Nye ekstra sikre autoværn
Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 14:26

Hejsa

Tjek lige de her nye autoværn...

http://tinyurl.com/3eb85

(Der er linket til en filmstump med kollisioner nederst i artiklen - 25 Mb)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 14:30

> http://tinyurl.com/3eb85

Autoværnet er i øvrigt opfundet i USA og bruges også i Sverige og Holland.

Nu har Danmark også fået dem - kanon smart - for hvor de gamle autoværn
kunne sende en bil "til himmels" eller fange dem som en skinne og sende dem
hen til et skilt, der huggede bilen midt over, stoppes bilerne nu helt
anderledes effektivt.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 15-04-04 14:34

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> writes:

> Hejsa
>
> Tjek lige de her nye autoværn...

De ser rimelig ok ud, syntes dog den sidste påkørsel ser lidt farlig
ud af bilen bliver smidt tilbage ud på vejen ved sidevejrs
påkørsel. Men det skal måske sammenlignes med hvad et traditionelt
autoværn gør(?)

Med hensyn til risikoen ved de nedgravede ender, så jeg det næsten i
aktion i Norge, det var godt nok et betonelement hvor der var
"rampe-egenskaber" på. Der var en bil der havde påkørt dette og lå i
_modsatte_ kørebane på hovedet. Vi undrede os meget over hvordan det
overhovedet kunne lade sig gøre medmindre vedkommende har været igang
med en overhaling. Det så rimelig vildt ud, men der så ikke ud til at
være nogen alvorligt tilskadekomne. (Det var i en nybygget tunnel i
Kristiansand).

/Thomas
--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Leonard

Dato : 15-04-04 17:07

Thomas Rasmussen <simpsons@invalid.kom.auc.dk> wrote:

>Med hensyn til risikoen ved de nedgravede ender, så jeg det næsten i
>aktion i Norge,

Det var sådan jeg kom galt afsted, altså ved at angribe et autoværn
fra den nedgroede ende af ...
--
Leonard

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 15-04-04 14:37

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message news:407e8d60$0$441$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Tjek lige de her nye autoværn...
>
> http://tinyurl.com/3eb85

Rimeligt smart må man sige.

Dog er filmens kvalitet temmelig ringe og optageteknikken (zoom osv)
leder i kombination med musikken uundgåeligt tanken hen på en
pornofilm fra starten af 90'erne

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 14:40

> Dog er filmens kvalitet temmelig ringe og optageteknikken (zoom osv)
> leder i kombination med musikken uundgåeligt tanken hen på en
> pornofilm fra starten af 90'erne

*ROFL*

Couldn´t agree more...!

--
/Jan W Nielsen

Fra : EjS

Dato : 15-04-04 18:23

> *ROFL*
>
> Couldn´t agree more...!

Skulle der nu være noget galt i det???

Hver tid sin charme

MVH EjS

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 17:39

> Dog er filmens kvalitet temmelig ringe og optageteknikken (zoom osv)
> leder i kombination med musikken uundgåeligt tanken hen på en
> pornofilm fra starten af 90'erne

Nå, er du en af dem ser pay-tv på hotelværelserne

--
Tom

Fra : Peter Weis

Dato : 15-04-04 18:23

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> Nå, er du en af dem ser pay-tv på hotelværelserne

<uskyldigt ansigtudtryk.avi> hvad er det for noget?

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 17:35

> Tjek lige de her nye autoværn...
>
> http://tinyurl.com/3eb85

Kanon, så kan mine lærlinge godt fortsætte med at sove mens de kører bil

--
Tom