MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
SVCHOST på 18 mb ?
Fra : Ukendt

Dato : 22-04-04 07:58

I joblisten kan jeg se en SVCHOST der bruger ca. 18 mb.
Jeg tror ikke at jeg tidligere har haft en SVCHOST der krævede så meget ram.
Har jeg mulighed for at ændre dette ? Og har det egentlig nogen betydning ?

Tasklist /svc viser:
svchost.exe 892 AudioSrv, Browser, CryptSvc, Dhcp, dmserver,
ERSvc, EventSystem,
FastUserSwitchingCompatibility, helpsvc,
lanmanserver, lanmanworkstation, Netman,
Nla, RasMan, Schedule, seclogon, SENS,
SharedAccess, ShellHWDetection, srservice,
TapiSrv, TermService, Themes, TrkWks,
uploadmgr, W32Time, winmgmt, wuauserv,
WZCSVC

Mvh
Bo

Fra : Villy Jensen

Dato : 22-04-04 14:29

> [...]
ram.
> Har jeg mulighed for at ændre dette ? Og har det egentlig nogen betydning
?

Svjh, så er der en virus, der erstatter scvhost.exe med svchost.exe (eller
osse er det omvendt?)
(prøv at søge efter "SVCHOST" "virus" på google...)

Hvad siger din virusscanner?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-04-04 15:31

In article <4087c8b2$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
diy4wd@hotmail.com says...

> Svjh, så er der en virus, der erstatter scvhost.exe med svchost.exe (eller
> osse er det omvendt?)

svchost.exe (SerViCeHOST) er originalen - scvhost.exe er en fake.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-04 16:22

> Svjh, så er der en virus, der erstatter scvhost.exe med svchost.exe (eller
> osse er det omvendt?)
> (prøv at søge efter "SVCHOST" "virus" på google...)
>

> Hvad siger din virusscanner?

Min virusscanner finder intet, det samme for Adaware.

Jeg tror nu heller ikke at der er noget fusk blandet ind i det. Jeg må have
fået installeret noget som ligger i baggrunden og kræver nogle ressourcer.
Jeg havde VIA audio-driverene mistænkt, men en afinstallering løste ikke
problemet.

Bo

Fra : Ole C

Dato : 23-04-04 12:12

Bo skrev blandt andet:

> [...]
> SharedAccess, ShellHWDetection,
> srservice, TapiSrv, TermService,
> Themes, TrkWks, uploadmgr, W32Time, winmgmt, wuauserv,

Hos mig bruger den tilsvarende "svchost.exe" 16.8 Mb - så mon ikke det er
normalt?
--
vh
Ole C