MS Windows
briani 27239
Windows XP Pro vil aktiveres ved logon ???
Fra : Bjarke Søgaard

Dato : 13-04-04 23:12

Hej der

Jeg har en sjov en her - nogen løsninger eller ideer?

XP meddeler ved logon at den skal aktiveres - hvis man acceptere, så
kommer beskeden "windows er allerede aktiveret - OK" og så bliver man
logget af igen! Hvis man ikke acceptere bliver man logget af med det
samme - og ja det er en legal version og den er blevet aktiveret d.
29.2.04.

skal jeg fylde mere ram i, skifte netkort og tilføje et scsi kort - så
den bliver tvunget til en reaktivering ?

nogen nogen ideer ???

/bjarke

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-04-04 23:22

Bjarke Søgaard skrev:

> skal jeg fylde mere ram i, skifte netkort og tilføje et scsi
> kort - så den bliver tvunget til en reaktivering ?

Så ville det vist være lettere at pille lidt ved OOBETimer-værdien
i registreringsdatabasen og derefter gen-aktivere Windows.
Se evt.: <http://support.microsoft.com/?kbid=328874>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Bjarke Søgaard

Dato : 13-04-04 23:31

On Wed, 14 Apr 2004 00:21:34 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Så ville det vist være lettere at pille lidt ved OOBETimer-værdien
>i registreringsdatabasen og derefter gen-aktivere Windows.
>Se evt.: <http://support.microsoft.com/?kbid=328874>.

Ja - men hvordan kommer jeg til at editere registreringsdatabasen uden
at kunne logge på?

Jeg kan få "adgang på filniveau" ved at flyttet disken - men jeg kan
stadig ikke rette i WPAevents.

/bjarke

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-04-04 23:57

Bjarke Søgaard skrev:

> Ja - men hvordan kommer jeg til at editere
> registreringsdatabasen uden at kunne logge på?

Godt spørgsmål. Jeg havde ikke lige set, at den ikke vil lade
dig logge på uden at aktivere Windows i første omgang. Sorry.

> Jeg kan få "adgang på filniveau" ved at flyttet disken - men
> jeg kan stadig ikke rette i WPAevents.

Hmm, hvad med fejsikret tilstand, eller er det det samme?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Bjarke Søgaard

Dato : 14-04-04 17:07

On Wed, 14 Apr 2004 00:57:02 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hmm, hvad med fejsikret tilstand, eller er det det samme?

Selvfølgelig - tak for hjælpen

/bjarke

Fra : MRN

Dato : 14-04-04 00:45

> [...]
>

> skal jeg fylde mere ram i, skifte netkort og tilføje et scsi kort - så
> den bliver tvunget til en reaktivering ?

Hvis det er en legal version som du skriver, så er det vel nemmest bare at
ringe til Microsoft... Det kan være de har en løsning... Selvom de ikke
altid har lige godt styr på deres programmer...:-/

MRN

Fra : Bjarke Søgaard

Dato : 14-04-04 17:07

De lukker kl. 22.00