MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Backup program
Fra : TS

Dato : 28-04-04 15:37

Hej
Er der nogen af jer som kan foreslå et godt backup program til brug i
windows? Det skal kunne tage backup af nogle af mig udvalgte foldere og
f.eks. kopiere dem over på et andet drev (hd eller DVD). Det behøver ikke
nødvendigvis at komprimere, bare kopiere. Så er man heller ikke afhængig af
filformatet. Men er der nogle gode bud, så er det nu lige meget med det.
TS

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-04-04 15:53

"TS" <nospam@tosch9.yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen af jer som kan foreslå et godt backup program til brug i
> windows? Det skal kunne tage backup af nogle af mig udvalgte foldere og
> f.eks. kopiere dem over på et andet drev (hd eller DVD)

Stone's KopiKontrol
http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : TS

Dato : 28-04-04 17:35

> Stone's KopiKontrol
> http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> www.klattrup.dk

Den vil jeg da prøve. Ved du om den også kan tage backup af
registreringsdatabasen?
TS

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-04-04 19:02

> [...]
af
> filformatet. Men er der nogle gode bud, så er det nu lige meget med det.
++++++++++++++++++++
Hej.

Hvis du bruger windows xp er der et backup program med, der hedder NTbackup.

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : TS

Dato : 30-04-04 14:24

> Hej.
>
> Hvis du bruger windows xp er der et backup program med, der hedder
NTbackup.

> Mvh. Jørgen Nielsen.

Hej.
Ja det kender jeg; men det har en meget stor ulempe: det kan ikke lave
backup af Outlooks opsætning (mailkonti mm.)

Det kan BackRex Office backup: den laver backup af Dine office, IE, MSN
Messenger og Outlook Express opsætning. DEn gemme dog ikke datafilerne, kun
opsætningsfilerne.

Outback plus: den gemmer hele outlooks opsætning (inklusiv alle ens POP 3
konti), inklusiv datafiler (*.pst filerne). Jeg er dog ikke klar over om den
gemmer ens Outlookregler. Det viller ellers være fedt, da jeg har en del
regler som sorterer min post for mig, ned i forskellige mapper (Outlook
2003).

Genie Backup Manager: Gemmer alt. Ligner NTBackup, men i modsætning til
denne kan den selv finde registreringsdatabasen. Den laver også backup af
Outlook (inklusiv alle ens POP 3 konti, opsætning og datafiler). Den laver
dog ikke backup af ens Officeopsætning. Det viller ellers være rart at den
selv kunne finde frem til ens normal.dot mm.

De har bare alle 3 (4) programmer det problem at de ikke kan lave backup af
flere konti på en gang (mht. Outlook) Det kunne ellers være dejligt som
administrator at kunne styre backup og lave kopier til DVD/netdrev.
Er der nogen som kender et prorgam der kan det?

/TS