Bedre kobling på VW Polo 1,9 TDI 9N
Fra : Kim

Dato : 18-04-04 14:32

Kan man få en bedre kobling til VW Polo 1,9 TDI 2002 skal kunne klare 350
nm.
Er der nogle der har erfaringer med kobling der gliderpå f.eks Golf IV TDI
ved kraftig bundtræk i 5 gear, og hvad har i evt. gjort ved det og hvad
koster en ny (bedre kobling incl. montering) det er en 228 mm der er på, jeg
kan se man kan få en 240 mm, men mon den passer??

Mvh.Kim

Fra : Unlimited

Dato : 18-04-04 19:58

Hej Kim

Autobremsen i Rødovre, laver koblinger som du vil have dem.. Så hvis den
skal kunne holde til 350
nm så laver de den så den holder til det. www.autobremsen.dk

Et andet alternativ er måske en sachs trykfod og en standard kobling. Det
vil godt nok gøre at du skal STÅ på koblingen for at trykke den ned men den
holder.

Prisen på de forskellige koblinger kender jeg intet til... Men ved at uanset
om jeg vælger en sachs trykfod eller får dem til at lave en kobling til mig,
så ender jeg på ca. 3000 kr for en kobling til min escort.

Mvh Flemming

Fra : Kim

Dato : 18-04-04 21:21

Jeg ved ikke om man kan få en standard 240 mm kobling til 130 hk.PD TDI men
så skal jeg nok også have ny 240mm svinghjul men det kan også holde, tror
jeg ,men det havner nok i samme pris
Mvh. Kim