Nu man snakker bilsælgere og moral
Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 09:40

Hej rødder (og de der...)

For kort tid siden snakkede vi om moral hos bilsælgere

annonce i autoatlas

Ford Escort 1,3cl, 1992, 122000 Km
Nysyn.m.nrplader.meget velholdt bil.Køre perfekt. ET STORT TILBYD
TIL JER DER MAGLER EN FINT OG VELHOLDT BIL AT KØRE I.EVT.BYTTE

Kr. 14900.-

Synsrapporten :

Til ejeren af Ford Escort , reg.nr. VS41298
Den 14. april 2004 kl. 10.38 har vi periodesynet Deres køretøj med
følgende resultat:

Køretøjet er ikke godkendt
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Hold op en klaphat!

Fra : Henrik B.

Dato : 18-04-04 09:43

jan@stevns.net wrote:
:: Synsrapporten :
::
[...]
:: ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Dét siger da ingenting. Det kan være p.g.a. en bagatel...

M.v.h.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 10:14

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev :

>Dét siger da ingenting. Det kan være p.g.a. en bagatel...

Jeg kan nu godt læse forskellen på ordet Synet , og ordet
"Ikke Godkendt" Den nye ejer kan ikke registrere bilen ...

Fra : Henrik B.

Dato : 18-04-04 10:39

jan@stevns.net wrote:
[...]

Min seneste Saab blev til syn (havde bedt om et reg.-syn), skrevet som ikke
godkendt. Det var fordi bilinspektøren ville se dok på, at trækkrogen måtte
trække de 1800 kg jeg bad om. Resten af bilen var ok.

M.v.h.

Fra : John Sahl

Dato : 18-04-04 09:50

jan@stevns.net wrote:
> For kort tid siden snakkede vi om moral hos bilsælgere
> Køretøjet er ikke godkendt
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Det kan det jo blive inden levering, masser af forhandlere
syner da også først bilerne ved leveringen, så jeg kan ikke
se det reelle problem.

> Hold op en klaphat!

Du har sikkert ret, men de oplysninger du giver her er vist
ikke bevis nok

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 10:17

"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev :

>Det kan det jo blive inden levering, masser af forhandlere
>syner da også først bilerne ved leveringen, så jeg kan ikke
>se det reelle problem.

Jeg mener nu det er kritisabelt at reklamere med en Nysynet bil, der
den 14/4 , altså Onsdag , dumpede til syn.

>Du har sikkert ret, men de oplysninger du giver her er vist
>ikke bevis nok

Næehh ;) han er nok en klaphat alligevel <grin>

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-04-04 10:17

On Sun, 18 Apr 2004 11:16:56 +0200, jan wrote:

> Jeg mener nu det er kritisabelt at reklamere med en Nysynet bil, der den
> 14/4 , altså Onsdag , dumpede til syn.

Ikke enig.

Hvis jeg skulle sælge en nysynet bil, så ville jeg da også reklamere
med, at den var nysynet, uanfægtet om den på reklametidspunktet er det
eller ej.

Det er jo bare et spørgsmål om, at få den synet inden den nye ejer
overtager.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 10:42

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev :

>Ikke enig.

Sådan er vi jo forskellige

>Hvis jeg skulle sælge en nysynet bil, så ville jeg da også reklamere
>med, at den var nysynet, uanfægtet om den på reklametidspunktet er det
>eller ej.

I min bog er det at lyve.

>Det er jo bare et spørgsmål om, at få den synet inden den nye ejer
>overtager.

Det har du ret i - Jeg ville bare aldrig handle hos en jeg har fanget
i en løgn, eller måske mere retteligen "tror jeg har fanget i en løgn"

Nu har autoforhandlere jo generelt gennem årene ikke ligget
allerhøjest på troværdigheds-skalaen - sådanne ting som at fortælle
usandheder i annoncer befordrer just ikke tingene.

Ok - jeg er nok gammeldags på det punkt.

Fra : Peter C:\\>

Dato : 18-04-04 11:06

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Sådan er vi jo forskellige

> I min bog er det at lyve.

