Bilafgift - hvor meget
Fra : Jens Juul

Dato : 14-04-04 21:55

Hej

Er der nogen der har en lille formel til at udregne afgiften på en ny bil.
Forstået sådan at man kan regne ”baglæns” fra den vejledende pris.
Er interessant fordi vi skal udstationeres i 3 år sidst på året og have en
4wd på grænseplader med os. Vi er endnu ikke nået til en bestemt model og
har derfor ikke talt med forhandlere og importørerne oplyser det ikke, men
henviser til forhandlerne ??

På forhånd tak.

Mvh Jens

Fra : *trads*

Dato : 14-04-04 22:08

Prøv her :
http://www.nysynet.dk/vagtafgift.htm

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-04-04 22:19

Jens Juul wrote:
> [...]
> bestemt model og har derfor ikke talt med forhandlere og importørerne
> oplyser det ikke, men henviser til forhandlerne ??

Tjek dette link:
http://www.skat.dk/tal_statistik/afgiftsberegning/2287.html

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-04-04 22:23

Per Beer Hansen wrote:

> Tjek dette link:
> http://www.skat.dk/tal_statistik/afgiftsberegning/2287.html

Eller dette er måske bedre
http://erhverv.toldskat.dk/stapri/lommeregner.asp

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Jens Juul

Dato : 14-04-04 22:19

Tak skal du ha' - men det var nu registreringsafgiften jeg var ude efter

Mvh Jens

Fra : Jens Juul

Dato : 15-04-04 07:25

1000 tak - det var præcist hvad jeg manglede...........

Mvh Jens

Fra : Niels Skaaning

Dato : 15-04-04 16:40

> [...]
> har derfor ikke talt med forhandlere og importørerne oplyser det ikke, men

Hvor skal I hen? Der er et firma i Svendborg, som sælger biler specielt
udstyret til f.eks. Afrika uden afgift. Hvis det har interesse kan jeg nok
godt finde navnet.

Mvh.

NS

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 15-04-04 20:43

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> udstyret til f.eks. Afrika uden afgift. Hvis det har interesse kan jeg nok

Og et lille godt et i Odense - findes på www.4wd.dk

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : Jens Juul

Dato : 16-04-04 08:24

>Og et lille godt et i Odense - findes på www.4wd.dk

Tak for linket. De ser ret seriøse ud - men også som om de primært
beskæftiger sig med Afrika og vi skal til mellemamerika ..... men jeg
prøver at give dem et ring.

Hilsen Jens

Fra : Jens Juul

Dato : 16-04-04 08:20

>Hvor skal I hen? Der er et firma i Svendborg, som sælger biler specielt
>udstyret til f.eks. Afrika uden afgift. Hvis det har interesse kan jeg nok
>godt finde navnet.

Hej

Tak for tippet - jeg har hørt om firmaet fra kollegaer der er i til
afrika, men kan ikke huske navnet. Om firmaet kan levere til mellemamerika
hvor vi skal hen ved jeg tilgengæld ikke ...........

Hilsen jens