MS Windows
briani 27239
Computer bliver langsommer ?
Fra : Robert

Dato : 20-04-04 23:27

Hej alle

Jeg bruger Windows XP på min maskine (Pentium 4, 2.5 GHz, med 512 Mb Ram),
jeg synes min computer bliver langsommer og langsommer hver dag. Man skal
vente 4- 5 minutter bare for at se egenskaber på min computer, det er endnu
være hvis jeg vælger at starte en applikation som Word.

Jeg ved ikke hvad skal jeg gøre? Skal jeg formater computer og
geninstallere hele forfra?

Kan jeg stædige bruge min Win XP's CD og licens nummer når jeg har
aktiveret den engang?

Håbber I kunne hjælp.

På forhånd tak Robert

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-04-04 23:36

Robert skrev:

> Jeg bruger Windows XP på min maskine (Pentium 4, 2.5 GHz, med
> 512 Mb Ram), jeg synes min computer bliver langsommer og
> langsommer hver dag.

Har du tjekket for spyware med et program som Ad-aware eller lignende?

> Kan jeg stædige bruge min Win XP's CD og licens nummer når
> jeg har aktiveret den engang?

Ja, men du skal muligvis aktivere den igen, hvis du sletter alt på
harddisken og starter forfra, men det går som regel smertefrit.
Der er jo heller ingen der siger, at du behøver at starte forfra med
en frisk installation af WinXP. Der trænger nok bare til at blive
muget lidt ud.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Robert

Dato : 20-04-04 23:58

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Har du tjekket for spyware med et program som Ad-aware eller lignende?

Hvad skal jeg gøre med Ad-aware? Er det en antivirus program ?

> Der er jo heller ingen der siger, at du behøver at starte forfra med
> en frisk installation af WinXP. Der trænger nok bare til at blive
> muget lidt ud.

Ville det så hjælpe eller ændre på noget hvis jeg kun gen installere uden at
formatere min PC?

MVH Robert

Fra : hcma

Dato : 21-04-04 14:30

"Robert" <robert_loui@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvad skal jeg gøre med Ad-aware? Er det en antivirus program ?

> Ville det så hjælpe eller ændre på noget hvis jeg kun gen installere uden

Her er en vejledning i en Repair af WindowsXP (uden du mister data)
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
m v h
hcma

Fra : Robert

Dato : 22-04-04 11:15

Tak for Jeres svare alle samen

/ Robert

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-04-04 00:03

Robert skrev:

> Hvad skal jeg gøre med Ad-aware?

Installere og derefter køre det. Du kan hente en gratis version
her: <http://www.lavasoft.de/support/download/>. Hente evt. også
sprogpakken (Language Pack). Så kan programmet komme til at snakke
dansk.

Når det er installeret så sørg for at opdaterere inden du starter
en skanning. Der er en knap ved navn 'Check for opdateringer' inde
i Ad-aware beregnet til formålet.

> Er det en antivirus program ?

Nej, det er det sådan set ikke. Det er et program som fjener spyware
på din computer og spyware er ikke virus. Du kan læse mere om hvad
spyware er her: <http://www.spywarefri.dk/>.

> Ville det så hjælpe eller ændre på noget hvis jeg kun gen
> installere uden at formatere min PC?

Det er som regel en dårlig idé. Du har dog mulighed for at reparere
en Windows-installation vha. Windows-CD'en, men det tror jeg ikke på
din computer vil blive hurtigere af.

--
Hilsen
Madsen