Jeg kan godt følge dig Jan !
Det rette ordvalg til annoncen havde været "leveres nysynet..."
~~~~~~
I øvrigt går jeg altid i defensiven når jeg skal lægge øre til at en 12år
gammel bil til under 15.000,- "køre perfekt" :-/
(Gu gør den da ej !)

MVH Peter C:\

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 12:26

"Peter C:\\>" <pede_71@hotmail.com> skrev :

>Jeg kan godt følge dig Jan !
>Det rette ordvalg til annoncen havde været "leveres nysynet..."

Havde der stået sådan ville jeg ikke sige et kvæk ;)

>I øvrigt går jeg altid i defensiven når jeg skal lægge øre til at en 12år
>gammel bil til under 15.000,- "køre perfekt" :-/
>(Gu gør den da ej !)

Det er jo altid et ? om definitioner - men jeg mener da bestemt både
at min daværende 2500 kroners Sierra Stationcar kørte perfekt - i
forhold til hvilken bil det var, og at den nuværende stationcar kører
som en drøm.

Hvis man tror en gammel, eksempeltvis Escort, kørselsmæssigt er som en
moderne Focus, så bliver man svært klogere ;)

Fra : Peter C:\\>

Dato : 18-04-04 13:28

> [...]
>
> Hvis man tror en gammel, eksempeltvis Escort, kørselsmæssigt er som en
> moderne Focus, så bliver man svært klogere ;)

Hvis den kører som da den var ny....kører den perfekt.
Hvis den kører på 12 år gamle undervognsbøsninger, styrekugler, bærekugler,
x-antal år gamle støddæmpere o.s.v. kører den muligvis "godt af sin alder,
og over gennemsnittet" men sgu aldrig i nærheden af perfekt....det ligger
ligsom i ordet at det dermed ikke ville kunne blive meget bedre !

MVH Peter C:\

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 13:36

"Peter C:\\>" <pede_71@hotmail.com> skrev :

>Hvis den kører som da den var ny....kører den perfekt.

For min Rekords vedkommende tør jeg sagtens påstå den kører perfekt
.... Den er gennemgået/testet/renoveret, og jeg skal gi dig....

Jeg har jo en uvane med at rende ind i diverse §77'ere og de der sjove

Sidst blev den eddergodtnok finkæmmet af hele 8 synsfolk ;) de var
sgu' lidt skuffede bagefter.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-04-04 11:22

On Sun, 18 Apr 2004 11:42:03 +0200, jan wrote:

> Sådan er vi jo forskellige

> I min bog er det at lyve.

Hvad skulle han gøre? Sætte annocen i om onsdagen som ikke-synet og
ændre det fredag til nysynet?

Fakta er bilen, som sælges er nysynet (den nye ejer overtager den jo som
nysynet).

Det handler vel om, at sælger har en bil som han ønsker, at sælge som
nysynet. Han putter en annonce i med det ønskede (bl.a. nysynet) og går
så igang med, at få den synet.

Fra : Peter C:\\>

Dato : 18-04-04 12:06

> Det handler vel om, at sælger har en bil som han ønsker, at sælge som
> nysynet. Han putter en annonce i med det ønskede (bl.a. nysynet) og går
> så igang med, at få den synet.

Jeg sakser lige fra tidligere indlæg

>Det rette ordvalg til annoncen havde været "leveres nysynet..."
> ~~~~~~

Det er da ikk så svært at kende forskel på ER nysynet, og LEVERES nysynet !

MVH Peter C:\

Fra : alexbo

Dato : 18-04-04 12:25

"Peter C:\>" skrev

> Det er da ikk så svært at kende forskel på ER nysynet, og LEVERES nysynet

Lige så svært som " nysynet" og "er nysynet"

Men som Uffe så rigtigt skriver, så er bilen nysynet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-04-04 15:34

On Sun, 18 Apr 2004 13:05:49 +0200, Peter C:\> wrote:

> Det er da ikk så svært at kende forskel på ER nysynet, og LEVERES
> nysynet !

Personligt er jeg fløjtende ligeglad med om bilen ER nysynet eller
LEVERES nysynet.

Fakta er, at den bil jeg køber er nysynet.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 12:29

> [...]

>Det handler vel om, at sælger har en bil som han ønsker, at sælge som
>nysynet. Han putter en annonce i med det ønskede (bl.a. nysynet) og går

I mine øjne handler det om troværdighed, og intet andet.

