OT ! Billeder fra Bella 2004
Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 14:03

Hejsa rødder (og de der ....)

Så er der kastet et par og fyrre billeder op på gruppens sider , fra
Bella 2004

http://www.dkfritidbil.dk/moeder_traef/bella2004/bella_2004.htm

Tak til Peter Weis for dem

andre billeder er skam stadig velkomne !

Fra : Landberg

Dato : 18-04-04 14:12

> [...]
>
> http://www.dkfritidbil.dk/moeder_traef/bella2004/bella_2004.htm
>
> Tak til Peter Weis for dem
>
> andre billeder er skam stadig velkomne !

Mangler der ikke et af en ophidset krofatter og en lommeregner i 1000 dele?

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 14:31

"Landberg" <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> skrev :

>Mangler der ikke et af en ophidset krofatter og en lommeregner i 1000 dele?

Jo - men *det* havde nok været lidt for provokerende ligefrem at filme
optrinnet. Men hvem hved ?

Hvis krofatter havde tændt rigtigt af, sad der andre gæster på Kroen,
der også så optrinnet, og krofatters opfordring til Jan W om at afgøre
sagerne udenfor.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-04-04 20:50

> Hvis krofatter havde tændt rigtigt af, sad der andre gæster på Kroen,
> der også så optrinnet, og krofatters opfordring til Jan W om at afgøre
> sagerne udenfor.

Nu skal vi heller ikke gøre ham værre end han var - han ville blot have
skænderiet ude bagved i køkkenet, så gæsterne ikke skulle overvære
diskussionen.

Tvivler stærkt på at det nogensinde ville komme så langt. Han var trods alt
en mindre, tyk og ældre mand - blot med en voldsomt temperament.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 18-04-04 20:56

> [...]
alt
> en mindre, tyk og ældre mand - blot med en voldsomt temperament.

Jaja, man kan aldrig vide med disse fiskere

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-04-04 21:07

> Jaja, man kan aldrig vide med disse fiskere

De sluger torskene hele og spytter benen ud bagefter..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 19-04-04 13:27

> De sluger torskene hele og spytter benen ud bagefter..

Ja nemlig! Det ville da ikke have været et særlig kønt syn i lørdags

Vi andre nøjes med at sluge det stegte flæsk, og spytte benet ud bagefter

Fra : Peter Weis

Dato : 18-04-04 14:53

"Landberg" <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> wrote:

> Mangler der ikke et af en ophidset krofatter og en lommeregner i 1000
dele?

Jo, men jeg var smuttet inden ... havde lovet junior at være hjemme til
James Bond.

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 15:37

> Så er der kastet et par og fyrre billeder op på gruppens sider , fra
> Bella 2004

Hmm, jeg mente ikke du var SÅ lille Jan. Du ligner jo en på 150 cm ved siden
af bjørn og mogens

--
Tom

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-04-04 15:38

KLIP

> Hmm, jeg mente ikke du var SÅ lille Jan. Du ligner jo en på 150 cm ved
siden
> af bjørn og mogens

Jan *er* en stump..

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 16:14

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev :

>Jan *er* en stump..

skrible sig noget bag øret ;)

<grin>

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-04-04 15:52

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.dkfritidbil.dk/moeder_traef/bella2004/bella_2004.htm
>
> Tak til Peter Weis for dem
>
> andre billeder er skam stadig velkomne !

Så skulle der kigges billeder.
<tørrertastaturogskærmafigen.avi>

Var det en ægte GT40 eller replica?

Den dejlige, slanke skønhed, er det en Maserati?
(bær over med mig, jeg var der ikke

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 18-04-04 21:03

"Uffe Bærentsen" wrote:

> Var det en ægte GT40 eller replica?

