MS Windows
briani 27239
explore.exe vælter ind imellem, hvorfor?
Fra : Henning Lund

Dato : 21-04-04 17:04

Min søn har sendt mig et par små filmklip i mpg format, når bare jeg
holder musen henover det ene af klippene, så vælter explore.exe. Er det
et codec problem eller hwa?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 21-04-04 21:20

Henning Lund skrev:

> Min søn har sendt mig et par små filmklip i mpg format, når bare jeg
> holder musen henover det ene af klippene, så vælter explore.exe. Er
> det et codec problem eller hwa?

Nåe ja den gør det også andre steder, jeg ville åbne Denne komputer, så
kom meddelelsen igen, explore.exe har forårsaget en fejl og lukkes.

Bud?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-04-04 21:42

Henning Lund skrev:

> Nåe ja den gør det også andre steder, jeg ville åbne Denne
> komputer, så kom meddelelsen igen, explore.exe har forårsaget
> en fejl og lukkes.

Det kan være uhyre mange ting, men det første jeg nok ville gøre
var at tjekke for RAM-fejl med f.eks. Memtest86.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning Lund

Dato : 22-04-04 04:31

Thomas G. Madsen skrev:

> Det kan være uhyre mange ting, men det første jeg nok ville gøre
> var at tjekke for RAM-fejl med f.eks. Memtest86.

Jeg fatter ikke lige det program ;o(

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-04-04 08:50

On Wed, 21 Apr 2004 22:41:33 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Det kan være uhyre mange ting, men det første jeg nok ville gøre
>var at tjekke for RAM-fejl med f.eks. Memtest86.

jeg har også rimelig stpr mistanke til at min ram konfuguration
fejler..

Microsoft testprogram melder at alle test fejler. mens memtest ikke
fejler på nogen test.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-04-04 21:16

Henning Lund skrev:

> Jeg fatter ikke lige det program ;o(

Hent <http://www.memtest86.com/memt31a.zip> og pak den ud i en
tilfældig mappe. Smid så en formateret diskette i diskettedrevet
og kør install.bat. Genstart computeren med disketten i og sørg
for at computeren er stillet til at starte fra disketten før
harddisken. Memtest86 starter af sig selv og det eneste du skal
holde øje med er linien ved navn 'Test' og feltet 'Errors'.

I linien 'Test' viser den hvor langt den er. Memtest86 bliver ved
med at køre i det uendelige indtil du stopper den vha. ESC-tasten,
men det anbefales at du lader den løbe mindst de syv første tests
igennem og det kan godt tage lang tid.
Den kører i alt tolv tests og når den har kørt den tolvte, starter
den forfra. De gange jeg har brugt programmet, har jeg ladet den
køre alle tolv tests og hvis den ikke har fundet fejl i løbet af
de tolv tests, så har jeg gået ud fra, at hukommmelsen er ok.
I linien 'Errors' vil der stå, hvor mange fejl den evt. har fundet.

--
Hilsen
Madsen