Temmeligt mange af familien har været autoforhandlere, haft
værksteder, etc - så jeg har da hørt et og andet gennem tiderne - nu
er de fleste af dem væk/borte as is døde/begravet pga alderen.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-04-04 15:36

On Sun, 18 Apr 2004 13:28:58 +0200, jan wrote:

> I mine øjne handler det om troværdighed, og intet andet.

Det kan jeg godt forstå, men i mine øjne er sælger ikke utroværdig.
Bilen han sælger er nysynet - dog ikke på annonce tidspunktet men det
skal du og jeg jo heller ikke bekymre os om - vi skal bare sikre os, at
den bil vi køber lever op til annoncen og er bilen nysynet når vi køber
den, så er annoncen jo korrekt

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 15:58

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev :

>Det kan jeg godt forstå, men i mine øjne er sælger ikke utroværdig.

ok ..............

>Bilen han sælger er nysynet - dog ikke på annonce tidspunktet men det
>skal du og jeg jo heller ikke bekymre os om

Hold nu op med det pjat - der reklameres med en nysynet bil, denne
annonce tiltrækker kunder - det er faktisk vildledende markedsføring,
og er sgu' ulovligt.

>- vi skal bare sikre os, at den bil vi køber lever op til annoncen
>og er bilen nysynet når vi køber den, så er annoncen jo korrekt

Billigt sluppet du ... Du sælger ikke biler vel ? <grin>

Han er med sin tumbede annonce med til at trække nedad i det rennome
autoforhandlere har (hvis det ellers kan komme længere i den retning)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-04-04 16:02

On Sun, 18 Apr 2004 16:58:19 +0200, jan wrote:

> Hold nu op med det pjat - der reklameres med en nysynet bil, denne
> annonce tiltrækker kunder - det er faktisk vildledende markedsføring, og
> er sgu' ulovligt.

Vildledende hvor? Bilen sælges som nysynet - ergo når den skifter ejer
er den nysynet.

Sælger får en bil ind han skal sælge. Bilen ønsker han, at sælge som
nysynet. Sætter en annonce i og går så igang.

Jeg har _meget_ svært ved, at se hvad han gør forkert. Netop fordi du og
jeg ikke skal bekymre os om hvordan og hvorledes - bare bilen er som
annoncen fortæller.

> Billigt sluppet du ... Du sælger ikke biler vel ? <grin>

Nope <grin>

Personligt eksempel:

Min sidste bil købte jeg som nysynet. Annoncen fortalte nysynet. Men da
jeg prøvekørte bilen var den ikke nysynet. Who cares? Jeg fik bilen som
aftalt nysynet.

Sælger har jo sat annonce i, i god tid for, at trække kunder til. Jo
længere tid bilen står jo mere taber han, så derfor handler det om, at
få den solgt hurtigst muligt - derfor sætter han annoncen i med teksten
"nysynet". Og imens folk læser annoncen og evt. bliver interesseret, så
sætter han bilen i stand og får den synet således, at den er _klar_
til, at blive solgt som skrevet.

Jeg har snart ikke mere luft.....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-04-04 16:05

On Sun, 18 Apr 2004 17:01:37 +0200, Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg har snart ikke mere luft.....

Lidt endnu har jeg... :

Hvis han synes bilen med det samme og den står stille i et halvt år, så
har den nye ejer jo kun 1½ år til syn hvorimod hvis sælger venter med,
at syne til den skal sælges så får den nye ejer 2 fulde år.

Fra : Peter C:\\>

Dato : 18-04-04 16:11

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> har den nye ejer jo kun 1½ år til syn hvorimod hvis sælger venter med,
> at syne til den skal sælges så får den nye ejer 2 fulde år.

Aha...altså et "salgsfremmende parameter" !

Hvorfor dog så ikke skrive det ?
"Bilen synes lige inden levering" eller slet og ret "Leveres nysynet"
På den måde ved folk da at de får 2 fulde år inden næste syn.

MVH Peter C:\

P.S. Vi må da egentlig kede os i det gode vejr, at sidde og kværulere over
