MS Windows
briani 27239
Problemer med inst. af WinXP SP2 RC1
Fra : Peter Østrup Madsen

Dato : 20-04-04 21:32

Hej alle !

Jeg prøvede her for lidt siden at installere Windows XP Service Pack 2
Release Candidate 1.

Under installation kommer den med en fejlmeddelelse om at atapi.sys er i
brug, og at jeg skal lukke alle programmer og prøve igen.

Problemet er bare at atapi.sys vil altid være i brug - det er jo ligesom
driveren til harddisken.

Hvad gør jeg så ?

Håber nogle kan hjælpe mig.

Venlig hilsen
Peter Østrup Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-04-04 21:43

Peter Østrup Madsen skrev:

> Under installation kommer den med en fejlmeddelelse om at
> atapi.sys er i brug, og at jeg skal lukke alle programmer og
> prøve igen.

Har du Daemon Tools installeret?
Hvis du har så prøv at afinstallere det fuldstændigt inden du smider
SP2 RC1 ind. Nero skulle efter sigende også kunne resultere i den
fejlmeddelelse.

PS. Jeg har også SP2 RC1 inde pt. og kan stærkt anbefale at installere
den fra bunden af via en slipstreamet CD, for det kan du også gøre med
SP2 RC1. <http://www.wintip.dk/xp/guides/spcd/>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Østrup Madsen

Dato : 21-04-04 21:58

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message >

> Har du Daemon Tools installeret?
> Hvis du har så prøv at afinstallere det fuldstændigt inden du smider
> SP2 RC1 ind. Nero skulle efter sigende også kunne resultere i den
> fejlmeddelelse.

Jep - det var lige netop Daemon Tools der var problemet. Dejligt tak !

> PS. Jeg har også SP2 RC1 inde pt. og kan stærkt anbefale at installere
> den fra bunden af via en slipstreamet CD, for det kan du også gøre med
> SP2 RC1. <http://www.wintip.dk/xp/guides/spcd/>.

Tak for linket - det vil jeg prøve !

Venlig hilsen
Peter Østrup Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-04-04 22:08

Peter Østrup Madsen skrev:

> Jep - det var lige netop Daemon Tools der var problemet.
> Dejligt tak !

Velbekomme. :)

> Tak for linket - det vil jeg prøve !

Der er væsentlig større chance for en velfungerende SP2 hvis du
installerer den på den måde. I mit tilfælde har jeg installeret
den fra bunden af på en anden partition, så jeg kan dual-boote
imellem SP1 og SP2 (SP1 ligger på C og SP2 på D, som er den
samme fysiske harddisk delt op i to). Det giver den fordel, at
jeg ikke får den blandet sammen med min SP1-installation, for
den vil jeg helst ikke pille ved, før den endelige SP2 bliver
frigivet.

--
Hilsen
Madsen