MS Windows
briani 27239
Installering af WIN XP på flere PC ?
Fra : Robert

Dato : 22-04-04 10:28

Hej,

Jeg har købet en ny PC med Windows XP. Jeg har i forvejen 2 gamle PCer der
køre med Windows 98.

Nu bille jeg bruge min nye Win XP CD og installere den på de to computer.
Jeg ville spørge om det er i praktisk muligt at bruge en Licens af Win XP
og installere på flere Computere?

Hvis svaret er ja, ville der ske noget hvis jeg installere det same WIN XP
på de andre Win 98 maskine?

MVH Robert

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-04-04 10:35

"Robert" <robert_loui@yahoo.com> wrote in

> [...]
> computer. Jeg ville spørge om det er i praktisk muligt at bruge en
> Licens af Win XP og installere på flere Computere?

Ved installation skal XP aktiveres, og her undersøges hardware på den
maskine, som den er aktiveret på. Når du herefter installerer den på en
anden maskine, kan XP/Microsoft se, at det er en ny maskine og aktivering
er ikke mulig.

> Hvis svaret er ja, ville der ske noget hvis jeg installere det same
> WIN XP på de andre Win 98 maskine?

Uanset om du finder en måde at installere det på, så vil det være en
piratkopi, da din licens kun gælder til den maskine, som XP er købt sammen
med.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.