/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Teoriprøve - sammenfatning ?
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 13-04-04 20:04

Kender nogen et link til et dokument elign. der 'sammenfatter' alle regler
som man skal kunne ifm. en teoriprøve - dvs en folder elign der indeholder
de 'gyldne regler', således at man 'slipper' for at gennemlæse hele
teoribogen flere gange!

Hilsen
Thomas Pedersen



 
 
Brian (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 13-04-04 20:28

Hejsa

Thomas Pedersen skrev:
> Kender nogen et link til et dokument elign. der 'sammenfatter' alle
> regler som man skal kunne ifm. en teoriprøve - dvs en folder elign
> der indeholder de 'gyldne regler', således at man 'slipper' for at
> gennemlæse hele teoribogen flere gange!

Hvis du står og er ved at tage kørekort, skulle du måske have
hørt efter i "timerne" istedet

Men du har som sådan ikke noget at frygte. De prøver der gennemgåes
til den normale undervisning, er sværere end den til selve prøven.

Desuden er spørgsmålene jo udformet på en måde, så 2 af de mulige svar
let kan sorteres fra ved hjælp af alm. sund fornuft. Sådan var det
ihvertfald
da jeg tog kørekort for 5 år siden

/Brian



Thunderbird [7100] (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 13-04-04 20:53

On Tue, 13 Apr 2004 21:27:58 +0200, "Brian" <Nejtak@til.spam> wrote:

>Hejsa
>
>Thomas Pedersen skrev:
>> Kender nogen et link til et dokument elign. der 'sammenfatter' alle
>> regler som man skal kunne ifm. en teoriprøve - dvs en folder elign
>> der indeholder de 'gyldne regler', således at man 'slipper' for at
>> gennemlæse hele teoribogen flere gange!
>
>Hvis du står og er ved at tage kørekort, skulle du måske have
>hørt efter i "timerne" istedet
>
>Men du har som sådan ikke noget at frygte. De prøver der gennemgåes
>til den normale undervisning, er sværere end den til selve prøven.

Er så ikke min erfaring

>Desuden er spørgsmålene jo udformet på en måde, så 2 af de mulige svar
>let kan sorteres fra ved hjælp af alm. sund fornuft. Sådan var det
>ihvertfald
>da jeg tog kørekort for 5 år siden

Da jeg tog kørekort for 4 år siden kunne den metode du beskriver ikke be
nyttes. For brugte man alm sund fornuft så landede man næsten med
garanti på for mange fejl og det var også det jeg fik at vide af min
kørelærer. Der er kun en vej frem og det er at læse op til prøven. Får
man så for mange fejl, så skal man læse op på fejlene og så plejer den
at gå.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Brian (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 13-04-04 21:08

Hejsa

Thunderbird [7100] skrev:

> Da jeg tog kørekort for 4 år siden kunne den metode du beskriver ikke
> be nyttes. For brugte man alm sund fornuft så landede man næsten med
> garanti på for mange fejl og det var også det jeg fik at vide af min
> kørelærer.

Altså... sådan et spørgsmål med: " Du kommer til et T-kryds med fuldt stop,
og skal dreje til venstre, hvad gør du:
Billedet viser så en vej hvor der holder en lastbil, så det er umuligt at
se om der kommer noget fra højre side
1: Forsætter med uændret fart, og drejer til venstre
2: Standser bilen, orienterer dig, og drejer til venstre hvis der er frit
3: Sætter farten op, og skynder dig at dreje så du ikke er til gene

Jaa... det er lidt sat på spidsen, men på dén måde kunne jeg sætte
90% af spørgsmålene op inde i mit lille hoved

> Der er kun en vej frem og det er at læse op til prøven. Får
> man så for mange fejl, så skal man læse op på fejlene og så plejer den
> at gå.

