MS Windows
briani 27239
Partion magic 8.0
Fra : W M

Dato : 23-04-04 20:12

Hej

Min computer er sat lidt skævt op med et c-drev på 2 Gb og et d-drev på
26Gb. Dette vil jeg have ændret på og anskaffer mig Partion Magic 8.0,
dersværre på tysk.

Da jeg ikke ved en hat om partion magic 8.0 og da slet ikke når den er på
tysk, beder jeg om hjælp til at løse mit problem.

Er der en venlig sjæl der vil fortælle mig på "husmor-sprog" hvordan jeg
kommer videre med partion magic 8.0?

Enten ved at lave en slavisk vejledning, hvor alt er penslet ud eller også
et link til en sådan.

Alle råd modtages med tak

mvh

M Mathisen

Fra : Gevaldi

Dato : 23-04-04 20:17

W M skriblede:
> [...]
>
> Da jeg ikke ved en hat om partion magic 8.0 og da slet ikke når den
> er på tysk, beder jeg om hjælp til at løse mit problem.

Gå ned i forretningen og få byttet PM
til en engelsk version.

--
/Gevaldi

Fra : Henning Lund

Dato : 23-04-04 20:32

Gevaldi skrev:

> Gå ned i forretningen og få byttet PM
> til en engelsk version.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-04-04 21:54

On Fri, 23 Apr 2004 21:16:41 +0200, Gevaldi wrote:

> Gå ned i forretningen og få byttet PM til en engelsk version.

Ja det er så simpelt så man næsten græder over, at det ikke er
forsøgt i første omgang

De må da næsten kunne bytte den, hvis ellers emballage mv. er tilstede..?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-04-04 20:41

"W M" <loumic@XXXmail.tele.dk> wrote:

>Min computer er sat lidt skævt op med et c-drev på 2 Gb og et d-drev på
>26Gb. Dette vil jeg have ændret på og anskaffer mig Partion Magic 8.0,
>dersværre på tysk.

...cut

>Alle råd modtages med tak

Hvis du bare lige vil fortælle hvordan du ønsker disken sat op

<mlr>

Fra : Allan / Kolding

Dato : 23-04-04 20:57

Hvis du har XP Pro, så kan du gå i :
( Jeg´ved faktisk ikke om det er i andre MS værtioner )

Kontrolpanel => Adminstration => Computeradministration => Diskhåndtering.
Her tror jeg faktisk du kan gøre det på DK.

--
MVH. Allan / Kolding

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-04-04 22:10

"Allan / Kolding" <bruhn.allan@_V_Æ_K_stofanet.dk> skrev :

>Kontrolpanel => Adminstration => Computeradministration => Diskhåndtering.
>Her tror jeg faktisk du kan gøre det på DK.

Man kan ikke ændre på den partition, hvor Windows er placeret.
--
Knud

Fra : W M

Dato : 24-04-04 06:35

Tja, det var nu da ikke den store hjælp.
At få den byttet til engelsk havde jeg gjort hvis jeg kunne, men dette er
ikke så let.

Det var egentlig mere at få styr på rækkefølge i hvordan man laver om på
partionerne.

Jeg vil gerne have at mit c-drev bliver 8 Gb mod de nuværende 2, idet jeg
hele tiden får en advarsel om at der ikke er nok plads.

Selvom om jeg havde den engelske version, havde jeg nok ikke været meget
bedre stillet - i det jeg ikke helt kan gennemskue hvad det går ud på alt
det her. Mit håb var så at nogle af jer venlige mennesker kunne give mig en
opsang om det.

Så jeg prøver igen.

mvh

M Mathisen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-04-04 06:58

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in message

Diskhåndtering.

> Man kan ikke ændre på den partition, hvor Windows er placeret.

Generelt, eller kan man godt med PM 8.0 ?

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-04-04 11:27

> Generelt, eller kan man godt med PM 8.0 ?
>

> --
> mvh/rg. Christian
> If it isn't broken, don't "fix" it --
> you may simply break it instead!
++++++++++++++++++++++++
Hej Christian.

Man kan godt med PM 8.0.

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-04-04 17:11

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev :

>Generelt, eller kan man godt med PM 8.0 ?

Det er selvf. med Windows diskhåndtering, det ikke er muligt.
--
Knud

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-04-04 07:33

W M skriver:

> Da jeg ikke ved en hat om partion magic 8.0 og da slet ikke når den er på
> tysk, beder jeg om hjælp til at løse mit problem.