Det spekulerede jeg også over.. Prisen var 650.000 ex. afgift,
hvilket jeg synes var ret billigt, så jeg begyndte at studere
detaljerne. Fælgene var ikke den ægte vare, originalen har en stor
centermøtrik med knock-off, det havde den på udstillingen også,
men udover det havde den 5 alm. hjulbolte. Mit bud er at det er en
replika, men det skulle ikke genere mig det mindste, jeg synes
stadig det var udstillingens fedeste bil..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-04-04 21:04

Det var en replika

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Cosworth POWER

Dato : 18-04-04 17:40

> http://www.dkfritidbil.dk/moeder_traef/bella2004/bella_2004.htm
>
> Tak til Peter Weis for dem
>
> andre billeder er skam stadig velkomne !

Top m. kommentarer osv. til billederne - det gør det noget mere interessant
at læse :)

Jeg har lige uploadet de bedste jeg havde til din server :)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Cosworth POWER

Dato : 18-04-04 17:43

> Jeg har lige uploadet de bedste jeg havde til din server :)

Og video kommer også :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 18:52

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev :

>Top m. kommentarer osv. til billederne - det gør det noget mere interessant
>at læse :)

takker. Jeg prøver ihærdigt at huske , hvad vi snakkede om, da vi så
den og den bil. Et billede siger jo en masse ting, jeg gætter på at
folk måske også er lidt (bare lidt) interesseret i vores indfald
omkring bilen

>Jeg har lige uploadet de bedste jeg havde til din server :)

Og jeg har lige lagt dem op - med kommentarer ;)

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-04-04 18:53

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og jeg har lige lagt dem op - med kommentarer ;)

Mogens er blevet mere en 25 år yngre at se på......

Det er den bette knejt der står sammen med du og jeg...

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-04-04 19:04

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 19:28

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev :

>Mogens er blevet mere en 25 år yngre at se på......

Så passer den jo bedre til det legebarn Mogens er ;)

>Det er den bette knejt der står sammen med du og jeg...

Jeg har rettet miseren ;)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-04-04 19:52

On Sun, 18 Apr 2004 20:28:09 +0200, jan@stevns.net wrote:

> til det legebarn Mogens er ;)

Så har du ikke set Bjørns værksted !!

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-04-04 20:03

KLIP

> Så har du ikke set Bjørns værksted !!

LOL .... man kan blive helt flyvsk.

Hr. Bjørn

Fra : Mark Sandberg

Dato : 18-04-04 19:02

"Cosworth POWER" skrev i en meddelelse:

> Jeg har lige uploadet de bedste jeg havde til din server :)

Virkelig flotte billeder. Dette er da virkelig et design der vil noget.
Har du flere vellykkede billeder af den Jaguar?
http://www.dkfritidbil.dk/moeder_traef/bella2004/bella_25.jpg

/Mark.

/Mark.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 20:32

jan@stevns.net skrev :

>Hejsa rødder (og de der ....)

> Så er der kastet et par og fyrre billeder op på gruppens sider , fra
>Bella 2004

Og der er kommet en dynge fra Thomas Krath og Martin
Kirschmeyer, som også er lagt op.

På et af billederne, hvor Jonas leger flyver, står der en pige i
baggrunden med det mest vidunderlige blik i øjnene

http://www.dkfritidbil.dk/moeder_traef/bella2004/bella_40a.jpg

Hvor mange af os, kender ikke det udtryk hjemmefra ?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-04-04 20:32

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvor mange af os, kender ikke det udtryk hjemmefra ?

Hov hov .... din erfaring er ikke lig med vi andres...;)

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 21:44

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev :

>Hov hov .... din erfaring er ikke lig med vi andres...;)

Din kone sagde ellers noget andet, da jeg ringede til hende, for at få
dit mobilnummer til Henrik !

;)

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-04-04 21:46

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Din kone sagde ellers noget andet, da jeg ringede til hende, for at få
> dit mobilnummer til Henrik !

Rene Ord For Lommepengene ..... ROTFL.

Men jeg havde da mine papirer med mig...

Hr. Bjørn

Fra : Henrik B.