ordvalget i en annonce
Nu går jeg sgu ud i haven !

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-04-04 16:17

On Sun, 18 Apr 2004 17:10:46 +0200, Peter C:\> wrote:

> "Bilen synes lige inden levering" eller slet og ret "Leveres nysynet" På
> den måde ved folk da at de får 2 fulde år inden næste syn.

Det kunne sælger også have gjort, men som jeg læser begge, så får jeg
samme resultat

> P.S. Vi må da egentlig kede os i det gode vejr, at sidde og kværulere
> over ordvalget i en annonce

Jep, men vi hygger os jo.

> Nu går jeg sgu ud i haven !

Jeg har lige været i haven og så græs. Det er sq hårdt arbejde

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 16:11

> [...]
>
> Sælger får en bil ind han skal sælge. Bilen ønsker han, at sælge som
> nysynet. Sætter en annonce i og går så igang.

Den går bare ikke.....
Det står ganske tydelig på synsrapporten at køretøjet ikke er lovligt at
køre i før nævnte ting er bragt i orden. Køretøjet må kun bruges til at køre
hen til reparationsstedet og ikke andet.
Enhver ved da at man som køber, minimum vil have en prøvetur i det køretøj
man påtænker at købe og det må forhandleren så ikke lade en evt køber gøre.
Jeg vil nødig sætte mig ud i en bil til en prøvetur hvis bilen ikke er
lovlig at køre i på grund af tekniske defekter.
Forhandleren er helt klart alt for tidlig ude. Han kan sætte en annonce i
når bilen ER lavet eller sælge den som "ikke godkendt" hvor bilen oven i
købet skal transporteres væk på et fejeblad hvis ikke køberen er på vej til
et værksted med bilen.

--
Tom

Fra : alexbo

Dato : 18-04-04 16:38

"Tom" skrev i

> Det står ganske tydelig på synsrapporten at køretøjet ikke er lovligt at
> køre i før nævnte ting er bragt i orden.

Ja, men der står ikke at bilen skal være godkendt før den er lovlig.

Og hvad skal der så laves

Skiftes 2 fordæk
Laves blinklys
En lap i inderpanelet
Ny lampdasonde.
4 timer.

mvh
Alex Christensen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 16:52

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev :

>Skiftes 2 fordæk
>Laves blinklys
>En lap i inderpanelet
>Ny lampdasonde.
>4 timer.

Tvivler seriøst på at lambda sonden er anvarlig for problemet ved
forhøjet tomgang - det er imo enten en ny styrebox, eller maskinen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 16:21

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev :

>Jeg har snart ikke mere luft.....

<< henter iltapparat.avi >>

Lad mig berette :

Vi købte en Scorpio til brormanden, hos Ford her i byen - som
afhenter.

Trillede hjem med den, og begyndte at kigge på den - Hov, hvad var nu
det - synsrapporten sagde "betinget godkendt"

Retur til Ford, og de måtte (og gjorde da osse uden at kny) rette de
ting, der stor på rapporten.

Kørte til Nykøbing Falster efter en bil, blot for at opdage, at bilen
ikke var nysynet. Forhandleren betalte venligst X-antal kroner som
kompensation for vores forgæves kørsel - men mistede en handel.

(Satans osse vi ikke tog Spirilen derned)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-04-04 16:25

On Sun, 18 Apr 2004 17:20:30 +0200, jan wrote:

> << henter iltapparat.avi >>

Tak - det hjalp

> Kørte til Nykøbing Falster efter en bil, blot for at opdage, at bilen
> ikke var nysynet. Forhandleren betalte venligst X-antal kroner som
> kompensation for vores forgæves kørsel - men mistede en handel.

Jeg tror det der ligger i det er, at du forventer at prøve-køre-se en
nysynet bil hvor jeg er ligeglad - bare jeg køber den og får den leveret
nysynet. Hvad den så er på prøve-køre-se tidspunktet er mig underordnet.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 16:33

>Jeg tror det der ligger i det er, at du forventer at prøve-køre-se en
>nysynet bil hvor jeg er ligeglad - bare jeg køber den og får den leveret
