MS Windows
briani 27239
Norton Ghost
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 16-04-04 12:06

Jeg planlægger at bruge Norton Ghost til at kopiere min gamle HD på 30GB
over på min nye 120GB.

I dag er min 30GB harddisk struktureret, så jeg har WinXP liggende på drev
D, og Win98 lå oprindeligt på drev C (men jeg har nu slettet
Windows-kataloget m.v., så det ikke længere kan bruges).

Ved en spejlkopi er jeg vel nødt til at kopiere opdelingen i C: og D: over
på den nye HD? Jeg kan vel ikke flytte min gamle D-partition over på den nye
HD som C-partition? Så bliver der vel problemer med at afvikle WinXP, eller
hvad?

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 16-04-04 15:15

"Henrik Steffensen"
> [...]
> HD som C-partition? Så bliver der vel problemer med at afvikle WinXP, eller

Når WinXP er installeret på D:\ skal den stadig bo på D:\ hvis det skal virke
problemfrit.

Men du kunne også benytte chancen til at geninstallere operativsystem og
programmer fra bunden på den nye harddisk,
og kopiere dine data fra den gamle disk.
Herved vil du få et hurtigere system - windows bliver 'slidt' med tiden.

mvh
Thorkild Dalsgaard