MS Windows
briani 27239
XP-opdatering
Fra : David

Dato : 22-04-04 18:59

Hej NG

Kan du fortælle mig hvorfor jeg ikke kan sikkerhedsopdatere fra Windows
Update.
Under installationen får jeg en meddelse om at det ikke har bestået
kompatibilitetstesten i forhold til Windows XP og installationen afbrydes.
Jeg håber i kan hjælpe mig, på forhånd tak for hjælpen.

mvh.
David

Fra : Jens Jensen

Dato : 22-04-04 20:37

Er din Windows registreret hos MS?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-04-04 00:43

Aktiveret går jeg ud fra du mener. Det er ikke nødvendigt at
registrere.
Det du tænker på er formentlig at Pirat kopier af Windows XP ikke kan
benytte Windows update.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 23-04-04 07:32

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote in

> Aktiveret går jeg ud fra du mener. Det er ikke nødvendigt at
> registrere.
> Det du tænker på er formentlig at Pirat kopier af Windows XP ikke kan
> benytte Windows update.

Er det ikke noget nyt? Tidligere var det kun ServicePacks, som checkede om
det var en piratkopi, men de almidelige opdateringer kunne godt
installeres. Er det nu alle tilfælde, hvor der checkes om der anvendes en
piratkopi?

I øvrigt lyder fejlen ikke til at være den besked man får, hvis man bruger
en piratkopi. Så vidt som jeg kan huske fejlen, så var det noget med, at
"den kopi du bruger er en piratkopi, kontakt hurtigst muligt sælger eller
sysadm, hvis du arbejder i et firma. Du kan også ringe til MS på ..."

"kompatibilitetstesten" tyder på noget andet.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-04-04 22:16

Jo, det er nyt at der nu checkes for piratkopier ved hvert besøg på
Windows Update.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-04-04 09:27

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote

> On Fri, 23 Apr 2004 06:31:46 +0000 (UTC), Jesper Stocholm

> Jo, det er nyt at der nu checkes for piratkopier ved hvert besøg på
> Windows Update.

Ok - det må være meget nyt. I påsken hjalp jeg noget familie med at rense
en inficeret computer, og jeg _ved_, at den Windows XP Pro, der var
installeret, var en piratkopi. Den kunne derfor ikke installere SP1, men
den havde ingen problemer med at installere de andre rettelser til Windows
XP. Jeg tvivler normalt ikke på, hvad du siger, men er du sikker på, at du
har ret i dette tilfælde?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-04-04 02:11

Jeg kan desværre ikke citere mine kilder pga. min NDA. Men ja, jeg er
sikker.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-04-04 14:35

Jens Peter Karlsen wrote :

> Jeg kan desværre ikke citere mine kilder pga. min NDA. Men ja, jeg er
> sikker.

ok ... :)

--
Jesper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-04-04 14:06

David skriver:

> Under installationen får jeg en meddelse om at det ikke har bestået
> kompatibilitetstesten i forhold til Windows XP og installationen afbrydes.

Er det en computer med preinstalleret XP, hvor du efterfølgende har
monteret ekstra hardware ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Morten Due Jensen

Dato : 24-04-04 10:14

"David" <david@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
afbrydes.
> Jeg håber i kan hjælpe mig, på forhånd tak for hjælpen.

Jeg har to ideer:
1) Har du tjecket at dit ur er indstillet nogenlunde fornuftigt?
2) Prøv at downloade og installere MSMXML parser 3.0 SP4
(http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=c0f86022-2d4c-
4162-8fb8-66bfc12f32b0&DisplayLang=en)

Morten

Fra : Bjarne

Dato : 24-04-04 13:51

Morten Due Jensen <raenil[no_spam]@whirlwind.dk> wrote:
> [...]
> 1) Har du tjecket at dit ur er indstillet nogenlunde fornuftigt?
> 2) Prøv at downloade og installere MSMXML parser 3.0 SP4

Hvordan installerer man de to af de filer man skal downloade og udpakke, når
de er udpakket?
Er det et bestemt directory de skal udpakkes til?

Bjarne