>nysynet. Hvad den så er på prøve-køre-se tidspunktet er mig underordnet.

Det har for mig, temmeligt meget at gøre med, om jeg kan have tiltro
til forhandleren, og herunder også hans øvrige beskrivelse af varen

Og ja - Hvis jeg ikke kan prøvekøre en bil, jeg påtænker at købe, så
er jeg smuttet igen. Denne forhandler viste at jeg havde pengene til
bilen med i lommen (temmeligt mange endda.....)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-04-04 16:33

On Sun, 18 Apr 2004 17:33:21 +0200, jan wrote:

> Det har for mig, temmeligt meget at gøre med, om jeg kan have tiltro til
> forhandleren, og herunder også hans øvrige beskrivelse af varen

OK.

> Og ja - Hvis jeg ikke kan prøvekøre en bil, jeg påtænker at købe, så
> er jeg smuttet igen. Denne forhandler viste at jeg havde pengene til bilen

OGså her - jeg vil kunne prøvekøre den. Så det skal der være mulighed
for.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 16:52

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev :

>OGså her - jeg vil kunne prøvekøre den. Så det skal der være mulighed
>for.

Og præcis det, må du ikke ;)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-04-04 17:06

On Sun, 18 Apr 2004 17:52:26 +0200, jan wrote:

> Og præcis det, må du ikke ;)

Nøh, men personligt (grov så personlig jeg er i dag <grin>) så er jeg
ligeglad hvis det er mangler som ikke er til fare.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 17:42

>Nøh, men personligt (grov så personlig jeg er i dag <grin>) så er jeg
>ligeglad hvis det er mangler som ikke er til fare.

Personligt (ditto, ditti, og ditto !) ville jeg også være det, men fik
jeg en bøde, ville jeg sgu' hænge forhandleren gevaldigt til tørre ;)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-04-04 19:40

On Sun, 18 Apr 2004 18:41:54 +0200, jan wrote:

> Personligt (ditto, ditti, og ditto !) ville jeg også være det, men fik
> jeg en bøde, ville jeg sgu' hænge forhandleren gevaldigt til tørre ;)

HEhe

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 18-04-04 17:55

> OK.

> OGså her - jeg vil kunne prøvekøre den. Så det skal der være mulighed
> for.

Inden i går fuldstændig i selvsving.

For det første er den ikke uforsvarlig at køre i, i modsat fald havde
køretøjet fået en rød/hvid mærkat i forruden, også kaldet køreforbud, i
forbindelse med synet.

Og den med at den ikke lan prøvekøres holder heller ikke mange centimeter.

Hvis du f.eks. insisterer på at den skal have et sæt prøveplader på er der
da ikke noget der hindrer dig i en lovlig prøvekørsel.

Alle de forskellige argumenter i denne tråd nærme sig mistænkeligt sprogligt
flueknepperi. Og i sidste ende handler det vel ret beset om en "bilhandel"
eller?

fortsat go' søndag.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 19:01

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev :

>Og den med at den ikke lan prøvekøres holder heller ikke mange centimeter.

Du har ikke ret.

Du må misforstå noget af denne tekst :

"Køretøjet er ikke lovligt, før det er repareret. De kan dog køre fra
synssted til reparatør."

>Hvis du f.eks. insisterer på at den skal have et sæt prøveplader på er der
>da ikke noget der hindrer dig i en lovlig prøvekørsel.

jo - det gør teksten på synsrapporten

>Alle de forskellige argumenter i denne tråd nærme sig mistænkeligt sprogligt
>flueknepperi. Og i sidste ende handler det vel ret beset om en "bilhandel"
>eller?

Det gør det måske - men sådan er en debat nu engang indrettet ;)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-04-04 16:08

> Billigt sluppet du ... Du sælger ikke biler vel ? <grin>
>
> Han er med sin tumbede annonce med til at trække nedad i det rennome
> autoforhandlere har (hvis det ellers kan komme længere i den retning)

Betyder det at der måske er nogen der går nedenom_og_hjem.
