Kitcars ?
Fra : Anders Houmark

Dato : 17-04-04 19:20

Hej..
Efter jeg har set A Car Is Born på Discovery, hvor Mark Evens byggede en
Cobra Replika, er jeg kommet i tvivl om sådan en bil vil være lovlig i
Danmark?
Det første der falder mig ind er et rungene NEJ... For her i Danmark må vi
jo knap skifte et lygteglas uden at blive sendt til syn.. Men ved nærmere
eftertanke, så er begge lande i EU og en bil godkendt i England burde også
være lovlig på gaden i Danmark? Er den kun lovlig på engelske plader, eller
kan vi indregistrere den?

En anden ting - forsikring.. Bare i England, hvad forsikres sådan en bil
som? Mark Evans ombyggede en Sierra 2.0 GLX til en AC Cobra replika med 5,7
liters Chevy V8 motor, men hvad bliver bilens identitet så? Sierra 2.0?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-04-04 19:33

On Sat, 17 Apr 2004 20:19:50 +0200, "Anders Houmark"
<anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

> [...]
>liters Chevy V8 motor, men hvad bliver bilens identitet så? Sierra 2.0?

Højst sansynligt en AC Cobra 5,7 V8
Flemming Jacobsen

Fra : Lars B Madsen

Dato : 17-04-04 21:34

Anders Houmark wrote:
> [...]
> bil som? Mark Evans ombyggede en Sierra 2.0 GLX til en AC Cobra
> replika med 5,7 liters Chevy V8 motor, men hvad bliver bilens

Den går nok ikke, med dit argument så ville man jo kunne godkende div.
svenske monstre i en dansk synshal.. Så det sker nok kun på engelske plader,
og så længe du er dansk statsborger så må du ikke køre en udenlandsk bil i
DK
--
Madsen - SZR 660

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-04-04 02:20

> [...]

>være lovlig på gaden i Danmark? Er den kun lovlig på engelske plader, eller

På engelske plader er der ingen problemer. Biler, der er godkendt i
"andre lande" må køre i vort land. Se blot alle de tyskeejede Golf'er,
der ferierer hér i landet uden sideblink...

>Mark Evans ombyggede en Sierra 2.0 GLX til en AC Cobra replika med 5,7
>liters Chevy V8 motor, men hvad bliver bilens identitet så? Sierra 2.0?

Ford Sierra XR8 -> bilen blev oprindeligt produceret i Sydafrika:
www.hut.fi/~kimmo/xr8.html
Billeder: www.hut.fi/~kimmo/front&back.jpg

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 05:14

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Ford Sierra XR8 -> bilen blev oprindeligt produceret i Sydafrika:
>www.hut.fi/~kimmo/xr8.html
>Billeder: www.hut.fi/~kimmo/front&back.jpg

Man kan i sit stille sind undre sig over at XR4 hedder XR4 og ikke XR6
;)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-04-04 07:56

On Sun, 18 Apr 2004 06:14:28 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Man kan i sit stille sind undre sig over at XR4 hedder XR4 og ikke XR6

Modelrækkefølge?
Fiesta XR2i
Escort XR3i
Sierra XR4i

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 09:21

>Modelrækkefølge?

Det kunne være, ja

>Fiesta XR2i
>Escort XR3i
>Sierra XR4i

Hvad mon der så blev af dem mellem 4 og 8'eren
Jeg tænke i andre baner

XR4 4 cylindre XR6 ~ 6cylindret og XR8 en 8'er

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-04-04 09:26

jan@stevns.net wrote:

> Hvad mon der så blev af dem mellem 4 og 8'eren
> Jeg tænke i andre baner
>
> XR4 4 cylindre XR6 ~ 6cylindret og XR8 en 8'er

En XR6 ser sådan ud:
http://www.wxs360.com/auto_stl.html

Ford har brugt XR betegnelsen i mange år (mener det er siden engang i
60'erne), og der findes også en del amerikanske XR'ere.

Der er dog ikke lige nogen "rød tråd" i gennem dem, så det er nok mest et
salgsstrick.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-04-04 12:23

Mogens Knudsen wrote:

> På engelske plader er der ingen problemer. Biler, der er godkendt i
> "andre lande" må køre i vort land. Se blot alle de tyskeejede Golf'er,
> der ferierer hér i landet uden sideblink...

Spørgsmålet er så bare om vi må få sat danske plader på en bil fra de
lande.. Ved godt der lige skal smækkes sideblinklys på, men udover det, kan
de så nægte at man f.eks. inregistrerer en hjemmebygget Cobra? Den er jo
godkendt af SVA i England...

> Ford Sierra XR8 -> bilen blev oprindeligt produceret i Sydafrika:
> www.hut.fi/~kimmo/xr8.html
> Billeder: www.hut.fi/~kimmo/front&back.jpg

Hmm ok, det var ellers et godt bud på hvad den bliver til .. Havde helt
glemt den Sierra V8 ting

Fra : Klaus Larsen

Dato : 18-04-04 12:31

der er nogle der er ved at få godkendt en spyder mania herhjemme.. der er
lidt snak om kitcars i dissse links

http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=57358&highlight=mania#57358

http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=54739&highlight=mania#54739

http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=54185&highlight=mania#54185

http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=38369&highlight=mania#38369

generelt er vwnettet et godt sted til at snakke kits, da de fleste kits jo
er bygget på en vw bund :)

--
Med venlig hilsen / Best regards

Klaus Larsen
www.klas.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-04-04 12:32

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev :

>Hmm ok, det var ellers et godt bud på hvad den bliver til .. Havde helt
>glemt den Sierra V8 ting

eneste fejl ved den er placeringen af rattet ;)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-04-04 13:23

On Sun, 18 Apr 2004 13:23:21 +0200, "Anders Houmark"
<anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

>Hmm ok, det var ellers et godt bud på hvad den bliver til .. Havde helt
>glemt den Sierra V8 ting

Og dén kan så ikke godkendes herhjemme -> "bare lige!"

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@