Dato : 18-04-04 22:27

Bjørn Jørvad wrote:
:: Rene Ord For Lommepengene ..... ROTFL.
::
:: Men jeg havde da mine papirer med mig...

*LOL*

M.v.h.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-04-04 22:31

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> *LOL*

Vi siger bare: "Tak for kaffe" ..... trods det var Jan (stevns), der både
havde brygget og medbragt den...

Hr. Bjørn

Fra : N/A

Dato : 19-04-04 14:52

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 19-04-04 14:52

"Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og trisser også rundt hjemme endnu, fra firma-PC til privat-PC.
> Nu må jeg snart se at komme udenfor igen, lungeinfektion i 4 uger nu.
> Så kan I håbe på, at min mail frekvens falder igen, rart ikke
> Det er surt, kan ikke tåle røg af nogen art.
> Men jeg når vel til Bella alligevel

Lyder rigtigt surt Mølle.

Håber du kommer i bedring.

En tur i Bella skal nok kvikke dig op. Der er masser og kigge på.

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-04-04 20:41

On Sun, 18 Apr 2004 21:31:44 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Og der er kommet en dynge fra Thomas Krath og Martin
>Kirschmeyer, som også er lagt op.

Opel Signum og Vectra GTS - ikke dårligt, ikke dårligt!
Næsten prismæssigt dødt løb, meeen jeg valgte nok Vectra'en på grund
af det mere sportslige udseende. En IRL test ville selvfølgelig gøre
udfaldet.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-04-04 21:05

Hej Jan...

Du skriver i teksten, at dette motor-dæksel er af plastic - det er det ikke.

Faktisk er det indsugningen i ren alu...

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 21:46

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Du skriver i teksten, at dette motor-dæksel er af plastic - det er det ikke

det der dæksel med påskriften VV12 - 6.0 ?

det mindede umiskedeligt om plastic

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-04-04 22:03

ikke

> det der dæksel med påskriften VV12 - 6.0 ?

> det mindede umiskedeligt om plastic

Jep - Mogens Knudsen og jeg pillede det smalle midterste stykke af, for at
opklare, hvad det store dæksel var lavet af. Vi kunne flå mere af, for det
VAR sgu indsugningen i letmetal af en eller anden slags.

(Vi stod meget engagerede og forsøgte at rykke det hele af.. He-he..)

--
/Jan W Nielsen

Fra : N/A

Dato : 19-04-04 10:26

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-04 10:26

> og er der nogle på standene der har forstand på andet en købekontrakt og
> salgsgas, for så er jeg ikke sikker på, at jeg gider.

Nej - det er jo bilsælgere, og de ved ofte ikke alverden, når der kommer en
flok "freaks" og spørger.

Henrik B, Mogens og jeg havde nær skræmt livet af et par stykker.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 19-04-04 10:49

Jan W Nielsen wrote:
:: Henrik B, Mogens og jeg havde nær skræmt livet af et par stykker.

Ja, ja, tal for dig selv. *GGG*

Nu forholder det sig jo så også sådan, at du hopper direkte i struben på
folk - ikke noget med at lade dem få paraderne op.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-04 11:47

> Nu forholder det sig jo så også sådan, at du hopper direkte i struben på
> folk - ikke noget med at lade dem få paraderne op.

*ROFL*

Jeg indrømmer gerne, at jeg var meget direkte med sælgeren fra Opel - for
direkte..
Samtalen gik sådan her:

"Jan W: I sælger ikke ret mange Opel Signum, hva..?

Sælger: - Mnjoo, det går udemærket...

Jan W: Hvad - I sælger da ingenting. Modellen har været til salg længe nu,
og der kørr ingen rundt af dem..? Hvorfor sælger I så få..?

Sælger: - Jamen, jeg synes, vi sælger udmærket...

Jan W: Hold nu op, mand.. Jeg ved godt, det kan være hårdt at indrømme at
topmodellen er en fiasko, men det er jo sådan det er. Hvorfor tror du, det
forholder sig sådan..?

