MS Windows
briani 27239
NT Authority/system - windows lukker sig s~
Fra : Quadro

Dato : 18-04-04 23:07

Der er noget galt med min windows.

Helt umotiveret lukker den ned af sig selv, med denne meddelelse.

"Windows skal genstarte fordi tjenesten Remote procedure call (RPC) sluttede
uventet"

Og så er der en nedtælling på 60 sekunder og efter den genstarter
computeren, og der er intet jeg kan gøre.

Dette kan ske flere timer efter jeg sidst har genstartet, det kan også komme
efter kun 5 min. brug af computeren.

Hvad i alverden sker der?

Fra : Quadro

Dato : 18-04-04 23:08

"Quadro" <quadro_jog@SPAMISEVILINDEEDhotmail.com> wrote in message

Glemte lige følgende, sorry.

Det er Windows XP PRO DK

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 18-04-04 23:24

Quadro wrote:
> [...]
> sluttede uventet"
>
> Og så er der en nedtælling på 60 sekunder og efter den genstarter
> computeren, og der er intet jeg kan gøre.

Kan ikke huske komandoen, men det er muligt at stoppe nedtællingen, så
du kan nå at opdatere inden maskinen genstarter.

> Dette kan ske flere timer efter jeg sidst har genstartet, det kan
> også komme efter kun 5 min. brug af computeren.

Det afhænger af hvornår du går på nettet.

> Hvad i alverden sker der?

Virus
Blaster er navnet
http://www.microsoft.com/security/incident/blast.asp

Du bør overveje om du ikke skal have opdateret dit OS. Blaster er
gammel.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : JSM

Dato : 19-04-04 07:56

> Kan ikke huske komandoen, men det er muligt at stoppe nedtællingen, så
> du kan nå at opdatere inden maskinen genstarter.

Shutdown -a

mvh
Jesper

Fra : Quadro

Dato : 19-04-04 11:13

"JSM" <1@2.dk> wrote in message news:c5vt6n$dfp$1@sunsite.dk...

> Shutdown -a
>
> mvh
> Jesper

Hvordan eksekverer jeg den kommando?

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-04-04 11:26

"Quadro" <quadro_jog@SPAMISEVILINDEEDhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan eksekverer jeg den kommando?
++++++++++++++++++
Hej.

Du kliker start og kør (eller windows tasten+R tasten)og i boksen skriver du
shutdown -a

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Quadro

Dato : 19-04-04 15:30

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> http://www.microsoft.com/security/incident/blast.asp
>
> Du bør overveje om du ikke skal have opdateret dit OS. Blaster er

Jeg går ind på linket og downloader Windows-KB833330-ENU.exe

Men når jeg prøver at køre filen får jeg denne besked

"This update requires ms03-26 to be installed. Please visit windows update
to install the latest critical updates"

Det har jeg så gjort og har installeret alle kritiske opdateringer, men
meddelelsen kommer stadig.

)-:

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-04-04 08:04

On Mon, 19 Apr 2004 00:06:57 +0200, "Quadro"
> [...]

>computeren, og der er intet jeg kan gøre.
>
>Dette kan ske flere timer efter jeg sidst har genstartet, det kan også komme

Blaster virus

Søg på google remove blaster, skynd dig at gøre det, og så tag
netforbindelsen fra maskinen og kør removeren.