Tøvende acceleration (Golf 2)
Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 16-04-04 07:03

Hej Igen

Nu har jeg endelig fået min bil tilbage fra mekanikeren, og den
starter første gang igen, dejligt. Men dens tøvende acceleration
syntes jeg er blevet væsentlig værre. Specielt når den er kold, hvis
den får for meget speeder virker det som om den er ved at gå istå.

Når den bliver varm er det noget bedre, men den tøver stadig lidt på
accelerationen, så jeg tænkte at der må være noget galt. Men inden jeg
bare smider bilen efter mekanikeren igen (det kan jo hurtigt blive
dyrt) så vil jeg høre om der er nogle kvalificerede gæt på hvad det
kan skyldes. Alt hvad der har med tænding er skiftet (se anden tråd
ang. startbesvær med golf2). Tomgang er fin stabil både kold og varm
(omend en smule lav). Jeg mener der sidder sådan en accelerationspumpe
(vacuum-styret) som jeg før har fået skiftet, kan det være den der er
gået?

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 19-04-04 09:14

Thomas Rasmussen <simpsons@invalid.kom.auc.dk> writes:

> [...]
>
> Når den bliver varm er det noget bedre, men den tøver stadig lidt på
> accelerationen, så jeg tænkte at der må være noget galt.
<snip>

Jeg er kommet i tanke om at min mekaniker justerede tænding for noget
tid siden, kan det være derfor den tøver? Evt. hvis den står lidt for
højt i tændingen? Det er lidt træls da det tager noget tålmodighed for
at få den hevet op i omdrejninger ved rødt lys (når den er kold går
den istå ved for meget gas)

/Thomas