R.I.P Mazda. :(
Fra : C. Petersen

Dato : 13-04-04 08:44

Ja sikke en dejlig påske ferie... den sluttede med mega øm nakke arm og ben,
mig og min mazda mødte Søndag kl. 12.50 et træ med mellem 50-60 kmt,
forsikrings selskaberne slås nu med hinanden om hvem der har skylden. jeg
regner ikke med at få nogen penge og bilen er død og borte... hulk hulk...

Jeg nåede trodsalt at få kørt 35.000 i den...

billeder her:
http://www.hapz.dk/bilgalleri/PhotoAlbum.asp?ShowSub=Krustys%20afdøde%20%20Mazda

*suk*

Hvis i kender nogen der har en BILLIG bil med et par måneder til syn køber
jeg den meget gerne... men den skal være BIILLIG

Christian Petersen
Mazda 626 2.0 GLX 89' godt krøllet....

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-04 09:04

> [...]
> regner ikke med at få nogen penge og bilen er død og borte... hulk hulk...

Det var synd - hvad skete der..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-04-04 09:08

Ja, det ville jeg også gerne vide?

Men ærwerligt, det er det s'gu.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 13-04-04 09:10

> Hvis i kender nogen der har en BILLIG bil med et par måneder til syn køber
> jeg den meget gerne... men den skal være BIILLIG
>
> Christian Petersen
> Mazda 626 2.0 GLX 89' godt krøllet....

Hej jeg har en mazda 626 GD 87 som jeg snart syner... var det noget, eller
hvordden tolker du "billigt"?

Fra : Michael Olesen

Dato : 13-04-04 09:26

> Ja sikke en dejlig påske ferie... den sluttede med mega øm nakke arm og
ben,
> mig og min mazda mødte Søndag kl. 12.50 et træ med mellem 50-60 kmt,

Arggghhh... er du OK???

> forsikrings selskaberne slås nu med hinanden om hvem der har skylden. jeg
> regner ikke med at få nogen penge og bilen er død og borte... hulk hulk...

Øhhh... ikke forstået?!?!? det kan vel under ingen omstændigheder være
træets skyld?!?!? og var træet forsikret???

/mic

Fra : Roberto Saldo

Dato : 13-04-04 09:33

Michael Olesen wrote:

> ben,

> Arggghhh... er du OK???

> Øhhh... ikke forstået?!?!? det kan vel under ingen omstændigheder være
> træets skyld?!?!? og var træet forsikret???

Det kunne jo være en undvigeulykke.
Under alle omstændigheder er det ikke rart med piskesmæld.
Vi må håbe det bedste.

--
Roberto Saldo

Fra : C. Petersen

Dato : 13-04-04 09:39

Lå i modkørendes vejbane da jeg skulle overhale ham han bremser pludseligt
og da jeg er nået næsten forbi ham(dvs. min bagende ud for hans forende)
svinger han til venstre. i må simpelthen ikke spørge mig hvordan han kunne
overse min bil! men han sviner ind og rammer bagenden på min bil så den
skrider ud og rammer det træ der!
Jeg er dog Ufattelig glad for at jeg ramte træet! havde jeg ikke ramt det
havde jeg haft to menneskers liv på samvittigheden og det ved jeg ikke om
jeg havde kunne klare.

Fra : KP

Dato : 13-04-04 10:44

> [...]
> overse min bil! men han sviner ind og rammer bagenden på min bil så den

- Og du havde ikke set at ved kommende var begyndt at blinke venstre da du
startede din overhaling ?

/KP

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 13-04-04 10:53

"KP" <tjaahh@hvorfor.ikke.dk> wrote in message

> - Og du havde ikke set at ved kommende var begyndt at blinke venstre da du
> startede din overhaling ?

Men når han er FORBI den anden part virker det jo fuldstændig sindsygt han
pludseligt drejer.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : C. Petersen

Dato : 13-04-04 11:49

SNIP!

> - Og du havde ikke set at ved kommende var begyndt at blinke venstre da du
> startede din overhaling ?
>
> /KP

Han begyndte at blinke da jeg var på vej op på siden af ham....

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 13-04-04 11:04

"C. Petersen" <KrustyTK*removehtis*@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> overse min bil! men han sviner ind og rammer bagenden på min bil så den

Så overholder han vel ikke hans vigepligt da han ikke har orienteret sig
ordentligt inden han begyndte at dreje => det er hans skyld.

Mvh. Ulrich

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 13-04-04 13:09

Ulrich Sørensen wrote:

> Så overholder han vel ikke hans vigepligt da han ikke har orienteret sig
> ordentligt inden han begyndte at dreje => det er hans skyld.
>
> Mvh. Ulrich

Hmm .. er der ikke noget med at man _overhovedet_ ikke må overhale der
hvor venstresving er muligt? Eks. ved vejkryds og/eller sideveje ??

/Jan

Fra : KP

Dato : 13-04-04 13:45

> Hmm .. er der ikke noget med at man _overhovedet_ ikke må overhale der
> hvor venstresving er muligt? Eks. ved vejkryds og/eller sideveje ??
>
> /Jan

§ 23. Overhaling må ikke foretages:

1) umiddelbart foran eller i vejkryds

/KP

Fra : Brian Sørup

Dato : 13-04-04 14:21

"Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.kom.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm .. er der ikke noget med at man _overhovedet_ ikke må overhale der
> hvor venstresving er muligt? Eks. ved vejkryds og/eller sideveje ??

Som jeg ser billederne er der ikke tale om et vejkryds i lovens
forstand, men en indkørsel til privat grund eller P-plads
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : C. Petersen

Dato : 13-04-04 14:44

> Som jeg ser billederne er der ikke tale om et vejkryds i lovens
> forstand, men en indkørsel til privat grund eller P-plads
> --
Præcis!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-04-04 12:54

Ulrich Sørensen wrote:
> "C. Petersen" <KrustyTK*removehtis*@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så overholder han vel ikke hans vigepligt da han ikke har orienteret
> sig ordentligt inden han begyndte at dreje => det er hans skyld.

Nej, som jeg husker det, er det bagfra kommenden der får mindst 50% skyld.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 13-04-04 13:40

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> writes:

> Nej, som jeg husker det, er det bagfra kommenden der får mindst 50% skyld.

Dette link blev bragt i gruppen for noget tid siden, side 2 forklarer
faktisk ganske godt hvordan det hænger sammen. Skyldsfordelingen
hænger meget sammen med under hvilke omstændigheder overhalingen er
sket og hvorvidt den svingende bilist har blinket.

http://www.ankeforsikring.dk/Upload/13_630_100_Ansvar_ved_sammen.pdf

Måske kunne vi få Jan til at smide pdf'en på gruppens hjemmeside? Der
er en fin side med overskriften "Hvem får skylden?" under
"Oplysninger" men der er bare ikke noget på den. Måske klippe
billederne ud og smide på siden, alternativt hele pdf'en eller linket
til det (ser ikke ud til at det måske er et helt permanent link)

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-04-04 14:33

Thomas Rasmussen <simpsons@invalid.kom.auc.dk> skrev :

> [...]
>billederne ud og smide på siden, alternativt hele pdf'en eller linket
>til det (ser ikke ud til at det måske er et helt permanent link)

Det skal ske - det ligner de sider jeg allerede har klar til brug

(grunden til at visse sider er tomme, fremgår af forsiden på dfb)