(Mogens bryder ind og redder sælgeren fra mere Jan W. Kort efter finder
Mogens ud af, at sælgeren lige at er begyndt hos Opel og ikke ved alverden
om hverken det ene eller det andet.)

Som sælger ville jeg ikke forsøge at indlede samtalen med at fortælle, at
salget af Signum gik godt, da jeg ikke ville påbegynde forholdet til den
potentielle kunde med at sælge ud af troværdigheden.

Men derfor var det nok alligevel lige low´li friskfyr-agtigt lige at begynde
med sådan en slag-serie...

Han blev nok groggy - men sælgeren var en flink fyr og kunne da også smile
både under og efter "angrebet"...

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-04-04 17:17

On Mon, 19 Apr 2004 12:46:56 +0200, "Jan W Nielsen" <Intet svar>
wrote:

>(Mogens bryder ind og redder sælgeren fra mere Jan W. Kort efter finder
>Mogens ud af, at sælgeren lige at er begyndt hos Opel og ikke ved alverden
>om hverken det ene eller det andet.)

LOL

Jeg synes nu, situationen ved Peugeot var endnu bedre, hvor jeg blandt
sælgerne spurgte efter eksperten på den nye P206 2.0 S (177 hk). Frem
stormede en ung mand, som tilbød sin hjælp og gik med over til bilen,
hvor gutterne stod linet op.

Efter ca. 5 minutter, hvor sælgeren ikke havde fået et ben til jorden
ifm. en forrygende debat blnadt "os" om korrekt mandshøjde til de
megastore "recarosæder", sagde han følgende: "Hvis I ikke behøver min
eksperthjælp mere, vil jeg gå igen"

Dét er sgu go' biludstillingshumor, IMO

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Nicolai

Dato : 19-04-04 19:00

"Møller" <eam_at_privat_dot_dk> wrote in message news:<4083985e$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

> Jeg har så småt overvejet at tage en tur forbi, men er det umagen værd.
> De fleste billeder viser jo kun indpakning.
> Er der mulighed for at se teknik og pille ved det.
> og er der nogle på standene der har forstand på andet en købekontrakt og
> salgsgas, for så er jeg ikke sikker på, at jeg gider.

Det er heldigvis ikke det hele der er pakket ind

http://www.nk-h.dk/pictures/Div/Bella2004/Alfa_147_GTA-2.jpg

http://www.nk-h.dk/pictures/Div/Bella2004/Maserati_Spyder-V8.jpg

Der er lidt flere billeder her
http://www.nk-h.dk/pictures/Div/Bella2004/ men de er fra Alfa GT
premieren i torsdags så der er kun billeder fra Fiat's hal.

MVH
Nicolai
www.nk-h.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 22:04

jan@stevns.net skrev :

>Hejsa rødder (og de der ....)

ftp://ftp.stevns.net/dkfritidbil-spiril.mpg

og her er så linket til videoclippet med SPirilen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-04-04 22:04

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> ftp://ftp.stevns.net/dkfritidbil-spiril.mpg
>
> og her er så linket til videoclippet med SPirilen

Om igen Mester ..... det virker nunte.

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 22:11

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev :

>Om igen Mester ..... det virker nunte.

det virker fint her ? eller skriver man bare ftp.stevns.net i sin
browser, og klikker på filen

Nu kan jeg høre lyden selv , hehe.... subwoofer kan anbefales

Og forstå hvorfor naboen luskede væk igen, efter at have pralet af sin
Harley Davidson's lyd

Et tramp på speederen i spirilen, og han gik hjem igen ;)

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-04-04 22:14

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Et tramp på speederen i spirilen, og han gik hjem igen ;)

*HERLIGT* ..... som at står på parkeringspladsen igen.

Hr. Bjørn

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-04-04 09:52

On Sun, 18 Apr 2004 23:11:06 +0200, jan@stevns.net wrote:

>det virker fint her ? eller skriver man bare ftp.stevns.net i sin
>browser, og klikker på filen
>

>Nu kan jeg høre lyden selv , hehe.... subwoofer kan anbefales

Et par ældre Jamo J-153 kan nu også gøre det! =

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Henrik B.