Så kommer der måske ophørs-udsalg, eller noget der ligner,
og vi kan købe billige biler

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 14:17

> [...]
> se det reelle problem.

> Du har sikkert ret, men de oplysninger du giver her er vist

Beviserne kommer så her, det vil nok koste adskillige sedler at få den bragt
i lovlig stand.

Mørnede fordæk
Blinklygter virker ikke
Inderpanel tæret Zone C venstre side.
Lamdatal for højt ved forhøjet tomgang.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : John Sahl

Dato : 18-04-04 14:54

Claus Petersen wrote:
> Beviserne kommer så her, det vil nok koste adskillige sedler at få
> den bragt i lovlig stand.

Jeg forventer stadig at det er en nysynet bil manden leverer, dog
kan jeg godt give mig til at der burde stå i annoncen at bilen
"leveres nysynet" i stedet for blot nysynet.

Fra : alexbo

Dato : 18-04-04 10:21

<jan@stevns.net> skrev

> Hold op en klaphat!

Han skriver også "kører perfekt" men på billedet holder bilen stille, sikken
en idiot.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 18-04-04 10:38

> Køretøjet er ikke godkendt
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Er der ingen mangelliste ?

Eller er synet afbrudt p.g.a. for mange fejl ?

Min svigersøn har for kort tid siden købt en brugt Toyota HI Ace Den stod
også med et syn med mangeelliste. Denne var også annonceret som nysynet.

Jeg kan jo næsten med god ret sige at den er mere "nysynet" end mange andre
som er "nysynet" en eller to måneder tidligere.

Det største problem er vel, hvis man tror at man dagen efter er kørende med
en nysynet bil.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 10:44

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev :

>Er der ingen mangelliste ?

jo :

08 Fordækkene defekte(mørnet).
06 blinklygte(r) virker ikke
08 Inderpanel tæret zone c venstre side.
07 Lambdatal for højt ved forhøjet tomgang.

op i hul med dæk, blinklys - rustproblemer er skidt, og det med
forureningen kan være værre (slidt motor)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-04-04 11:46

> [...]

> Til ejeren af Ford Escort , reg.nr. VS41298
> Den 14. april 2004 kl. 10.38 har vi periodesynet Deres køretøj med

Nu lægger jeg mig jo nok ud med 'alle' i gruppen, men skidt med det

Som jeg læser det:
Bilen ER nysynet!

At bilen så ikke blev godkendt, det ænder ikke et hak ved, at den teknisk
set er synet.
Jeg ved det godt, en nysynet bil, er normalt lig med en godkendt bil.
Men det er sproglig forbistring der af brådne kar, kan udnyttes på det
groveste.

Når dette er sagt, så vil jeg også sige følgende:
Jeg kunne ikke drømme om, at nogensinde købe en bil af en, der udnyttede
sproget på den måde.

> Hold op en klaphat!

Enig!

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-04-04 12:42

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Kam se at jeg var så hurtig at jeg glemte signaturen.

Den kommer så her x2.
Jo jeg står ved hvad jeg skriver

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Chr.

Dato : 18-04-04 19:19

> [...]
>
> Til ejeren af Ford Escort , reg.nr. VS41298
> Den 14. april 2004 kl. 10.38 har vi periodesynet Deres køretøj med

denne her fra dk.marked.privat.bil ikk' ?

http://www.autoatlas.dk/bilbase/?did=110223&cid=25379

Fucking idiot...bekræfter at brugtbilsforhandlere er værre end voldtægtsmænd
og pædofile...

1.Sætte sine firma annonce i en privat NG.
2. Tro at købere er dummere end ham selv og ikke checker på bilsyn.dk

chr.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 19:34

"Chr." <chrisl@askfordomain.dk> skrev :

>1.Sætte sine firma annonce i en privat NG.
>2. Tro at købere er dummere end ham selv og ikke checker på bilsyn.dk

Med andre ord "Klaphat" kan antages at være en ret dækkende betegnelse
;)