MS Windows
briani 27239
HJÆLP! ( H J Æ L P ! )
Fra : HE

Dato : 15-04-04 19:37

Hej Gruppe.

Jeg har gjort det RIGTIGT galt i dag.
Jeg startede med at updatere min windows XP pro under www.windowsupdate.com
Dette gik der jo naturligvis 'GED' i, og jeg blev bedt om at lave en
såkaldt emergency repair.
Dette lykkedes heller ikke, da min bærbare pc (IBM R31) ikke har noget
diskettedrev, og jeg
ingen restore disk har(!).
Herefter blev jeg bedt om at lægge min XP cd rom i drevet for gendannelse.
Nu er det bare sådan, at
jeg ikke har noget af softwaren på disk/cd etc. idet det hele lå
resistent¨på HD'en da jeg købte maskinen.

Det har ikke været muligt at gendanne noget som helst, ej heller med 'andre'
cd rommer med XP pro på.

Du har nok gættet, at jeg nu er kørt fuldstændig fast!

NOGEN GODE IDÉER? ANYONE!?

Pft.
HE :(....

PS. Det er MEGET vigtigt at jeg får adgang til dataene igen!
PSS. Kan man 'clone' sig ud af noget af'et?
PSSS. Jeg har også brug for nogle råd til at boote, og så komme ud i command
prompten - ka' ikke huske hvilken ctrl + ? det er ....

Fra : Bjarke Søgaard

Dato : 15-04-04 21:06

On Thu, 15 Apr 2004 20:36:37 +0200, "HE" <heecom@hotmail.com> wrote:

>PS. Det er MEGET vigtigt at jeg får adgang til dataene igen!
Disken ud og sættes til som ekstra drev i en anden PC - flere
muligheder for hvordan

>PSS. Kan man 'clone' sig ud af noget af'et?
????

>PSSS. Jeg har også brug for nogle råd til at boote, og så komme ud i command
>prompten - ka' ikke huske hvilken ctrl + ? det er ....
Boot på cd og vælg repair første gang - så får du en prompt.

Er sådan en X31 ikke med reetablering ? på IBM af nyere dato kan man
trykke F11 eller F12 eller noget under boot så bliver disken gendannet
til oprindelig stand.... Her er det vigtigt at data er ude først for
de forsvinder under operationen.

Den lette er disken i et eksternt usb kabinet kopiere data - Husk alt!
Så IBM Restore. Så er du måske kørende efter 4-5 timer med nerverne på
højkant

/bjarke

PS Hvis du virkelig vil have Hjælp her, er det en god ide at skrive en
apetitvækker i headeren.