Problem med IDE (Forte)
Fra : Alvin Kaule

Dato : 09-01-01 14:58

Har et mindre (større) problem, når jeg prøver at kompilere og køre mit program i
Forte for Java så får jeg følgende fejl.

java.lang.NoClassDefFoundError: hello
Exception in thread "main"

fejlen fås ikke hvis jeg kompilere og køre mit program fra en konsol det være sig fra
DTU's maskiner eller i en dos-prompt.

Min testkode ser således ud....

/* HelloWorld.java */

class HelloWorld {
public static void main (String[] args) {
System.out.println("Hello, world!");
}
}

hvad kan forårsagde ovenstående problem, kan det være noget med evt. PathClass?

--
Alvin Kaule, Stud.Polyt at DTU
D_A_D, #The_Offspring & #Linux.dk (Undernet)

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 09-01-01 15:19

"Alvin Kaule" <alvin.kaule@mail.dk> wrote in message
> [...]
> }
> }
>

> hvad kan forårsagde ovenstående problem, kan det være noget med evt.

Yep det er næsten med sikkerhed din CLASSPATH der er sat forkert. den skal
helst afsluttes med et ;.

altså 'semikolon punktum' det betyder current directory.

Så skulle det virke

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Alvin Kaule

Dato : 09-01-01 16:02

>Yep det er næsten med sikkerhed din CLASSPATH der er sat forkert. den skal
>helst afsluttes med et ;.
>
>altså 'semikolon punktum' det betyder current directory.
>
>Så skulle det virke

Det virker dog stadigvæk ikke har sat ClassPath i enviroment (win2000) til ;. og det
funger skam også fint i Win2000's cmd med javac og java, men det virker atlså ikke i
Forte eller for den sags skyld i JBuilder når jeg prøver at compile det derfra.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 10-01-01 08:55

> [...]
atlså ikke i
> Forte eller for den sags skyld i JBuilder når jeg prøver at compile det

Okay så misforstod jeg dig, har du husket at sætte din Forte Classpath op
også ?

Fra : Morten Jensen

Dato : 09-01-01 17:51

Alvin Kaule wrote:

> [...]

> /* HelloWorld.java */
>
> class HelloWorld {
> public static void main (String[] args) {

JDK'en leder efter en klasse ved navn "hello", men din klasse hedder
"HelloWorld". Nu har jeg ikke prøvet Forte, men den prøver givetvis at
starte en forkert klasse. Mon ikke det er noget, som du selv har angivet
et eller andet sted?

--
CAPUT A/S Morten Jensen Phone +45 70 12 24 42
Nygade 6 Senior Developer Fax +45 70 11 24 42