goodyear f1 dæk skal/skal ikke ???
Fra : Anders Henriksen

Dato : 12-04-04 22:39

Se subj.

vil meget gerne have et sådan sæt på.. skal/skal ikke, mit kørsels mønster
er normalt, ikke noget med en tung fod på speederen, kører ca 50 km om
dagen - men ligger meget vægt på sikkerhed samt god kontakt med vejen.

/Anders

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-04-04 15:27

On Mon, 12 Apr 2004 23:39:19 +0200, "Anders Henriksen"
<anhen@webspeed.dk> wrote:

>vil meget gerne have et sådan sæt på.. skal/skal ikke, mit kørselsmønster
>er normalt, ikke noget med en tung fod på speederen, kører ca 50 km om
>dagen - men ligger meget vægt på sikkerhed samt god kontakt med vejen.

Næ - dét skal du ikke, IMO. Der er jo ingen km i F1, som endvidere er
sportsligt betonet og ikke mindst dyrt. For mig at "høre", tulrer du
blot omkring uden hang til "dørtræk" eller lignende, hvorfor det kan
være svært at gennemskue idé'en.
Udseende? - dækket ser jo rimeligt godt ud på fælgen/bilen...

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-04 15:41

> Næ - dét skal du ikke, IMO. Der er jo ingen km i F1, som endvidere er
> sportsligt betonet og ikke mindst dyrt

Enig - det kan være som at skyde spruve med kanoner. Der findes andre gode
og samtidig meget billigere dæk.

Jeg har dog kørt 30.000 km på mine F1´ere - og de skal nok holde en 10.000
endnu.. i hver fald.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 13-04-04 19:26

> Jeg har dog kørt 30.000 km på mine F1´ere - og de skal nok holde en 10.000
> endnu.. i hver fald.

Jeg købte F1 i nyeste aftapning sidste sommer, og de har nu kørt ca. 10.000
km. Bagdækkene er snart færdige, og fordækkene holder nok næste sæt bagdæk
med. 40.000 km på sådan en type dæk er ret godt klaret. Mine har dog været
brugt ret kraftigt )

Erfaringen med dækket er, at det ikke fungerer optimalt til en bil med motor
på bagsædet. Jeg ved ikke hvordan det er til almindeligt baghjulstræk, og
jeg har også hørt blandede meldinger fra folk der kører med forhjulstræk.
Under alle omstændigheder skal mine bagdæk have meget luft i for at bilen
ikke skal føles "sejlende" ved kursændringer.

MVH Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-04 19:52

> [...]
> være svært at gennemskue idé'en.
> Udseende? - dækket ser jo rimeligt godt ud på fælgen/bilen...

Jeg har da ikke problemer med kilometertallet i mine F1'er jeg har kørt 2,5
sæt af den gamle model og skiftede sidste forår til den nye GSD3.
Jeg har efter 17.000 km masser af mønster tilbage hhv. 6 og 6,5mm.
Jeg har aldrig oplevet km-tallet som et problem på F1'erne som jeg har kørt
med sådan on/off siden 1996.

Jeg er fuldt ud tilfreds med dækket, specielt dets evne til at dræne vand.

Det ser dog ud til at F1 er ved at blive overhalet af nogle af
konkurenterne, da det i de sidste tests jeg har set, kun har fået
tilfredsstillende karaktere i forhold de bedste.

Derimod har jeg haft dårlige erfaringer med Michelin Pilot Sport XGTV, jeg
var helt nede på 17.000 km på fordækkene (Golf III GTI).
Dækket fejler iøvrigt ikke noget, det var OK lige med undtagelse af
km-tallet.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-04-04 20:14

On Tue, 13 Apr 2004 20:52:28 +0200, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har efter 17.000 km masser af mønster tilbage hhv. 6 og 6,5mm.
>Jeg har aldrig oplevet km-tallet som et problem på F1'erne som jeg har kørt

OK - så langt kunne jeg ikke køre med dem på Volvo'en
(160 hk på forhjulene - 1050 kg)

>Jeg er fuldt ud tilfreds med dækket, specielt dets evne til at dræne vand.

Ja da.

> [...]
>var helt nede på 17.000 km på fordækkene (Golf III GTI).
>Dækket fejler iøvrigt ikke noget, det var OK lige med undtagelse af

Min Golf Variant kørte max. 35.000 km på de originale dæk (Uniroyal).
Herefter larmede dækkene på vanlig vis (tegn på hæl/tå samt nedslidte)

/Mogens

Fra : Anders Henriksen

Dato : 13-04-04 22:42

Tror jeg prøver dem kan få dem med 30% rabat hos Ford Har tidligere haft
kørt med goodyear eagle venture - et dæk som jeg også har været tilfreds
med, nu vil jeg lige prøve det "bedste" det skylder man sig selv så kan man
bagefter se tilbage på om det var pengene værd... nej jeg er ikke millionær,
men biler har min interesse og derfor skal tingene prøves.

/Anders

Fra : Anders Sørensen

Dato : 14-04-04 16:11

Den Tue, 13 Apr 2004 23:42:16 +0200, skrev "Anders Henriksen"
<anhen@webspeed.dk>:

> [...]
>bagefter se tilbage på om det var pengene værd... nej jeg er ikke millionær,
>men biler har min interesse og derfor skal tingene prøves.

Jeg regner med at sætte 4 Bridgestone Potenza RE 720 på min Yaris
Verso. Er der nogen her som har erfaring med det dæk? Hvordan med
støj, især når det er slidt halvt op?
Jeg kører i øjeblikket på Michelin Pilot Exalto, men de er snart
nedslidte De har vel kørt ~50.000 km. De har også larmet siden de var
halvt slidt op.

Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar

Fra : Roberto Saldo

Dato : 15-04-04 06:53

Anders Sørensen wrote:

> Jeg regner med at sætte 4 Bridgestone Potenza RE 720 på min Yaris
> Verso. Er der nogen her som har erfaring med det dæk? Hvordan med
> støj, især når det er slidt halvt op?

Jeg har lige fået 4 på, og synes de støjer betragteligt.
Det er også bemærket i ADAC's test.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-04 17:35

> [...]
>
> Min Golf Variant kørte max. 35.000 km på de originale dæk (Uniroyal).
> Herefter larmede dækkene på vanlig vis (tegn på hæl/tå samt nedslidte)

Sjovt nok havde jeg samme erfaring med min første fabriksnye Golf fra 1995,
Uniroyal 440 "the Raintyre", burde have heddet "the Pain Tyre"

/Claus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 14-04-04 18:03

On Wed, 14 Apr 2004 18:35:19 +0200, "Claus Petersen"

>Sjovt nok havde jeg samme erfaring med min første fabriksnye Golf fra 1995,
>Uniroyal 440 "the Raintyre"

Derfor skriver jeg også: "På vanlig vis". Det var det helt store
problem dengang - alle Golf'er led under syndromet. Alle...

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-04 19:03

> Derfor skriver jeg også: "På vanlig vis". Det var det helt store
> problem dengang - alle Golf'er led under syndromet. Alle...

Det gør de iøvrigt stadigvæk....

/Claus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 14-04-04 19:36

On Wed, 14 Apr 2004 20:03:16 +0200, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Det gør de iøvrigt stadigvæk....

ROFL - find lige postingen fra den nye Skoda Octavia frem igen

/Mogens