MS Windows
briani 27239
Geninstallation af XP
Fra : K. Carstens

Dato : 19-04-04 22:48

Jeg er tvunget til at skulle formattere mit drev med XP styreprogrammet.
Jeg har tidligere læst indlæg, der forklarer hvilken fil man kan gemme og
genindlæse for at undgå at skulle kontakte Microsoft for nyt
registreringsnummer.

Er der nogen, der gider fortælle mig, hvad det nu var for en fil, idet alle
mine tidligere gemte mails fra NG er ødelagte.

mvh

Viktor

Fra : Mikkel

Dato : 19-04-04 22:56

hej

filen ligger i "system32" mappen under din windows, og hedder
"wpa.dbl"

jeg har set flere steder at de foreslår man tager "wpa.bak" med i
backup'en

--
Mikkel Rømer Jespersen
Mikkel**privaten.mine.nu -- Ændre ** til @

Fra : hcma

Dato : 20-04-04 08:47

"K. Carstens" <morhagen@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
alle
> mine tidligere gemte mails fra NG er ødelagte.

Hvis du har været nødt til at geninstallere Windows XP, vil du normalt være
tvunget til at gen-aktivere. Ikke nødvendigvis! . Du skal blot lave en
kopi af filen wpa.dbl efter du har aktiveret første gang. Filen er placeret
i %windir%\system32 mappen. Når du så har geninstalleret Windows XP skal du
blot kopiere filen tilbage til samme bibliotek og overskrive den nuværende
fil og så er du i gang igen.

Det skal nævnes, at det ikke er muligt at kopiere filen til en anden pc.
Filen afhænger af hardwaren og fungerer således kun til den pc, du har
kopieret den fra...hvis der ikke er skiftet hardware i mellemtiden.

Jeg har ikke selv haft lejlighed til at teste det.
m v h
hcma

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 20-04-04 12:56

"hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
du
> blot kopiere filen tilbage til samme bibliotek og overskrive den nuværende
[KLIP]
> m v h
> hcma
Hej.

Er der ikke noget med at den skal kopieres i fejlsikrettilstand ?

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : K. Carstens

Dato : 20-04-04 17:03

Tusind tak til både Mikkel oghmca. Det var lige det, jeg havde brug for.

mvh

Viktor