> Haha :) Det er de færreste der fatter hva' det er for en bil, når man
> skriver det sådan!

Hehe...... Ja, men vi andre ved jo bedre

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-04-04 19:32

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Haha :) Det er de færreste der fatter hva' det er for en bil, når man
> skriver det sådan!

Der mangler da et sådant bogstav: i
Eller gør der ikke

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (kollega wannabe

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 17:44

"Lars B Madsen" <larsbjoern@hotmail.com> skrev :

>Hvad siger I?

Folk flest ville nok undre sig hvis jeg sagde andet end at det ville
være et godt valg !

Men, når det så er sagt - skulle du måske kigge lidt i retningen af
Mondeo'erne.

Snakker vi bil til 40 tudser, er også de indenfor rækkevidde

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 18-04-04 17:53

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Men, når det så er sagt - skulle du måske kigge lidt i retningen af
> Mondeo'erne.
>
> Snakker vi bil til 40 tudser, er også de indenfor rækkevidde

Det kan jeg skrive under på......... Det er en ganske udemærket bil, og
man kan finde virkelig pæne eksemplarer rundt omkring, der er ikke så langt
imellem dem rent faktisk

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 18:15

> [...]
og
> man kan finde virkelig pæne eksemplarer rundt omkring, der er ikke så

Man kan faktisk gå så vidt som at sige at bedre bil skal man lede længe
efter

--
Tom

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 18-04-04 18:52

> og
> langt
>
> Man kan faktisk gå så vidt som at sige at bedre bil skal man lede længe
> efter

Jamen...ja, det kan man da rent faktisk godt sige, en ganske god og
fornuftig bil vil jeg endda driste mig til at sige

Fra : Lars B Madsen

Dato : 18-04-04 19:12

Jacob Bjørn wrote:
> "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Jamen...ja, det kan man da rent faktisk godt sige, en ganske god og
> fornuftig bil vil jeg endda driste mig til at sige

Hmm, ja en Mondeo er bestemt også værd at overveje men hvordan fungerer det
i praksis med bremserne (jeg kan huske at der engang var en masse polymik
omkring dem)?

Hvis jeg går ud og ser på en alm. Sierra 2.0 er der så noget specielt jeg
skal holde øje med, altså når man ser bort fra alt det sædvanlige der er ved
køb af en 12 år gammel bil?

Jeg har jo lagt mærke til at nogle modeller hedder DOCH til efternavn og som
motorsports-tosse ved jeg at dobbelte overliggende knastaksler ikke lige er
sådan og kimse af, men er det alle 2.0 modellerne som har det?
--
Madsen - SZR 660

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 18-04-04 19:14

"Lars B Madsen" <larsbjoern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmm, ja en Mondeo er bestemt også værd at overveje men hvordan fungerer
det
> i praksis med bremserne (jeg kan huske at der engang var en masse polymik
> omkring dem)?

Bremserne fungerer skam fint, det polymik der har været om dem, har vist
været fra Politiets side, da de lavede en hel masse om på deres biler, på
trods af at importøren foreslog en helt anden løsning?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 19:31

> [...]

>skal holde øje med, altså når man ser bort fra alt det sædvanlige der er ved

Prøv at se om ikke du kan hente lidt inspiration på disse sider

http://www.dkfritidbil.dk/koeb_salg/koeb_salg.htm

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 20:14

> Hmm, ja en Mondeo er bestemt også værd at overveje men hvordan fungerer
det
> i praksis med bremserne (jeg kan huske at der engang var en masse polymik
> omkring dem)?

"Politiets" (mekanikerne) egen skyld.
Det viste sig at de overbelastede el-systemet med alt deres ekstraudstyr og
at mekanikerene havde klyttet den mest underlige fuglerede af kabler og
samlinger.
Men endnu værre så var der på 3 af politiets vogne TOTAL nedslidte
bremseklodser....ja det var så grelt at de faktisk kørte metal mod metal den
ene vogn.
2 andre politivogne havde et kogepunkt i bremsevæsken på noget der lignede
150°C hvor den SKAL være over 200°C. Hermed kan man konkludere at det er
MEGET langt tid mellem at mekanikerne skifte bremsevæske på bilerne.
Desuden var der på en af bilerne fjernet de skjolde som skal lede kølende
luft ind til skivebremserne osv osv osv.
Politiets mekanikerne skulle ederm..... skamme sig over at de skulle have
tyske Ford ingeniører til at komme til Danmark for at finde sådanne fejl og
sætte mondeo'en i dårligt lys af den grund.

> [...]
> skal holde øje med, altså når man ser bort fra alt det sædvanlige der er

Rust i vangerne som man kun kan se på en lift.
Slør i ratstammebøsning.

> [...]
er
> sådan og kimse af, men er det alle 2.0 modellerne som har det?

Nej. Ford har lavet en million forskellige motorer til Sierra'en så det er
kun dem med DOHC og SOHC der er med overliggende kanster. Men en 2.0i DOHC
så går du ikke galt i byen da de kræver mindre vedligeholdelse i forhold til
andre der skal have skiftet tandremme og justeret ventiler, samt dårligt
fungerende kaburator.

--
Tom

Fra : Lars B Madsen

Dato : 18-04-04 21:22

Tom wrote:

> [...]
> vedligeholdelse i forhold til andre der skal have skiftet tandremme
> og justeret ventiler, samt dårligt fungerende kaburator.

Okay, tak for info, specielt for linket :)
--
Madsen - SZR 660

Fra : Brian A.

