MS Windows
briani 27239
Min computer går inten helt i stå eller ge~
Fra : Jacob Vognsen

Dato : 17-04-04 21:06

Hey NG!

Jeg har mig en lorte spand for den går i stå eller genstarter hele tiden..
Hvad kan dette skyldes? har prøvet og skifte grafiikkort ud men uden hel..

Mit system:
Soltek SL-85ER
Pentium 4 Northwood 2.4GHz FSB533 (Socket 478)
Samsung 512 ddr-ram(PC2700)
Kingston 256 ddr-ram(PC2700)
GeForce 2 Ti 64ram(med ved jeg ikke om det)
40,0 GB - UDMA/133 (FLUID!) - 7200/2048KB(Master)
120,0 GB - UDMA/133 (FLUID!) - 7200/8192KB(Slave)
SB Live! Player 5.1, bulk
Dvd drev
Netværkskort 10/100mbit
Chieftec 340W Strømforsyning

Den går kun i stå når jeg høre musik og den genstarter for det meste kun når
jeg spiller counter-strike men også når jeg høre musik det sker ikke så tit
at den gør det uden jeg høre musik eller spiller counter-strike.

Venlig
Hilsen
Jacob V.

Fra : Jacob Vognsen

Dato : 17-04-04 21:16

Skal lige siges jeg bruger Windows XP Pro(dansk)

Fra : Mikkel

Dato : 17-04-04 21:21

Hej

Når min pc har gjort såen nogen unoder, tjekker jeg følgende

først tager jeg ram klodserne ud og sætter dem i igen, dernæst tjekker
jeg om cpu blæseren køre, jeg tager grafikkortet ud og sætter det i
igen, og sidst opservere jeg om harddisk lampen lyser konstant hvis
pc'en hænger.

--
Mikkel Rømer Jespersen
Mikkel**privaten.mine.nu -- Ændre ** til @

Fra : Jacob Vognsen

Dato : 17-04-04 21:28

Hmm har lige smidt de 256ddr-ram i idag men uden hel jeg har ikke prøvet kun
med de 256ram skulle man prøve det? for hvad hjælper det bare og tage dem ud
og i igen og der er strøm i lortet?

Fra : Mikkel

Dato : 17-04-04 21:52

On Sat, 17 Apr 2004 22:28:17 +0200, "Jacob Vognsen"
<biatch@oncable.dk> wrote:

>Hmm har lige smidt de 256ddr-ram i idag men uden hel jeg har ikke prøvet kun
>med de 256ram skulle man prøve det? for hvad hjælper det bare og tage dem ud
>og i igen og der er strøm i lortet?

nogengange når ramne har siddet mange mdr. så sker det at forbindelsen
bliver dårlig, især hvis man er en pilfinger som mig der måske kommer
til at ramme ramne i ny og næ, jeg ved ikke ellers hvorfor det sker
men det virker ihvertfald.

Fra : Jacob Vognsen

Dato : 18-04-04 08:14

Godt så nu prøve jeg så og tage begge ram klodser ud og tog dem i igen dog
satte jeg 512`en i en anden sokkel.
Og det virkede ikke så godt jeg startede svinet op og gik ind i cs og nåede
lige og fik loadet så kom den blå skærm frem hvor der stod:

Der er fundet en fejl, og windows er blevet lukket ned for at forhindre
beskadig af computeren.
Hvis det er første gang, at du har set denne stopfejl, kontroller især
hykommelsen for fejl eller uovensstemmelser.
Prøv at udskifte skærmkortene.
Deaktiver eller fjern hardware og drivere, der er installeret for nylig.
Deaktiver eller fjern software, der er installeret for nylig.
Hvis du skal bruge fejlsikret tilstand til at fjerne eller deaktivere
komponenter, skal du genstarte computeren og trykke på F8 for at vælge
avancerede startindstillinger og derefter vælge fejlsikret tilstand.
Tekniske oplysninger:
*** STOP: 0x0000007F (0x0000000D, 0x0000000, 0x00000000, 0x00000000)
Starter lagring af den fyskiske hykommelse.
Lagring af fysisk hykommelse fuldført.
kontakt systemadministratoren eller teknisk support for at få ydeligere
hjælp.

og så genstartede jeg og så lige efter jeg fik trykkede ok til mit kodeord
til ved windåse login kommer der en blå skærm til der står næsten det samme
men skrev lige de her to ned vidste jeg at jeg skulle:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
og
*** STOP: 0x0000000A (0x70696D6D, 0x00000002, 0x00000000, 0x804F442A)

Efter det slukkede jeg computeren og tog 512`en ud og nu starter den da fint
op nu vil jeg prøve og spille håber i kan komme med nogle forslag imens :D

Fra : Jacob Vognsen

Dato : 18-04-04 10:05

Damn den genstarter stadig selv om jeg ikke hørte musik eller spillede cs

Fra : Jesper Laursen

Dato : 18-04-04 09:23

"Jacob Vognsen" <biatch@oncable.dk> wrote in message
> [...]
tit
> at den gør det uden jeg høre musik eller spiller counter-strike.

Prøv at tage dit lydkort ud og afinstaller det.

Fra : Jacob Vognsen

Dato : 18-04-04 10:06

Ok vil jeg prøve har du haft samme problem?

Fra : Jacob Vognsen

Dato : 18-04-04 13:09

Det virkede heller ikke den gik i stå da jeg hørte musik....
Men ellers tak for dit forslag!

Fra : Torben

Dato : 18-04-04 14:52

"Jacob Vognsen" <biatch@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Det virkede heller ikke den gik i stå da jeg hørte musik....
> Men ellers tak for dit forslag!

Har du prøvet at kikke i fejlkoggen om der står noget.
--
Mvh Torben

Fra : Torben

Dato : 18-04-04 14:59

"Torben" <tolemNOSPAM@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Jacob Vognsen" <biatch@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> Har du prøvet at kikke i fejlkoggen om der står noget.
> --
> Mvh Torben

fejlkoggen = fejlloggen
--
Mvh Torben

Fra : Jacob Vognsen

Dato : 18-04-04 15:34

Ja det gør jeg hver gang med der er igen fejl der!

Fra : Torben

Dato : 18-04-04 16:44

"Jacob Vognsen" <biatch@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Ja det gør jeg hver gang med der er igen fejl der!
> "Torben" <tolemNOSPAM@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

Lage mærke til du kører med 2 mærker af ram, prøv at kør med en blok af
gangen det kunne være din 512 der fejler.
--
Mvh Torben

Fra : Jacob Vognsen

Dato : 18-04-04 18:47

Køre også kun med de 256 men det fucker stadig!

Fra : Poul E M

Dato : 20-04-04 09:31

> Det virkede heller ikke den gik i stå da jeg hørte musik....
> Men ellers tak for dit forslag!

hvordan kan du høre musik når lydkortet er taget ud og afinstalleret
Hilsen Poul E M

Fra : Jacob Vognsen

Dato : 23-04-04 14:25

pga jeg har et onboard lydkort også!