Hvis det er en købt version af PM, så byt den. Er den "stjålen", så find
den på engelsk.

Der skal meget lidt engelskkundskaber til at bruge PM, så får du den på
det sprog, er jeg sikker på at du kan finde ud af det.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : W M

Dato : 24-04-04 07:58

OK

Hej igen

Tak til Klaus.

Stjålet ved jeg nu ikke om den er, måske lånt.

Jeg prøver den engelske version.

Tak for det

mvh

m mathisen

Fra : Sander

Dato : 24-04-04 08:02

Det som det helt basalt drejer sig om er at du skal ændre
størrelsen på den store partition først så du får den mængde
plads fri du skal forøge den lille partition med, du fortæller
PM hvad du vil gøre og til sidst beder du den om at udføre,
hvorefter den genstarter din maskine i en slags dos, hvor kun
PM kører fordi den skal have fuld kontrol over dine diske for
at lave dine ændringer, på skærmbilledet kan du følge med i at
hvad den laver, til sidst genstarter den igen og så er det klaret.
Sander.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-04-04 08:05

Sander skriver:

> [...]
> at lave dine ændringer, på skærmbilledet kan du følge med i at
> hvad den laver, til sidst genstarter den igen og så er det klaret.

Jo tak, det ved jeg.

Har brugt PM siden version 4 eller sådan noget, rent erhevervsmæssigt.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 24-04-04 10:48

> [...]
>
> Klaus
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
++++++++++++++++++++++
Hej Klaus.

Det er nok også til V M at sander svare.

Mvh. Jørgen Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-04-04 12:21

"Jørgen Nielsen" skriver:

> Det er nok også til V M at sander svare.

Nååh, sorry, det var blot fordi han svarede på mit indlæg

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 24-04-04 15:27

> Nååh, sorry, det var blot fordi han svarede på mit indlæg
>

> Klaus
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe
++++++++++++++++
Hej

Ja ok det kunne godt være lidt svært at gætte hvem hans svar var til

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Niels Solskin

Dato : 24-04-04 13:11

Jeg kan sende dig den engelske manual, hvos det hjælper dig ?

Hvad er din mail ?

Bedste hilsner

Niels

Fra : Gevaldi

Dato : 24-04-04 14:11

Niels Solskin skriblede:
> Jeg kan sende dig den engelske manual, hvos det hjælper dig ?
>
> Hvad er din mail ?

Den står da ganske tydelig i headeren og
hvis du så fjerner de X'er så er den nok
også valid.

--
/Gevaldi

Fra : Niels Solskin

Dato : 24-04-04 14:13

> Den står da ganske tydelig i headeren og
> hvis du så fjerner de X'er så er den nok
> også valid.

Har prøvet at fjerne de 3 xxx...Kloge

Niels

Fra : Gevaldi

Dato : 24-04-04 14:20

Niels Solskin skriblede:

> Har prøvet at fjerne de 3 xxx...Kloge

Ja, og hvis du ikke får den retur, så er den
også valid, men det kunne jo være at "VM"
ikke er hjemme og læse sin post, det er jo
weekend, men du bliver åbenbart utålmodig
når du ikke får svar inden for minuttet :(

--
/Gevaldi

Fra : Niels Solskin

Dato : 24-04-04 14:41

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> wrote in message

> Ja, og hvis du ikke får den retur, så er den
> også valid, men det kunne jo være at "VM"
> ikke er hjemme og læse sin post, det er jo
> weekend, men du bliver åbenbart utålmodig
Hvad har jeg skrevet, som indikerer at jeg er utålmodig ???

> når du ikke får svar inden for minuttet :(
Har Gevaldi en dårlig dag, og er lidt sur og tvær og leder efter en hand
kan skændes med ????
I såfald stiller jeg ikke op, find en anden du kan skændes med
*skrupgriner*

Bedste weekend hilsner

Niels

Fra : Gevaldi

Dato : 24-04-04 14:50

Niels Solskin skriblede:

> Har Gevaldi en dårlig dag, og er lidt sur og tvær og leder efter en
> hand kan skændes med ????
> I såfald stiller jeg ikke op, find en anden du kan skændes med
> *skrupgriner*

A skjændes æ, a skryver bogstaver å
di daner tilsammens novet tægst :D

> Bedste weekend hilsner