MS Windows
briani 27239
Hvordan clones en systemdisk med partition~
Fra : Jakob

Dato : 15-04-04 09:52

Jeg har fået en ny større disk og vil derfor gerne have min gamle halvt
så store disk clonet over på den så den lille erstattes.

Jeg havde tænkt mig at gøre det med norton ghost, men da den gamle disk
er delt i 4 partioner med 2 styresystemer ville jeg lige høre om dette
kan lade sig gøre ??

Hvordan skal den nye disk behandles, skal den deles op i tilsvarende
partitioner eller hvad ?? Er der noget der specialt skal tages hensyn
til ??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 15-04-04 11:27

Det lykkedes uden hjælp

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 15-04-04 11:56

Jakob wrote:
> Det lykkedes uden hjælp

Burde du ikke, af ren høflighed, kort fortælle om hvordan du løste
problemet?

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og

Fra : Jakob

Dato : 15-04-04 14:30

> Burde du ikke, af ren høflighed, kort fortælle om hvordan du løste
> problemet?

OK jeg er jo kendt som en høflig person.

Inden jeg gik igang initialiserede jeg den nye disk og lavede den til en
stor ntfs partition.

Da jeg bootede op på ghost disketten valgte jeg bare "clone boot
section" det mener jeg ihvertfald den hedder, istedet for clone all. Det
gjorde da jeg har en bootloader til at vælge mellem winxp og 2k og jeg
var usikker på om det ville virke uden.

Derefter foregik resten ud fra standardinstillingerne. Den plads der var
ekstra på den nye disk blev fordelt ud på de tre partitioner som den
gamle disk "dikterede".

Jeg kører nu på den nye som master, og alt er som før (med ekstra plads)

Venlig hilsen

Jakob