MS Windows
briani 27239
Macro / Script i win XP
Fra : Lars Zeuner

Dato : 13-04-04 16:44

Hejsa

Jeg spiller en del hos bookmakerne på nettet, og har derfor ofte brug for at
starte 7-8 browservinduer op og derefter gå ind på de forskellige
bookmakeres hjemmesider. Er der en måde hvorpå jeg kan lave en "rutine" der
gør dette for mig ved hjælp af et klik. Altså lidt på samme måde som hvis
jeg lavede en makro i f.eks. Word?

Mvh

Lars Zeuner

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 13-04-04 17:36

Således skrev "Lars Zeuner" <lars_zeuner(no spam)@get2net.dk> i
dk.edb.system.ms-windows Tue, 13 Apr 2004 17:43:30 +0200:

>Er der en måde hvorpå jeg kan lave en "rutine" der
>gør dette for mig ved hjælp af et klik. Altså lidt på samme måde som hvis
>jeg lavede en makro i f.eks. Word?

En hurtig bat-fil med

start http://den.første.side
start http://den.anden.side
start http://den.tredie.side
start http://den.fjerde.side

virker fint her med Opera 7.23 under Win2KPro.

Knud
--
Now some men go for women, And some men go for boys,
But my love's warm and fluffy, And makes a Baah-ing noise!

Fra : Lars Zeuner

Dato : 13-04-04 19:31

Tak for svaret - det var en dejlig simpel løsning. Desværre åbner min bat
fil kun 1 vindue, og dermed kun den sidste adresse på listen. Er der en
kommando der angiver at den skal starte et nyt vindue op?

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 13-04-04 20:07

Således skrev "Lars Zeuner" <lars_zeuner(no spam)@get2net.dk> i
dk.edb.system.ms-windows Tue, 13 Apr 2004 20:30:52 +0200:

>Tak for svaret - det var en dejlig simpel løsning. Desværre åbner min bat
>fil kun 1 vindue, og dermed kun den sidste adresse på listen. Er der en
>kommando der angiver at den skal starte et nyt vindue op?

Ok, det er så fordi min Opera har flere "browsere" i den samme
instans.

Så prøv explicit at kalde IE med url'en som parameter.

start iexplore.exe http://geekculture.dk
start iexplore.exe http://berlingske.dk

virker f.eks. her. Måske skal du have hele stien til IE med, jeg
behøver det ikke.

Knud
--
Money can't buy friends, but you can get a better class of enemy.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 13-04-04 20:36

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> skrev i en meddelelse news:c5hkp5.e8.1@joshua.winck.dk...

> [...]
>
> start iexplore.exe http://geekculture.dk
> start iexplore.exe http://berlingske.dk
>
> virker f.eks. her. Måske skal du have hele stien til IE med, jeg

Det virker ikke her.

--
Mvh Bjarne Duelund

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 13-04-04 20:40

"Bjarne Duelund" <duelund@_REMOVE_danbbs.dk> skrev i en meddelelse news:c5hfeg$hqi$1@news.cybercity.dk...

> Det virker ikke her.

Første gang...............men nu virker det!

--
Mvh Bjarne Duelund

Fra : Lars

Dato : 17-04-04 10:06

In article <GUTec.2248$KE1.218@news.get2net.dk>, "Lars Zeuner" <lars_zeuner(no spam)
@get2net.dk> says...
> [...]
> gør dette for mig ved hjælp af et klik. Altså lidt på samme måde som hvis

Yep, løsningen hedder MacroExpress:

http://www.macros.com
http://www.macros.com/features.htm
http://www.macros.com/command.htm

Iflg. min mening et absolut must have, idet ME kan programmeres til at kontrollere mus +
keyboard op imod de forsk. applikationers brugerflade.

ME har sparet mig megen tid i betjeningen af diverse andre trivielle programmer

--
Best regards

Lars

Fra : Lars