MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
windows xp
Fra : marianne

Dato : 22-04-04 22:19

Hej. Håber at det nogle af jer der kan hjälpe mig, jeg har xp home
inde på min pc, men ville ha den ud. Da jeg ikke kunde det tänkte jeg
at jeg bar kunne instalere den igen, men her kommer mit problem, den
instalerer til der er 34 minutter tilbage så låser den sig HVORFOR?
det er der hvor den präsenterer videowsmakeren.
HJÄLP MIG.
Med venlig hilsen
Marianne Östergaard

Fra : Mikkel

Dato : 22-04-04 22:42

Hej

Hvor lang tid har du ofret før du konkludere den låser?

XP inst. kan godt finde på at "låse" mens den søger efter hardware,
men selvfølgelig hvis den er låst i over en halv time ville jeg nok
også tro den låser.

Mikkel Rømer Jespersen
Mikkel**privaten.mine.nu -- Ændre ** til @
-*- Http://www.privaten.mine.nu -*-

Fra : marianne

Dato : 23-04-04 10:33

Mikkel <det.faar@du.ikke.her> wrote in message news:<tqeg80plfl1eu9po5kjf9lt51of86ub4ng@4ax.com>...
> [...]
>
> XP inst. kan godt finde på at "låse" mens den søger efter hardware,
> men selvfølgelig hvis den er låst i over en halv time ville jeg nok

Hej Mikkel.
Jeg ofrede hele dagen på det, restartede den flere gange men den låste
sig samme sted hver gang. Jeg lod den stå i over en time men det hjalp
ikke noget.
Hvad kan jeg göre nu, for jeg kan jo ikke bruge pc'eren da jeg ikke
får xp ind.
MVH
Marianne

Fra : emj

Dato : 23-04-04 10:49

On 23 Apr 2004 02:32:57 -0700, manse@tiscali.se (marianne) wrote:

>Hvad kan jeg göre nu, for jeg kan jo ikke bruge pc'eren da jeg ikke
>får xp ind.

Prøv mod alle odds at tage den installationscd ud af drevet og bliv
ikke forundret, hvis du får mulighed for at starte op i fejsikret
tilstand.
Hilsen emj

Fra : marianne

Dato : 23-04-04 23:15

emj <emjnospam@stofanet.dk> wrote in message news:<0hph80dlou3cav0ttcftnqoaaopmv0gc0q@4ax.com>...

> Prøv mod alle odds at tage den installationscd ud af drevet og bliv
> ikke forundret, hvis du får mulighed for at starte op i fejsikret
> tilstand.
> Hilsen emj
Hej emj.
Det har jeg prövet men den kommer op og siger at cd'en mangler.
hilsen marianne

Fra : Henrik Sahl

Dato : 23-04-04 16:26

"marianne" <manse@tiscali.se> wrote in message
> [...]
> ikke noget.
> Hvad kan jeg göre nu, for jeg kan jo ikke bruge pc'eren da jeg ikke

Tag alt HW ud der ikke er 100% nødvendigt, eks. lydkort, netkort m.m.
Jeg har selv haft et netkort der stoppede install. men hvis jeg tog det ud
kørte install. igennem og jeg kunne install. kortet bagefter.

Mvh
Henrik

Fra : Henning Lund

Dato : 23-04-04 20:30

Henrik Sahl skrev:
> Tag alt HW ud der ikke er 100% nødvendigt, eks. lydkort, netkort m.m.
> Jeg har selv haft et netkort der stoppede install. men hvis jeg tog
> det ud kørte install. igennem og jeg kunne install. kortet bagefter.

Tjek lige cpu blæseren samtidig, jeg havde næsten opgivet at instalere
XP på en maskine indtil jeg opdagede blæseren (køleren) var fuld af
nullermænd og div. andre spændende ting.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : marianne

Dato : 23-04-04 23:21

"Henrik Sahl" <sahl@IKKESPAMsnaps.dk> wrote in message news:<c6bchg$22ei$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> Jeg har selv haft et netkort der stoppede install. men hvis jeg tog det ud
> kørte install. igennem og jeg kunne install. kortet bagefter.

jeg har ikke noget netkort i jeg har bare et externet modem, men har
en extra hartdisk i. Det jeg ikke forstår er at den ikke spurgte mig
om jeg ville formatere c-drevet da jeg jo havde xp inde inden jeg
begyndte at instalere det igen.
Mvh
Marianne

Fra : marianne

Dato : 24-04-04 10:54

manse@tiscali.se (marianne) wrote in message news:<d7db87fb.0404231421.7f898c5d@posting.google.com>...

