Fælgprojekt
Fra : Reino Andersen

Dato : 18-04-04 16:18

Hejsa!

Jeg har for nylig købt en Mercedes 230 E fra '90 i Tyskland (tak til
Mogens).

Bilen var forsynet med vinterdæk og i bagagerummet lå 4 alufælge med
sommerdæk. Fælgene trængte mildt sagt til en kærlig hånd, men jeg nænnede
ikke at kassere dem, da de var forsynet med forholdsvis gode dæk
(Bridgestone Turanza) med masser af mønster.

Jeg håbede, at fælgrens og noget knofedt kunne få dem fine igen, men det
viste sig hurtigt, at det langt fra var nok. De var misfarvede og havde
nogle steder en gullig belægning (måske den oprindelige lak?). Eneste udvej
var at forsøge at slibe dem ned og male/lakere dem. Jeg har ikke prøvet den
slags før, så jeg vidste ikke om der kunne komme et acceptabelt resultat ud
af det.

Fælgene blev slebet ned, fik 3 gange maling/3 gange lak og endte faktisk med
at blive ganske pæne - hvis jeg selv skal sige det Billeder kan ses i

Og så lige et par spørgsmål:

Findes navkapsler i flere størrelser?

Hvilke fælge mener I passer til en MB 230 E? Skal det være originale
MB-fælge eller er der andre, som I mener passer bedre - hvilke?

--
Reino
Mazda 323 '97 til salg

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 18-04-04 21:57

> Fælgene blev slebet ned, fik 3 gange maling/3 gange lak og endte faktisk
med
> at blive ganske pæne - hvis jeg selv skal sige det Billeder kan ses i

Ja resultatet ser absolut pænt ud synes jeg. Må man spørge hvilken slags
maling og lak du brugte?

Mvh. Ulrich

Fra : Reino Andersen

Dato : 19-04-04 15:26

Ulrich Sørensen skrev:

> Ja resultatet ser absolut pænt ud synes jeg. Må man spørge hvilken slags
> maling og lak du brugte?

Se billede i news:dk.binaer.motor.dk.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-04-04 05:04

On Sun, 18 Apr 2004 17:18:01 +0200, "Reino Andersen" <abc@def.gh>
wrote:

>Jeg har for nylig købt en Mercedes 230 E fra '90 i Tyskland

Tillykke med den

>(tak til Mogens)

Velbekomme

> [...]
>at blive ganske pæne - hvis jeg selv skal sige det Billeder kan ses i

Hold da op en redning - det ser sgu godt ud.

>Findes navkapsler i flere størrelser?

Hvad tænker du på hér?

>Hvilke fælge mener I passer til en MB 230 E? Skal det være originale
>MB-fælge eller er der andre, som I mener passer bedre - hvilke?

Original MB, IMO...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 19-04-04 14:09

> Original MB, IMO...

Også min mening - MB fælge til en MB bil.

Mvh.
B. Madsen

Fra : Reino Andersen

Dato : 19-04-04 15:21

Mogens Knudsen skrev:

> Hvad tænker du på hér?

Er det en standardstørrelse, så jeg kan bestille nogle fra
http://tinyurl.com/2puyv med en stjerne på? Eller passer de kun til
MB-fælge?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-04-04 17:29

On Mon, 19 Apr 2004 16:20:59 +0200, "Reino Andersen" <abc@def.gh>
wrote:

>Er det en standardstørrelse, så jeg kan bestille nogle fra
>http://tinyurl.com/2puyv med en stjerne på? Eller passer de kun til
>MB-fælge?

Jeg vil tro, at de passer på dine nuværende fælge på bilen.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-04-04 17:46

Hej!

Reino Andersen wrote:

> Hvilke fælge mener I passer til en MB 230 E? Skal det være originale
> MB-fælge eller er der andre, som I mener passer bedre - hvilke?

Originale, efter min mening.

Sådan nogen denne her har på:

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?top=34&bereich=pkw&id=11111111136032581&

(God damn de er billige uden afgift :,-().
--
Mvh, Kim Voss Schrader