MS Windows
briani 27239
Notepad mangler i højreklik menu?!
Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 21-04-04 19:40

Hey...

Jeg benytter tit funktionen hvor man kan højreklikke og og oprette et nyt
tekst dokument. Men nu er denne mulighed pludselig væk?!? og jeg kan vælge
imellem zip-filer, dvi-filer oa. Men ingen txt-filer som jeg virkelig bruger
tit...

Hvordan får jeg den tilbage? På forhånd tak...

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Edmund

Dato : 21-04-04 21:08

Martin Kirschmeyer skrev:

> [...]
> jeg virkelig bruger tit...
>
> Hvordan får jeg den tilbage? På forhånd tak...

Har du haft Stones Texttool installeret, for så forsvinder den mulighed
nemlig.

Ellers kan TweakUI for Windows XP måske hjælp
"templetes"
--
Mvh Edmund

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 21-04-04 20:20

Edmund wrote:
> Har du haft Stones Texttool installeret, for så forsvinder den
> mulighed nemlig.

Nej - det har jeg ikke. Kan man ikke fixe det et sted i reg-edit?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-04-04 20:33

Martin Kirschmeyer skriver:

> Nej - det har jeg ikke. Kan man ikke fixe det et sted i reg-edit?

Jo, i:
<HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Discardable\PostSetup\ShellNew>
ligger en nøgle kaldet tekstdokument

Og i:
<HKEY_USERS\S-1-5-21-303662299-939347860-1068257559-1007\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Discardable\PostSetup\ShellNew>
er der også en.

Der en en halvlang nøgle der skal til, hvis det kan gøres med tweakUI er
det langt nemmere.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 21-04-04 21:11

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> er der også en.
>
> Der en en halvlang nøgle der skal til, hvis det kan gøres med tweakUI

Det har jeg ikke lige tid til nu - men ser på det i morgen, og vender
tilbage... men takker indtidl videre...

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 25-04-04 10:45

Martin Kirschmeyer wrote:
> Det har jeg ikke lige tid til nu - men ser på det i morgen, og vender
> tilbage... men takker indtidl videre...

Nu har jeg prøvet at navigere hen til de to steder du har angivet i reg
basen. Der lå ganske rigtigt ikke en binær værdi for tekstdokument. Denne
har jeg så indtastet (den var fandme mange tal). Og umiddelbart virker det
også glimrende: Tekstdokument dukker op når man højreklikker og peger på
'ny'. Men ligeså snart man har valgt at oprette et tekstdokument, forsvinder
muligheden igen fra listen?! Og i reg basen er nøglen fjernet. Man kan så
vælge at importere nøglen igen, men det sker igen. Man kan kun bruge den een
gang, hvorefter den forsvinder...

Jeg er ikke så meget for det der PowerToys, da jeg tidligere har haft
problemer med det. Derudover står der vidst på MS website, at den kun virker
til den engelske version.

Hvad gør man så?

Fra : Edmund

Dato : 21-04-04 22:35

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Martin Kirschmeyer skriver:

> Jo, i:

<HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Di
scardable\PostSetup\ShellNew>
> ligger en nøgle kaldet tekstdokument

Er det muligt kun at eksportere tekstdokument nøglen

Jeg kan kun finde ud at at eksportere alle nøglerne under ShellNew

Og så sletter jeg de andre nøgler i reg filen med notepad

Nu tænker jeg på eksportering af nøgler generelt, og ikke det aktuelle
problem
--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 21-04-04 21:46

Martin Kirschmeyer skrev:

> Nej - det har jeg ikke. Kan man ikke fixe det et sted i reg-edit?

Jo det er vel der Tweak UI går ind og roder, men hvor ????

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

I Tweak UI vælg templates, vælg create og henvis til et tomt txt
dokument du først har oprettet med notepad

Du kan vel starte notepad via startmenuen

--
Mvh Edmund

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 21-04-04 21:06

Edmund wrote:
> Jo det er vel der Tweak UI går ind og roder, men hvor ????

Det er jo det..

> Du kan vel starte notepad via startmenuen

Det kan jeg, men det er jo besværligt når jeg så skal til at gemme
dokumentet bagefter..

Fra : Edmund

Dato : 21-04-04 22:29

Martin Kirschmeyer skrev:

> Det kan jeg, men det er jo besværligt når jeg så skal til at gemme
> dokumentet bagefter..

Du kan vel overkomme at gøre det en enkelt gang, til brug i Tweak UI

Det var bare for at undersøge om du kunne oprette et tomt dokument.

--
Mvh Edmund