> [...]
> en extra hartdisk i. Det jeg ikke forstår er at den ikke spurgte mig
> om jeg ville formatere c-drevet da jeg jo havde xp inde inden jeg
Hej nu er den rengjort men det hjalp intet hvad gör man så?

Fra : Kispus

Dato : 24-04-04 23:06

> Hej nu er den rengjort men det hjalp intet hvad gör man så?

Kære Marianne
Du kunne starte med at fjerne al den tekst vi ikke skal bruge
når du skriver et nyt indlæg. (som her)
Det er hamrende iriterende at skulle sidde og rulle ned når
man læser tråd for tråd.
Prøv at se på dine tidligere indlæg, meget kunne undværes.
Ps: Venligt ment !!
John

Fra : marianne

Dato : 25-04-04 09:05

"Kispus" <kispus@despammed.com> wrote in message news:<408ae4ac$0$256$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> [...]
> man læser tråd for tråd.
> Prøv at se på dine tidligere indlæg, meget kunne undværes.
Hej John.
Du har ret, men er der ingen der kan hjälpe mig med mit problem?
Marianne

Fra : Kispus

Dato : 25-04-04 09:25

> Hej John.
> Du har ret, men er der ingen der kan hjälpe mig med mit problem?
> Marianne

Prøv, som flere datablade skrevet om, at lægge din CD i fryseren
i en 10-15 min.
Eller gør som Andrpov siger:
Få fat i en Win. 98 startdiskette og start Pc,en op med den,
men husk at din bios skal sættes op til at starte første boot på diskette,
når opstarten er færdig skriver du:
format c:
Så tar du din meget kolde XP Cd og prøver igen.
Hvor bor du i landet, det kunne jo være at der bor een i nærheden
af dig som læser disse tråde.
(Har du ikke en Win 98 diskette, kan du hente den på nettet,
søg i Google)
Mvh. John

Fra : Kispus

Dato : 25-04-04 09:30

UPS !
Så lige at du har en ekstra hardisk i maskinen,
tag den ud !!!
Jeg har været ude for at jeg kom til at formatere den
forkerte disk fordi XP kan finde på at bytte om på
drevbogstaverne.
Det tog mig et par uger at genskabe disken med et
Recowery program.
Så ha kun C: , Cd-rom og Floppy i maskinen.
John

Fra : Andropov

Dato : 25-04-04 14:46

manse@tiscali.se (marianne) wrote in message news:<d7db87fb.0404250005.1c7ba186@posting.google.com>...

> Hej John.
> Du har ret, men er der ingen der kan hjälpe mig med mit problem?

Filer til at lave startdiskette med kan hentes her:
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Fra : Andropov

Dato : 24-04-04 11:19

manse@tiscali.se (marianne) wrote in message

> Hej. Håber at det nogle af jer der kan hjälpe mig, jeg har xp home
> inde på min pc, men ville ha den ud.

Nu kender jeg mest til Windows 98.
Kan du ikke bare boote op på en startdiskette og formatere c drevet ?
Jeg går ud fra du har en cdrom med windows på som du kan installere fra.

Fra : marianne

Dato : 25-04-04 14:01

andropov@ofir.dk (Andropov) wrote in message news:<df29e838.0404240218.76fca130@posting.google.com>...

> Nu kender jeg mest til Windows 98.
> Kan du ikke bare boote op på en startdiskette og formatere c drevet ?
> Jeg går ud fra du har en cdrom med windows på som du kan installere fra.
Hej!
Det vil jeg pröve, jeg bor i Sverige helt ude i buschen så der er
ingen hjälp at få.Her er ikke engang adsl.
Hilsen Marianne.

Fra : Kispus

Dato : 25-04-04 15:18

> Hej!
> Det vil jeg pröve, jeg bor i Sverige helt ude i buschen så der er
> ingen hjälp at få.Her er ikke engang adsl.
> Hilsen Marianne.

Vi har sikkert alle "briller på denne tråd", så fortæl os hvad du finder ud
af !!
John

Fra : marianne

Dato : 03-05-04 09:10

"Kispus" <kispus@despammed.com> wrote in message news:<408bc8a5$0$305$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> Vi har sikkert alle "briller på denne tråd", så fortæl os hvad du finder ud
> af !!
> John

Hej John
Endlig virker det nogenlunde, jeg fandt en gammel bootdisk, satte den
i sammen med win 98 cd, skrev så at den skulle starte maskinen med cd,
det gjorde at jeg kunne formatere drev c.
Jeg vil sige mange tak for hjälpen.
Marianne