problem med ABS lampe
Fra : Nyk.M.Unlock

Dato : 14-04-04 08:48

Hej jeg har en Audi A4 med Abs bremser men da bilen blev totalt afladet igår
og vi så efterflg ladede den op lyser abs lampen i instrumentet i ca 2 min
efter man har startet og går så ud..

før gik der ikke andet end 5-10 sek hvad kan der være hændt og kan man selv
nulstille den igen eller ?

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 14-04-04 09:01

"Nyk.M.Unlock" <Tele-mobil@tele-mobil.dk> wrote in message
> [...]
> efter man har startet og går så ud..
>
> før gik der ikke andet end 5-10 sek hvad kan der være hændt og kan man
Det har jeg også prøvet på min A6'er. Såvidt jeg husker skal ABS-systemet
nulstilles - det gjorde mit værksted for mig.

Fra : Nyk.M.Unlock

Dato : 14-04-04 11:10

ok jeg snakkede lige med Audi de sagde at der godt kunne gå 1 til 3 dage så
nulstillede den selv og hvis ikke skulle den ganske rigtigt på værksted og
nulstilles

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-04 16:37

> [...]

> nulstillede den selv og hvis ikke skulle den ganske rigtigt på værksted og

Årsagen til fejlen er at der nu er lagret en fejlkode i fejllageret.
Men efter lidt kørsel finde ABS systemet ud af at alt virker OK, og aktivere
ABS igen.
Det er ikke ualm. at VW / Audi melder fejl i ABS systemet når spændingen
bliver lav, som den har været i dit tilfælde.

Det burde være nok at tage strømmen af bilen i et kvarterstid (dvs.
afmontere stellen fra batteriet).

Hvis ikke det hjælper bør du få udlæst og slettet fejlkoden.

Man kan gøre det selv med det rigtige udstyr :)

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===