MS Windows
briani 27239
Placering af ikoner
Fra : Winston

Dato : 17-04-04 01:41

Nogen, der kan oplyse i hvilken fil, *.ini etc., MS Windows 98 SE dansk
gemmer placering af ikoner på skrivebordet?

Winston

Fra : Ole C

Dato : 17-04-04 08:26

Winston skrev:
> Nogen, der kan oplyse i hvilken fil, *.ini etc., MS Windows 98 SE
> dansk gemmer placering af ikoner på skrivebordet?
>
> Winston

Ikonerne til genveje etc. der ligger på dit skrivebord ligger ikke et
bestemt sted eller i en bestemt fil.
Men du kan finde nærmere oplysninger om det enkelte ikon ved at højreklikke
på det og kigge under "Egenskaber" og evt. "Skift ikon...."
--
vh
Ole C

Fra : Winston

Dato : 17-04-04 22:19

Ole C wrote:

> [...]
> Men du kan finde nærmere oplysninger om det enkelte ikon ved at højreklikke
> på det og kigge under "Egenskaber" og evt. "Skift ikon...."

Jeg var egentlig godt klar over, at mit spørgsmål kunne misforståes - og
det blev det. Jeg har ladet min egen tekst stå her. Prøv lige at læse
den igen. Jeg søger oplysning om hvor styresystemet gemmer oplysning om
*placering* af det enkelte ikon.

Winston

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-04-04 23:33

Windows gemmer deres placering på skrivebordet i Registret.
Den opdaterer placeringen ved shutdown, log off eller genstart af
computer.

Fra : Winston

Dato : 18-04-04 01:49

Jens Peter Karlsen wrote:

> Windows gemmer deres placering på skrivebordet i Registret.
> Den opdaterer placeringen ved shutdown, log off eller genstart af
> computer.

Registeret? Altså en fil af en slags? Noget man kan skrivebeskytte?

Winston

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-04-04 02:39

Ja og Nej. Har du problemer med at deres placering "glemmes" f.eks.
ved at et program får Windows til at chrashe, findes der forskellige
utilities der kan "Restore" deres placering såsom Powerstrip.
Prøv hos Tucows.

Fra : Ole C

Dato : 18-04-04 16:13

Jens Peter Karlsen skrev blandt andet:

> Har du problemer med at deres placering "glemmes" f.eks.
> ved at et program får Windows til at chrashe, findes der forskellige
> utilities der kan "Restore" deres placering såsom Powerstrip.

Jeg kan anbefale WinTidy.
Vær opmærksom på at det er forskellige versioner til hhv. Windows98 og
WindowsXP

--
vh
Ole C