Dato : 19-04-04 09:57

Fly Christensen wrote:
::: Nu kan jeg høre lyden selv , hehe.... subwoofer kan anbefales
::
:: Et par ældre Jamo J-153 kan nu også gøre det! =

Der kan sgutte være meget kantophæng tilbage....

M.v.h.

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-04-04 10:05

Det er for nyligt blevet udbedret af www.basrep.dk på anbefaling af
Jamo.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 20-04-04 23:15

On Mon, 19 Apr 2004 10:51:46 +0200, Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net>
wrote:

>Et par ældre Jamo J-153 kan nu også gøre det! =

Hvad med et par Jamo 160R *G*
Flemming Jacobsen

Fra : tommy@the-coffeeshop~

Dato : 19-04-04 09:03

On Sun, 18 Apr 2004 23:03:57 +0200, jan@stevns.net wrote:

>ftp://ftp.stevns.net/dkfritidbil-spiril.mpg
>
>og her er så linket til videoclippet med SPirilen

Uhada ... Jo, den lyder skam godt :)

Jeg har iøvrigt tilladt mig at smide en kopi af den på
http://fotoarkiv.com/dkfritidbil-spiril.mpg af den grund, at dér er
lidt mere båndbredde (det tog mig op mod en halv time at hente den fra
ftp.stevns.net). Hvis du helst er fri for dette, så sig til, så
fjerner jeg den igen med det samme.

/Tommy
Som jo desværre nok mangler 4 cylindre i maskinhallen, men til gengæld
har den fineste støvsugerlyd :)

Fra : Henrik B.

Dato : 19-04-04 09:11

tommy@the-coffeeshop.dk wrote:
:: Som jo desværre nok mangler 4 cylindre i maskinhallen, men til
:: gengæld har den fineste støvsugerlyd :)

Som ovenikøbet smitter...

M.v.h.

Fra : tommy@the-coffeeshop~

Dato : 19-04-04 09:12

On Mon, 19 Apr 2004 10:10:38 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>tommy@the-coffeeshop.dk wrote:
>:: Som jo desværre nok mangler 4 cylindre i maskinhallen, men til
>:: gengæld har den fineste støvsugerlyd :)
>
>Som ovenikøbet smitter...

Hehe, ja, tillykke med den "lille" ny :)
Den ser godt nok flot ud.
Det er en 2.3T går jeg så ud fra?

/Tommy

Fra : Cosworth POWER

Dato : 19-04-04 18:05

> [...]
> lidt mere båndbredde (det tog mig op mod en halv time at hente den fra
> ftp.stevns.net). Hvis du helst er fri for dette, så sig til, så

Det er ok.

--
Mvh/Thomas Krath

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-04 19:01

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message
> [...]

Lige et par ?.:

Den der gule fiskekutter med sørgistrerings nr. DR 69.814 fra Københavns
Analrundfart, går vel på fiske olie, men hvor mange sømil pr. liter
Kræver den sætterskippereksamen eller er yachtskippereksamen.
Har den tromlebremser på alle 4 fendere, eller har den plovanker.?
--
Møller

Sådan en fiskekutter er vel forsynet med glødehoved.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-04-04 19:55

"Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev :

>Lige et par ?.:
>
>Den der gule fiskekutter med sørgistrerings nr. DR 69.814 fra Københavns
>Analrundfart, går vel på fiske olie, men hvor mange sømil pr. liter

Kan du fluks hive den brune sæbe i en balje, stikke kæften derned,
gurgle et par gange, spytte ud igen - og så forhåbentligt tale pænt om
det sjoveste stykke legetøj, jeg nogensinde har haft !

Nu kan du prise dig lykkelig jeg har glemt de fleste af den kære
Kaptajn Haddock's eder og forbandelser, da du ellers ville få fyldt
dine øren......

