Installation af P-Watch i Renault Clio
Fra : Thomas S. Jensen

Dato : 15-04-04 17:19

Hej,

Jeg har i et par uger været i gang med at installere en P-Watch i min
Renault Clio fra 2000.

Den orange ledning på P-Watch'en skal tilsluttes til tænding+ (Ignition
Plus) - er der nogen der ved, hvor jeg finder denne ledning i min bil? Har
prøvet at måle på ledningerne ved tændingsnøglen, men kan ikke finde nogen,
som kan bruges. Resten af ledningerne under ratstammen kan jeg ikke rigtig
komme til at måle på uden at afisolere dem, hvilket jeg ikke er så lun på.

Jeg har i øjeblikket sluttet P-Watch'ens tre ledninger til bag autoradioen
og P-Watch'en virker 2 ud af 3 gange. Problemet er at spændingen på den
orange ledning falder for meget under start af motoren, så P-Watch'en ikke
opdager, at motoren faktisk er startet. Jeg har set nogle indlæg om, at man
kan forbinde den orange ledning med en ensretter og en kondensator, hvorved
spændingen ikke skulle falde så meget. Er der nogen, som har gode erfaringer
med dette? I givet fald vil jeg meget gerne se et lille diagram over hvordan
ensretteren og kondensatoren skal forbindes mellem bilen og P-Watch'en -
samt størrelsen på kondensatoren.

Håber I kan hjælpe mig videre i mit gør-det-selv arbejde med bilen.

På forhånd tak.
Thomas

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 15-04-04 17:26

"Thomas S. Jensen" <thomas_soendergaard_jensen@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
hvordan
> ensretteren og kondensatoren skal forbindes mellem bilen og P-Watch'en -

Hvor meget falder den?
Du kan evt. sætte et relæ mellem P-watch og tændingsledningen.
Men du skal nok have fat i en elektronik pusher for at finde et relæ der
ikke skal bruge alverden af strøm for at slutte.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-04-04 17:59

Thomas S. Jensen skrev:

> [...]
>
> Den orange ledning på P-Watch'en skal tilsluttes til tænding+
> (Ignition Plus) - er der nogen der ved, hvor jeg finder denne ledning

....som jeg husker det, satte jeg den på lyset i uret...

....havde den først på plus-terminalen på tændspolen, hvilket osse gav
for lidt strøm i startøjeblikket...

Hans