MS Windows
briani 27239
notepad problem
Fra : Brodlos

Dato : 27-04-04 19:32

Der er opstået et frygteligt irriterende problem på min computer - igen
(sidste gang endte det med formattering)

Når jeg arbejder på mine hjemmesider og højreklikker og vælger view source
(vis kilde) retter i html koden og vælger gem, så bliver min html fil gemt i
en eller anden temp mappe, og filnavnet bliver lavet om til stien + [1] i
stedet for at overskrive den html fil jeg lige har åbnet.

Det vil altså sige at hver eneste gang jeg åbner en fil i notepad bliver jeg
nødt til at vælge sti og navn - højst irriterende.

Med andre ord notepad opfører sig ligesom om hjemmesiden jeg retter kode i
er på internettet, - men jeg gør det jo lokalt!

Hvorfor sker dette?

Jeg har windows xp pro uk, og system restore fungerer af en eller anden
grund ikke.

mvh MB

http://dvd.brødløs.dk

Hvis din browser ikke understøtter æ,ø, og å, brug i stedet
http://on.to/brodlos

Fra : Brodlos

Dato : 27-04-04 23:09

> [...]
jeg
> nødt til at vælge sti og navn - højst irriterende.

Jeg har opdaget at hvis jeg bruger "edit with notepad" knappen i
værktøjslinien på Internet Explorer 6, på højre side af "print" knappen,
fungerer det som det skal, men hvis jeg bruger højreklik (og det bliver jeg
nødt til når der er frames på siden) så opfører ie og/eller notepad sig
ligesom om at siden bliver hentet fra en server og ikke fra min egen
computer.

Jeg har også lagt mærke til at der vises en tæller fra webserveren selvom
jeg kigger på html filen lokalt, det er jo også unormalt.

Fra : René Jensen

Dato : 28-04-04 10:00

Brodlos wrote:
> Jeg har også lagt mærke til at der vises en tæller fra webserveren selvom
> jeg kigger på html filen lokalt, det er jo også unormalt.

Ikke nødvendigvis. Det kommer helt an på hvordan din HTML kode er sat
sammen. F.eks. vil nedenstående kode altid benytte http-adressen og ikke
den lokale version, som ligger på din harddisk.

<base href="http://www.mitdomæne.dk/">

Med venlig hilsen,
René Jensen