MS Windows
briani 27239
ASUS Live Update...
Fra : tp

Dato : 12-04-04 19:28

Hej gruppe

Jeg er kommet i den situation hvor jeg er nødsaget til at lave en update (
flashe ) min BIOS, da jeg ellers ikke ka' få mit ASUS TUSL2-C med chipset
815EP til at vedkende sig min nye 40 gb DiamondMax Plus harddisk...

Hvis jeg indefra Windows XP Pro vil flashe BIOS'en med ASUS Update ( V.
5.22.02 ) - hvor meget skal jeg disable inden da ? ( f.eks. Norton Antivirus
etc. og er der ting jeg skal slå fra via 'msconfig' sådan at det ikke
starter op inden jeg vil flashe BIOS ??? )
Eller bliver jeg måske nødt til at starte helt op i 'Safe Mode' ???

Jeg har aldrig før indefra Win XP prøvet at flashe en BIOS... og det SKULLE
jo NØDIGT gå galt... for så... ;-/...

Jeg har hentet den BIOS update ned fra ASUS som jeg skal flashe den gamle
( V. 1011 ) med.... den hedder V. 1012T og ASUS Update skal altså flashe fra
hardisken...

Skal jeg slukke og dernæste tænde PC'en igen efter at Flashen forhåbentlig
er succesfuld ? Og dernæst gå ind i BIOS setup og vælge: LOAD Setup Defaults
?

Håber at der er en kyndig på området - da det ikke må gå galt !!!

På forhånd mange tak

Venligst
Tom

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-04-04 23:11

Uheldigvis faldt tp over tastaturet og skrev derved følgende:

> [...]
> update ( flashe ) min BIOS, da jeg ellers ikke ka' få mit ASUS
> TUSL2-C med chipset 815EP til at vedkende sig min nye 40 gb

Hvad får dig til at tro, at din hd ikke kan kører med din gamle bios.
Jeg har tre Maxtor Diamondmax kørende med bios 1011?

> Hvis jeg indefra Windows XP Pro vil flashe BIOS'en med ASUS Update (
> V.

Gør det i DOS, det er det bedste.

Claus