Ikke for at lyde indbildsk, men jeg kom da igennem uden at læse i
teoribogen. Det eneste "ekstra undervisning" jeg brugte uden for den normale
undervisning, var en CD-Rom med en masse prøver.
Når først man finder jargonen i de prøver, og husker at "læse" billederne,
ér
det altså til at overkomme.... sund fornuft eller ej

/Brian



Thunderbird [7100] (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 14-04-04 00:18

On Tue, 13 Apr 2004 22:07:51 +0200, "Brian" <Nejtak@til.spam> wrote:

>Hejsa
>
>Thunderbird [7100] skrev:
>
>> Da jeg tog kørekort for 4 år siden kunne den metode du beskriver ikke
>> be nyttes. For brugte man alm sund fornuft så landede man næsten med
>> garanti på for mange fejl og det var også det jeg fik at vide af min
>> kørelærer.
>
>Altså... sådan et spørgsmål med: " Du kommer til et T-kryds med fuldt stop,
>og skal dreje til venstre, hvad gør du:
>Billedet viser så en vej hvor der holder en lastbil, så det er umuligt at
>se om der kommer noget fra højre side
>1: Forsætter med uændret fart, og drejer til venstre
>2: Standser bilen, orienterer dig, og drejer til venstre hvis der er frit
>3: Sætter farten op, og skynder dig at dreje så du ikke er til gene
>
>Jaa... det er lidt sat på spidsen, men på dén måde kunne jeg sætte
>90% af spørgsmålene op inde i mit lille hoved

Den fremgangsmåde kunne så ikke bruges de gange jeg var til teoriprøve.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Emil Jensen (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen


Dato : 13-04-04 22:13

> >Men du har som sådan ikke noget at frygte. De prøver der gennemgåes
> >til den normale undervisning, er sværere end den til selve prøven.
>
> Er så ikke min erfaring

På Borgens Køreskole var prøverne lidt sværere end selve teori-prøven hos
politiet.

> >Desuden er spørgsmålene jo udformet på en måde, så 2 af de mulige svar
> >let kan sorteres fra ved hjælp af alm. sund fornuft. Sådan var det
> >ihvertfald
> >da jeg tog kørekort for 5 år siden
>
> Da jeg tog kørekort for 4 år siden kunne den metode du beskriver ikke be
> nyttes. For brugte man alm sund fornuft så landede man næsten med
> garanti på for mange fejl og det var også det jeg fik at vide af min
> kørelærer. Der er kun en vej frem og det er at læse op til prøven. Får
> man så for mange fejl, så skal man læse op på fejlene og så plejer den
> at gå.

Mange af spørgsmålene kan man almindeligvis klare med sund fornuft,
færdselsloven er jo fornuftligt bygget op

Men nogle spørgsmål kan man ikke klare sig med almindelig fornuft, f.eks.
skal man vide hvad de enkelte skilte betyder, og man skal kende noget til
parkeringsreglerne. For her er der ikke noget fornuftigt, kun fakta såsom at
man ikke må parkere mindre end 12 meter fra et busstoppested, eller et
bestemt antal meter før et fodgængerfelt. Forskellen på parkering og
standsning osv...

Mvh

Emil



jan@stevns.net (13-04-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 13-04-04 20:44

"Thomas Pedersen" <Thomas@dk.dk> skrev :

>Kender nogen et link til et dokument elign. der 'sammenfatter' alle regler
>som man skal kunne ifm. en teoriprøve - dvs en folder elign der indeholder
>de 'gyldne regler', således at man 'slipper' for at gennemlæse hele
>teoribogen flere gange!

Hehe - du skal faktisk kende alle reglerne ......

men, når det så er sagt, så er der vist lidt hjælp at hente på denne
side : http://www.dku.dk/default.asp



--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Thomas Pedersen (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 13-04-04 22:44

Tak for linket - vi nærmer os det rigtige.....altså en 'need to know liste'

Hilsen
Thomas



Anders Henriksen (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Anders Henriksen


Dato : 13-04-04 22:38

De kører med 10 forskellige teori prøver - og det er næstem alm kendt at et
par stykker af dem skiller sig ud mht sværhedsgraden. Det er blandt andet
noget med hastighedbedømmelse, mere kan jeg ikke sige.

/Anders

> Kender nogen et link til et dokument elign. der 'sammenfatter' alle regler
> som man skal kunne ifm. en teoriprøve - dvs en folder elign der indeholder
> de 'gyldne regler', således at man 'slipper' for at gennemlæse hele
> teoribogen flere gange!
>
> Hilsen
> Thomas Pedersen
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408677
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste