MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Starsdiskette med format.com
Fra : Jacob

Dato : 13-04-04 12:05

Hej!

Jeg kan ikke få fat i en startdiskette med format.com, som jeg skal bruge
idet jeg skal formattere min harddisk. Har søgt efter bootdisketter på
nettet, men ingen af dem indeholder format.com.

Er der en af jer, der ved hvor man kan downloade en startdiskette med
format.com?

Det nytter heller ikke at kopiere format.com fra windows/system-mappen - har
forsøgt.

Hilsen
Jacob

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 13-04-04 12:44

"Jacob" <no_email@cybercity.dk> wrote in message

> Det nytter heller ikke at kopiere format.com fra windows/system-mappen - har
> forsøgt.

Hvilken Windows ?
Har du en Windows 98 CD-ROM ?

--
Bjarne Duelund

Fra : Jacob

Dato : 13-04-04 12:50

"Bjarne Duelund" <duelund@_X_danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> "Jacob" <no_email@cybercity.dk> wrote in message

> Hvilken Windows ?

XP Prof. Der findes måske en anden måde at formatere mit c-drev på? Altså
uden bootdisk?

> Har du en Windows 98 CD-ROM ?

Nej.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 13-04-04 12:53

> XP Prof. Der findes måske en anden måde at formatere mit c-drev på? Altså
> uden bootdisk?

Boot på din XP CD-ROM.

--
Bjarne Duelund

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 13-04-04 12:55

"Jacob" <no_email@cybercity.dk> wrote in message

Du kan finde en boot diskette med format her:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/
se under "Bootable CD-ROM...."

--
Bjarne Duelund

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-04-04 17:08

Uheldigvis faldt Jacob over tastaturet og skrev derved følgende:

> Er der en af jer, der ved hvor man kan downloade en startdiskette
med
> format.com?

Der er ikke noget, der hedder format.com i DOS.

Format kommandoen er indbygget i kommando fortolkeren, altså
command.com

Du skal blot lave en almindelig start diskette og så boote op på den.
Så kan du formatere din harddisk.

Men bemærk, du kan kun formatere FAT tabeller, ikke NTFS. Så skal du
bruge programmet delpart.exe

Claus

Fra : Jens Jensen

Dato : 13-04-04 17:58

Jo. FORMAT.COM findes i DOS og er ikke indbygget i kommandofortolkeren!!

Fra : Rene Sorensen

Dato : 20-04-04 13:36

Der er en god hjælp her

http://www.nu2.nu/bootdisk/