>Kræver den sætterskippereksamen eller er yachtskippereksamen.
>Har den tromlebremser på alle 4 fendere, eller har den plovanker.?

Man skulle tro den mindst kræve sætteskippereksamen, dog mindst
udvidet med et kursus udi navigation, mellem mindrebemidlede, der har
tilladt sig at forpeste mine sejlruter, med deres blotte
tilstedeværelse.

Hjemsejladsen fra Hjørring i hin fordums tid, foregik i absolut mørke,
hvilket fik fraværet af funktionsduelig radar, til at gøre sejladsen
til en nervøs affære .. thi man havde glemt, at benytte dagslyset til
et kursus udi lanterneføring, og ikke at forglemme hvor rudevaskeren,
og manøvreringen af de 1 meter lange viskerblade befandt sig.

Den har skam skiveankre foran, af en diameter, der ville få selv en
Kiesa til at gå i dørken, og bagtil et par bremser, der mindst må være
udført i materiale, dimensioneret som 25 Gallon olietønder

En vigtig detalje, under fremfart, er at erindre, at der fra
styrehuset, og ud til boven er temmeligt langt, og at kræet er lidt
nervøst anlagt i powersteeringen, som på typisk amerikanervis er af
meget/alt_for_meget typen.

Intet - derimod, altså intet, kan fratage skipperen glæden over at
observere observanters reaktioner - det være sig på en havnekaj i
Karlslunde, der umiskendeligt lignede en Hydro/Texaco tank, eller ude
i sejlrenderne. Alle som en får et fjantet grin , og eventuelle
småbåde, der befinder sig i sejlrenden , viger straks mod bagbord når
de opdager at begge sidespejle er fyldt op med noget gult, med en
ildevarslende lyd, fra noget der bestemt ikke er anbringelsesværdigt
på Rødvig Skibsmotormuseum ( endnu da )

Ingen der så/hørte skuden er vel længere i tvivl om mine motiver til
at "måtte have" ?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-04-04 20:31

> Nu kan du prise dig lykkelig jeg har glemt de fleste af den kære
> Kaptajn Haddock's eder og forbandelser, da du ellers ville få fyldt
> dine øren......

Ku da ellers være sjovt at gense på tryk
Han bander i alfabetisk orden, hvis jeg husker rigtigt.

> [...]
> på Rødvig Skibsmotormuseum ( endnu da )
>

> Ingen der så/hørte skuden er vel længere i tvivl om mine motiver til

Al denne nautiske snak og til ingen nytte.
Føler mig næsten nødt til at korrigere lidt.
Hvis du ønsker at overhale et andet fartøj, skal det ske på dette fartøjs
bagbords side.
Bagbord er btw. til venstre på et skib

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 19-04-04 20:51

Uffe Bærentsen wrote:
> Ku da ellers være sjovt at gense på tryk
> Han bander i alfabetisk orden, hvis jeg husker rigtigt.

Det var lige hvad jeg kunne google mig frem til...

http://www.cph-vikings.dk/index.php?page=news&thread=237

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-04-04 21:04

On Mon, 19 Apr 2004 21:51:20 +0200, "Martin Kirschmeyer"
<kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote:

>Det var lige hvad jeg kunne google mig frem til...
>
>http://www.cph-vikings.dk/index.php?page=news&thread=237

!!ADVARSEL!!

Denne side kan give alvorlige mavekramper og ødelagte tastaturer!!

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-04-04 20:50

On Mon, 19 Apr 2004 21:30:37 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

[snip]

> [...]
>Føler mig næsten nødt til at korrigere lidt.
>Hvis du ønsker at overhale et andet fartøj, skal det ske på dette fartøjs

Tiha! Det var også det, der slog mig. Meget uheldigt. at de andre
trækker til bagbord.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-04-04 21:14

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Føler mig næsten nødt til at korrigere lidt.

Jeg overlever....

