MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Skift mellem 2 slags VPN
Fra : Klaus Hansen

Dato : 27-04-04 12:47

Hej NG

Jeg har i forbindelse men mit arbejde, skulle på 2 forskellige typer VPN,
en Cisco og en CheckPoint VPN linie.

Jeg er bare lidt træt af at skulle afinstallere den ene, installer den anden
før det virker, da disse ikke kan køre sammen.

Findes der ikke en lille program der løser mit problem ???

Venlig hilsen Klaus

Fra : ///JJ

Dato : 27-04-04 23:09

Klaus Hansen wrote:
> [...]
> den anden før det virker, da disse ikke kan køre sammen.
>
> Findes der ikke en lille program der løser mit problem ???

Næppe noget program, idet dine vpn-klienter ( ihvert fald den ene) binder
sig til netkortet på et ret lavt niveau (og dermed forhindrer den anden i at
virke - har selv bøvlet med din problemstilling).
Alternativer: Du kan køre dual-boot, eller måske være heldig med to
hardware-profiler (vælges også under boot).

Muligt at der er andre alternativer.

mvh
///JJ

Fra : Anton

Dato : 29-04-04 12:42

Hej Klaus
Se kommentarer nedenfor.
"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Øv, Øv.
Cisco installerer en service som kører (Cisco Systems...). Det er en
firewall som er ret effektiv.
Prøv at stoppe den, og installere CheckPoint VPN.
Se om du så ikke kan få det til at virke.
Bemærk: Når du skal bruge cisco's skal du lige have startet servicen.
Jeg ved ikke om CheckPoint har nogen service...