Ejerskifte/forsikring
Fra : Jacob

Dato : 12-04-04 22:41

Hej,

Jeg har aftalt med mine forældre at jeg sælger min bil til dem. Derved skal
der kun betales en meget lille forsikringspræmie (de er elitebilister, og
jeg er kun 20 år).

Hvordan foregår sådan et salg?

Skal man have synet bilen? Det er nøjagtig et år siden, den blev synet.

Skal der nye nummerplader på?

Tak for svar.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-04-04 22:52

"Jacob" <no_email@cybercity.dk> skrev :

>Jeg har aftalt med mine forældre at jeg sælger min bil til dem. Derved skal
>der kun betales en meget lille forsikringspræmie (de er elitebilister, og
>jeg er kun 20 år).

ok - det lyder lidt kreativt ?

>Hvordan foregår sådan et salg?

Som alle andre handler - de giver dig en pose penge (?), og du giver
dem bilen. De skal bare have et forsikringsbevis, så i kan
omregistrere bilen

>Skal man have synet bilen? Det er nøjagtig et år siden, den blev synet.

Nope

>Skal der nye nummerplader på?

Nope

>Tak for svar.

Velbekomme - men , øehhhhhhh hvis tanken er at du bare skal have
skaffet dig en billigere forsikring på bilen, så pas på du i
virkeligheden ikke gør dig en bjørnetjeneste:

Hvis i tegner kasko på bilen, og det viser sig at du i virkeligheden
er bruger af bilen, så bør du være klar over at forsikringen vil sige
til dig (jer) : I fupper os, så vi reducerer lige erstatningen
forholdsvist i forhold til hvad der i virkeligheden skulle have været
betalt i præmie.

Det er noget selskaberne efterhånden er blevet meget dygtige til at
opspore.

Tager jeg fejl, kan du jo bare glemme det ovenstående ;)

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-04-04 23:00

"Jacob" <no_email@cybercity.dk> wrote in message
> [...]
skal
> der kun betales en meget lille forsikringspræmie (de er elitebilister, og

Et godt råd ->overvej at tage respekt for fart kurset (www.respekt.dk).
Så kan forsikringen blive spiselig.
Jeg kan komme ned på 6800 hvis jeg tegner husforsikring samtdigt med kasko
på GTIen. Det er med 1000,- i selvrisiko velogmærket (med respekt kurset
that is.)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Lars B Madsen

Dato : 13-04-04 07:52

Dennis Pedersen wrote:
> [...]
> Jeg kan komme ned på 6800 hvis jeg tegner husforsikring samtdigt med
> kasko på GTIen. Det er med 1000,- i selvrisiko velogmærket (med

Det kursus er jo helt vildt dyrt hvis man ikke bor i Vejle..
--
Madsen - SZR 660

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 13-04-04 08:23

"Lars B Madsen" <larsbjoern@hotmail.com> wrote in message
> Dennis Pedersen wrote:

[Respekt for fart kurset..]

> Det kursus er jo helt vildt dyrt hvis man ikke bor i Vejle..

Alt er relativt.
Hvis man holder det opimod hvad man sparer i forsikringspræmie syntes jeg
ikke det er dyrt :)
Jeg betaler idag 5219 i kvartalet ved tryg - så de 2700 er hurtigt tjent
hjem hvis man flytter.

Fra : Lars B Madsen

Dato : 13-04-04 20:39

Dennis Pedersen wrote:
> [...]
> jeg ikke det er dyrt :)
> Jeg betaler idag 5219 i kvartalet ved tryg - så de 2700 er hurtigt

Det er jo klart nok, men så har du vel også en GTI med kasko..
Har du overvejet at skifte til ansvar + tyveri?
--
Madsen - SZR 660

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 13-04-04 21:01

> Det er jo klart nok, men så har du vel også en GTI med kasko..
> Har du overvejet at skifte til ansvar + tyveri?

Nej
Jeg tør ikke køre rundt med kasko - man vil med stor sandsynlighed få noget
skyld i tilfælde af et uheld og så er jeg boned.
Men når skiftet til alka går i orden så kommer den jo ned godt 6800 årligt
så det overlever jeg vist lige :)