MS Windows
briani 27239
Modem i XP
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 25-04-04 21:04

Jeg vil gerne prøve en standard-driver til mit modem, da jeg har haft
problemer med det. Men Windows vil ikke acceptere det! Jeg skal have
modemmet på COM3 eller COM4, men den vil alene lade mig lave et
standardmodem på COM1 eller COM2.

Hvad gør jeg?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-04-04 01:51

COM3 bruger samme IRQ som COM1 og COM4 samme som COM2. Så bare sæt den
på hvilken du nu har ledig af COM1-2.

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 26-04-04 06:36

Jamen problemet er, at mit program - Lotus Notes - kun fungerer med Com3 og
4, og den kan ikke finde modemmet, hvis jeg sætter den til COM2.

Fra : Kaj Hansen

Dato : 26-04-04 18:48

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad gør jeg?
>
>Du skal ændre portadressen for com1 eller com2 i bios, der er normalt fire
muligheder, skift com1 til 3E8h eller com2 til 2E8h, hvilket
svarer til com3 eller com 4

mvh
kaj

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 27-04-04 08:54

"Kaj Hansen" <kahan@post10.tele.dk> wrote in message

> "Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> muligheder, skift com1 til 3E8h eller com2 til 2E8h, hvilket
> svarer til com3 eller com 4

Det er ikke let at få til at fungere - programmet vil ikke anerkende
modemmet. Det installerer sig automatisk på COM3, hvis jeg sætte systemet
til selv at finde modemmet. Hvis jeg i steedet skal installere
standardmodemmet, har jeg kun Com1 og 2 at vælge imellem, og såfremt jeg
sætter en anden adresse, vil programmet ikke finde det.

Kan man virkelig ikke lave en form for "reset" af modemdriveren, så den blot
bruger en standarddriver i stedet for?

Det underlige er, at programmet ind imellem står og ringer op og efter et
minut skriver den, at ikke har fået fat i serveren. Men hvis jeg samtidig
kontrollerer forbindelsen via telefonrøret, har modemmet slet ikke ringet
op!

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 27-04-04 08:58

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> problemer med det. Men Windows vil ikke acceptere det! Jeg skal have
> modemmet på COM3 eller COM4, men den vil alene lade mig lave et

Hele problemet opstod iøvrigt, efter jeg havde sat en ny HD-controller
+harddisk i computeren. Kan der være støj fra denne, eller
adresse/IRQ-sammenstød? Det burde vel ikke kunne forekomme i XP