Dato : 18-04-04 23:22

> Tom wrote:

> Okay, tak for info, specielt for linket :)

Øhe, link?

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 22:26

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-04-04 21:36

> Jeg ville gerne have mig en 2.0 DOCH da jeg ikke ønsker mig en GTI'er men
> stadig nok motorkraft til at jeg kan klare en overhaling i et rimeligt
> tempo.

Jeg siger: Køb noget andet.

En alm Sierra 2.0 er ikke interessant.

Det er en hamrende gammel konstruktion, og det mærkes.

(Løber skrigende væk med alle Sierra-ejerne herinde i hælene)

Køb noget andet, der løber lige så stærkt - for så hurtig er den nu heller
ikke.

Hvad med sådan en her, som du så pruttede ned i 23.000 og efterfølgende
kastede lidt penge efter til rep..?

http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=413000&page=104

Eller den her, der godt nok ikke er så hurtig som den første:

http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=415117&page=108

Eller noget helt andet, der ikke blev konstrueret for over 20 år siden..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Fly Christensen

Dato : 18-04-04 21:41

On Sun, 18 Apr 2004 22:36:17 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

[snip]
>Eller noget helt andet, der ikke blev konstrueret for over 20 år siden..

Det vil sige Passat og Golf ikke kommer ind i billedet.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 21:52

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Det vil sige Passat og Golf ikke kommer ind i billedet.

Hehe ....

Fra : Lars B Madsen

Dato : 18-04-04 21:49

Jan W Nielsen wrote:

> [...]
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=415117&page=108
>
> Eller noget helt andet, der ikke blev konstrueret for over 20 år

Jeg havde faktisk gået og grublet noget over en Honda Accord, men var lidt
bekymret over at sådan en fætter havde fået nogle tæsk af sin tidligere
ejer. Derudover er forsikring måske værd at overveje da jeg er 22år og kun
kan fremvise 3 års skadefri på motorcykel (er der nogen der kender et
forsikringsfirma som vil lade mig overføre min anciennitet?)
--
Madsen - SZR 660

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 21:50

> Eller noget helt andet, der ikke blev konstrueret for over 20 år siden..

22 år og de første motorer var fra den endnu ældre taunus (omkring
gravballemandens tid)

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 21:52

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Jeg siger: Køb noget andet.

Du siger så meget ;) og det har jeg vidner på !

>En alm Sierra 2.0 er ikke interessant.

Århhhhh hop i havnen du.

>Det er en hamrende gammel konstruktion, og det mærkes.

Ikke hvis de rigtige remedier er til stede. Skulel du en dag komme
til stevns, kan jeg måske give dig en tur i en gammel Sierra, du
aldrig glemmer.....

>(Løber skrigende væk med alle Sierra-ejerne herinde i hælene)

smart træk ;)

>Eller noget helt andet, der ikke blev konstrueret for over 20 år siden..

Du glemte at nævne VW !

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-04-04 22:01

> Århhhhh hop i havnen du.

Jeg er ikke den eneste, der mener det.. Jeg husker stadig en del af de gamle
artikler, jeg fandt frem om min Vetra, da jeg købte den.

> smart træk ;)

Det tænkte jeg nok...

Jeg behøver ikke at fortælle, hvilken dejlig Opel, man dengang konstaterede
var Sierraen overlegen på alle punkter, vel..? )) (Her taler jeg altså
ikke om Cossier, selvom en jysk Opel nok kan noget.. *host-host* )

Har selv prøvet en Sierra 2.0 DOCH for et lille års tid siden - det er sgu
en gammel traver efterhånden.

Jeg ville kikke efter noget andet.

En Primera P10 (fra 1990 og frem) er da også fin, hvis man kan finde en, der
ikke er for rusten... Eller en Vectra for den sags skyld.. Men de er rådne
stort set alle sammen...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Cosworth POWER

Dato : 18-04-04 22:12

> (Her taler jeg altså ikke om Cossier, selvom en jysk Opel nok kan
> noget.. *host-host* )

Den Opel må sgu være kvik så! ;)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 18-04-04 22:56

> Hej,
> Jeg går så småt og roder med tanken om at skifte min motorcykel ud med en
> bil.

Hvordan får du sådan nogle sorte tanker i sådan en fin weekend, ændret behov
eller hvad?

Med venlig hilsen Kim

Fra : Lars B Madsen

Dato : 18-04-04 23:57

Kim Kristensen wrote:
> "Lars B Madsen" <larsbjoern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>

> Hvordan får du sådan nogle sorte tanker i sådan en fin weekend,
> ændret behov eller hvad?
>
> Med venlig hilsen Kim

Tja.. Ved jeg ikke. Problemet med den kære Yamaha er nok at jeg ikke kan gå
og skrue med den, derudover bliver det i længden træls at man ikke kan have
mere med sig end der kan være i en rygsæk.
--
Madsen - SZR 660

Fra : Kim Kristensen

Dato : 19-04-04 18:17

> [...]

have
> mere med sig end der kan være i en rygsæk.

Det er vel heller ikke nødvendigt at skrue på den ud over service eller ren
entusiasme, og hvis du kan få plads og tid til at skrue på en bil kan det
vel næppe være et problem. Med hensyn til bagageplads er der jo både
topboks, sidetasker og tanktaske ud over rygsækken selv om jeg godt ved det
ikke alle mulighederne pynter lige meget.

Med venlig hilsen Kim