MS Windows
briani 27239
Installation på SATA disk uden floppy?
Fra : Henrik Weigelt

Dato : 17-04-04 19:06

Jeg vil gerne installere Windows 2000 på en SATA disk uden brug af floppy
disk. Windows 2000 er ikke så fleksibel og vil have driveren til SATA
controlleren leveret til A: drevet. Nogen der har foreslag?

Bundkort: Asus A7N8X-E Deluxe (Silicon Image Sil 3112A RAID Controller)
Harddisk: WD Raptor (WD360GD)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-04-04 19:52

Henrik Weigelt wrote:
> Jeg vil gerne installere Windows 2000 på en SATA disk uden brug af
> floppy disk. Windows 2000 er ikke så fleksibel og vil have driveren
> til SATA controlleren leveret til A: drevet. Nogen der har foreslag?

Er det ikke kun hvis man vil køre med raid at man skal installere SATA
drivere
Jeg har ikke installeret nogle SATA drivere og fungerer da fint
(Begge installationer er flyttet fra PATA til SATA da økonomien tillod en
Raptor)

- Peter

Fra : Hans

Dato : 18-04-04 01:37

Peter Lykkegaard wrote:

> [...]
> Jeg har ikke installeret nogle SATA drivere og fungerer da fint
> (Begge installationer er flyttet fra PATA til SATA da økonomien

Hvis SATA-controlleren er en separat chip skal der installeres 3. parts
drivere, uanset om der køres Raid eller Ide.

/ Hans

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-04-04 13:52

Hans wrote:

> Hvis SATA-controlleren er en separat chip skal der installeres 3.
> parts drivere, uanset om der køres Raid eller Ide.

Hmm, vil det ikke virke - eller virke "besynderligt"?
Det er jo ikke muligt at installere driverne efterfølgende?

- Peter

Fra : Henrik Weigelt

Dato : 18-04-04 12:43

"Henrik Weigelt" <henrik@weigelt.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne installere Windows 2000 på en SATA disk uden brug af floppy
> disk. Windows 2000 er ikke så fleksibel og vil have driveren til SATA
> controlleren leveret til A: drevet. Nogen der har foreslag?

Min tålmodighed slap op og jeg gravede floppy-drev frem fra sidste årtusinde
:o/