MS Windows
briani 27239
System filer ?
Fra : Gerner

Dato : 18-04-04 17:43

Hvad laver en pagefile.sys og en hiberfil.sys ?

De er nye på c-drevet, evt. kommet til efter en defragmentering.

--
Gerner
1077WU/5055hrs

Fra : Pico

Dato : 18-04-04 21:25

Gerner wrote:
> Hvad laver en pagefile.sys og en hiberfil.sys ?
>
> De er nye på c-drevet, evt. kommet til efter en defragmentering.

pagefile.sys er din swapfil og hiberfil.sys er din dvalefil, populær sagt
Hvis du ikke har set dem før er det nok fordi du ikke har haft "vis alle filer"
slået til. Pagefile.sys er normalt 1½ x din ramstørelse og kan ikke undværes,
men kan flyttes til et andet drev og tildeles en anden størelse.
hiberfil.sys kan slås fra hvis du aldrig bruger dvale, den er også ca. 1½ x ram.
Pico

Fra : Gerner

Dato : 18-04-04 23:45

On Sun, 18 Apr 2004 22:25:22 +0200, "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

>pagefile.sys er din swapfil og hiberfil.sys er din dvalefil, populær sagt
>Hvis du ikke har set dem før er det nok fordi du ikke har haft "vis alle filer"

Jeg har altid den funktion slået til, men måske ikke lagt mærke til de 2 filer
før jeg fik besked på at der var for lidt ram på c-drevet.
1.87 Gb ville være godt at komme af med.

> [...]
>men kan flyttes til et andet drev og tildeles en anden størelse.
>hiberfil.sys kan slås fra hvis du aldrig bruger dvale, den er også ca. 1½ x ram.

Jeg bruger XP os, og dvaleknappen i "luk computeren" er aktiv. Hvordan får man
"standby" knappen tilbage ?
Og pagefilen lader sig ikke sådan flytte.
Hiberfil er på nøjagtig samme størelse som rammens størelse.

--
Gerner
1077WU/5055hrs

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-04-04 10:43

"Gerner" <nospamadresse@postkasse.org> skrev i en meddelelse
[KLIP]
> Og pagefilen lader sig ikke sådan flytte.
> --
> Gerner
> 1077WU/5055hrs
++++++++++++++++++++++
Hej Gerner.

Du skal ind i kontrolpanel>system>avanceret>ydeevne>indstillinger>avanceret
og ned under virtuel hukommelse kliker du på skift, så kan du bestemme hvor
din swapfile skal ligge. Bagefter skal du genstarte din pc.

Mvh. Jørgen nielsen.

Fra : Gerner

Dato : 19-04-04 11:49

On Mon, 19 Apr 2004 11:42:44 +0200, "Jørgen Nielsen"
<jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk> wrote in dk.edb.system.ms-windows:

>Du skal ind i kontrolpanel>system>avanceret>ydeevne>indstillinger>avanceret
>og ned under virtuel hukommelse kliker du på skift, så kan du bestemme hvor
>din swapfile skal ligge. Bagefter skal du genstarte din pc.

Jatak, det gav luft på disken.

Nu mangler jeg bare at få dvale afviklet. Jeg har en "sleep/wake up" funktion på
tastaturet.

--
Gerner
1081WU/5073hrs

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-04-04 17:14

> Jatak, det gav luft på disken.
>
> Nu mangler jeg bare at få dvale afviklet. Jeg har en "sleep/wake up"
funktion på
> tastaturet.

> --
> Gerner
> 1081WU/5073hrs
+++++++++++++++++++
Hej Gerner.

Hvis du skal aktiver/deaktiver dvale skal du højreklik et tomt sted på
skrivbordet og så egenskaber>pauseskærm>strømstyring >dvale så skal du enten
fjerne eller sætte hak i aktiver dvale.

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Gerner

Dato : 19-04-04 19:46

On Mon, 19 Apr 2004 18:13:41 +0200, "Jørgen Nielsen"
> [...]

>skrivbordet og så egenskaber>pauseskærm>strømstyring >dvale så skal du enten

Ja, der var et hak. Gad vide om jeg selv havde sat den.

Iøvrigt er imagefile.sys ikke dukket op på G-drevet endnu.

(ikke fordi jeg savner at få pladsen reduceret med 1.84 Gb)

--
Gerner
1082WU/5078hrs

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 20-04-04 11:15

> Iøvrigt er imagefile.sys ikke dukket op på G-drevet endnu.
>
> (ikke fordi jeg savner at få pladsen reduceret med 1.84 Gb)
> [...]
Hej Gerner.

Jeg er ikke helt med, hvad du mener med imagefile.sys, er det pagefile.sys
du mener?

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-04-04 22:04

Næh, de har været der hele tiden.
pagefile.sys = Windows swapfil.
hiberfil.sys = bruges når computeren sættes i dvale.