>Hvis du ønsker at overhale et andet fartøj, skal det ske på dette fartøjs
>bagbords side.
>Bagbord er btw. til venstre på et skib

Så forstår du måske bedre jeg kun nødtvunget sejler ud med brormandens
skøjte ?

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-04 21:13

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Føler mig næsten nødt til at korrigere lidt.
> Hvis du ønsker at overhale et andet fartøj, skal det ske på dette fartøjs

Ej korrekt

Det indhentende fartøj må overhale til styrbord eller bagbord, hvilken side
der nu er mest hensigtsmæssigt:
Regel 13 i de internationale søfartsregler. IMO
Skal jeg hente madam Castafiroera, som så kan læse hele reglementet højt.

PS hvor er pletterne på Spirilen.?
--
Møller

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-04-04 21:24

> [...]

> Regel 13 i de internationale søfartsregler. IMO
> Skal jeg hente madam Castafiroera, som så kan læse hele reglementet højt.

Ifølge denne her, så skal den der bliver overhalet (ikke kølhalet)
have den overhalende part på bagbords side.

http://www.fritidssejler.dk/Yachtskipperopg19-11/Besvarelse%20af%20Y3%20Saet%20nr%202%20i%202000.pdf

OK, læste for hurtigt
Ca. midt på side 4: 2 korte toner betyder overhaling om BB.

Gad godt vide hvad der skete her :-/

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-04-04 22:14

"Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev

> PS hvor er pletterne på Spirilen.?

Mon ikke de kommer af sig selv med alderen?

I øvrigt glimrende fotoserie, NÆSTEN som at være der selv.

Mvh.

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-04 21:02

<jan@stevns.net> wrote in message

> Kan du fluks hive den brune sæbe i en balje, stikke kæften derned,
> gurgle et par gange, spytte ud igen - og så forhåbentligt tale pænt om
> det sjoveste stykke legetøj, jeg nogensinde har haft !

Svar som fortjent
God forklaring
Jeg henter ludsæben frem, den skal nok rydde op.
¤%&#?"!/
--
Møller

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-04-04 19:36

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> ftp://ftp.stevns.net/dkfritidbil-spiril.mpg
>
> og her er så linket til videoclippet med SPirilen

For pokker Jan.
Nu havde jeg lige fået tørret tastaturet for savl.
Jeg skal til at starte forfra nu

Dén lyd er s**** for fed.
Kan godt forstå fotografen bliver forskrækket af sådan et angreb.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-04-04 20:03

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>For pokker Jan.
>Nu havde jeg lige fået tørret tastaturet for savl.
>Jeg skal til at starte forfra nu

Så ved du jo nu hvordan alle de små (og store) purke her i byen har
det et par gange om ugen , så jeg sejler forbi ;)

>Dén lyd er s**** for fed.
>Kan godt forstå fotografen bliver forskrækket af sådan et angreb.

Jeg har kortvarigt haft endnu større muffer på bagi, det giver ikke
noget ;)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-04-04 21:01

Hej!

"Uffe Bærentsen" wrote:

> Dén lyd er s**** for fed.

Well, kan du forstå at jeg stadig har abstinenser - selv her et lille år efter
jeg besøgte Jan og prøvede den? :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-04-04 21:17

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Well, kan du forstå at jeg stadig har abstinenser - selv her et lille år
efter
> jeg besøgte Jan og prøvede den? :)

Hvis det er tilfældet, så er der for lidt gang i geshäften.
Troede du havde din første 8-bener i hus nu
(og det er IKKE edderkopper jeg snakker om her

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-04-04 21:45

Hej!

"Uffe Bærentsen" wrote:

> Hvis det er tilfældet, så er der for lidt gang i geshäften.
> Troede du havde din første 8-bener i hus nu
> (og det er IKKE edderkopper jeg snakker om her

Hmm, nej. Så længe SU'en er relativt lav, så "nøjes" jeg med een bil

(Og den er iøvrigt sluppet op, her 1½ måned før jeg afleverer mit
eksamensprojekt).
--
Mvh, Kim Voss Schrader