MS Windows
briani 27239
Hjælp til nybegynder - vist nok om Java
Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 21:59

Hej NG - jeg kører XP Pro og MI 6. Ved inst. af netbank kommer
logon-firkanten ikke frem. Der er et tomt areal med en lille figur oppe til
venstre. Jeg fik at vide, at der skulle installeres en "Java-maskine".
Er der hjælp på "sandkasse-niveau"?
(Jeg har opdateret WIN XP Pro og Office XP Pro online fra MS)
mvh Erling

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-04-04 22:41

Erling skrev:

> Jeg fik at vide, at der skulle installeres en "Java-maskine".
> Er der hjælp på "sandkasse-niveau"?

Det bedste ville nok være at installere Suns Java. Den kan du
hente her: <http://www.java.com/en/download/windows_automatic.jsp>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 23:01

> Det bedste ville nok være at installere Suns Java. Den kan du
> [...]

Tak for hurtigt svar.

Det har jeg så prøvet, men får denne meddelelse: "We encountered an issue
while trying to automatically install JavaT software onto your machine. As a
result, Java software was not installed properly."

Kan det være en indstilling i XP eller Mi? Jeg har sat sikkerhed til
Standardniveau. Scripts er aktiveret.

Mvh Erling

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-04-04 00:05

Erling skrev:

> Tak for hurtigt svar.

Velbekomme.

> Det har jeg så prøvet, men får denne meddelelse: "We
> encountered an issue while trying to automatically install
> JavaT software onto your machine. As a result, Java software
> was not installed properly."

Typisk at skidtet så ikke fortæller, hvad problemet går ud på.
Jeg har ingen erfaring med Suns Java, da jeg selv bruger den
fra Microsoft, men siden der ikke længere bliver udviklet på
MS' Java VM, vil jeg ikke anbefale andre at bruge den.

> Kan det være en indstilling i XP eller Mi? Jeg har sat
> sikkerhed til Standardniveau. Scripts er aktiveret.

Jeg tør ikke sige det, men kunne det tænkes at du har MS'
Java VM inde i systemet, men at den bare ikke fungerer efter
hensigten? Hvad sker det, hvis du i en kommandoprompt skriver
følgende efterfulgt af et tryk på Enter-tasten: jview

Hvis MS' Java VM er inde, vil du se noget i retning af dette:

Microsoft (R)-kommandolinjeindlæser til Java version 5.00.3810
Copyright (C) Microsoft Corp 1996-2000. Alle rettigheder forbeholdes.

Hvis MS' JVM ikke er inde, vil du blot få en meddelelse ala:

'jview' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.

--
Hilsen
Madsen

Fra : René Jensen

Dato : 27-04-04 23:56

Erling wrote:
> [...]
> Er der hjælp på "sandkasse-niveau"?
> (Jeg har opdateret WIN XP Pro og Office XP Pro online fra MS)

Du kan hente Microsoft's Java VM, den er dog ikke længere supporterede,
men virker ganske udemærket.

Filnavn: msjavx86.exe
Størrelse: 5.473.872 bytes

Brug f.eks. http://www.filemirrors.com/ til at søge efter filen, der
skulle være et sted, som har den liggende.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 21:23

"René Jensen" <not4u2know@privacy.org> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Brug f.eks. http://www.filemirrors.com/ til at søge efter filen, der
> skulle være et sted, som har den liggende.

Jeg har nu slettet den der Java-ting som Madsen foreslog, og så har jeg
hentet msjavx86 og installeret den - så nu kører det bare.

1000 tak til alle 3 der har hjulpet mig.
mvh Erling

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-04-04 23:38

Erling skrev:

> Jeg har nu slettet den der Java-ting som Madsen foreslog, og
> så har jeg hentet msjavx86 og installeret den - så nu kører
> det bare.

Det vil nok være klogt at kontrollere, om det er den nyeste version
af MS' Java VM, du har installeret. Det kan ske at være 5.00.3809
eller måske endda ældre versioner, du har fået fat i.
Den nyeste version hedder 5.00.3810 (du kan se versionsnummeret vha.
jview-kommandoen i en kommandoprompt som skrevet tidligere).

3810 kan hentes her <http://alm.bankdata.dk/showpage.asp?ID=622>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 28-04-04 08:47

On Tue, 27 Apr 2004 22:59:00 +0200, "Erling" <emj(at)pc.dk> wrote:

> [...]
>Er der hjælp på "sandkasse-niveau"?
>(Jeg har opdateret WIN XP Pro og Office XP Pro online fra MS)

SUN's lava duer ikke, hvis du har haft den inde, skal den først
fjernes helt, og så skal du installere msjavx86.exe
som regel, ( i hvert fald hos min h.bank) ligger den på deres
log on side. den fylder 5,1 MB
mvh Ebbe