MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Driver-problemer
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 12-04-04 16:29

Hej,

Jeg har et problem:

Pludselig er der kommet et udråbstegn på mit cd-rom-drev i enhedshåndtering,
og den skriver at "Driveren er muligvis beskadiget".

Drevet er et Lite-On, som der ikke er udgivet en specifik driver til - men
det har også tidligere virket med standard-driveren (win XP Pro)

Jeg har tjekket at drevet virker i en anden computer, og jeg har prøvet at
slette det fra enhedshåndtering, så den kører driveren ind igen, men det
løser ikke problemet. Hvad kan der være galt - jeg gider næsten ikke
geninstallere Windows for sådan en relativt lille, men meget irriterende,
ting.

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-04-04 16:39

Rasmus Nielsen skrev:

> Pludselig er der kommet et udråbstegn på mit cd-rom-drev i
> enhedshåndtering, og den skriver at "Driveren er muligvis
> beskadiget".

Står der ikke en fejlkode, hvis du højreklikker på drevet og
vælger Egenskaber? Hvilket nummer har den fejlkode?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 12-04-04 16:43

> Står der ikke en fejlkode, hvis du højreklikker på drevet og
> vælger Egenskaber? Hvilket nummer har den fejlkode?

Der står:

Windows kan ikke indlæse enhedsdriveren til hardwaren. Driveren er muligvis
beskadiget eller mangler. (Kode 39)

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-04-04 16:47

Rasmus Nielsen skrev:

> Windows kan ikke indlæse enhedsdriveren til hardwaren.
> Driveren er muligvis beskadiget eller mangler. (Kode 39)

Prøv at gå ned i Start > Kør og start: regedit

Find så følgende nøgle: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\
Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}. Hvis der findes
en værdi ved navn UpperFilters inde i den nøgle så slet den. Gør det
samme hvis der findes en værdi ved navn LowerFilters og genstart
derefter computeren.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 12-04-04 17:41

> [...]
> en værdi ved navn UpperFilters inde i den nøgle så slet den. Gør det
> samme hvis der findes en værdi ved navn LowerFilters og genstart

Hmm... Der skete i hvert fald noget. Den står rigtigt i enhedshåndtering, og
jeg kan se drevet i Denne Computer, men jeg kan ikkke læse fra det det. Den
skriver:

F:\ er ikke tilgængelig.
Forkert funktion.

Den genkender heller ikke om det er en Audio CD eller Data (altså viser det
tilhørende ikon).

Der var nogle registeringer med samme navne som dem du skrev, blot med .Bak
bagefter. Er det evt. nogle jeg også skal fjerne?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-04-04 17:51

Rasmus Nielsen skrev:

> Den genkender heller ikke om det er en Audio CD eller Data

Det kan muligvis hjælpe af afinstallere drevet inde i Enhedshåndtering
og lade Windows finde det igen under opstarten.

> Der var nogle registeringer med samme navne som dem du skrev,
> blot med .Bak bagefter. Er det evt. nogle jeg også skal
> fjerne?

Altså værdier ved navn LowerFilters eller UpperFilters med efternavnet
..Bak, eller hvad mener du? Der bør ikke være noget som helst ved navn
LowerFilters eller UpperFilters inde i HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\
CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}.
Se evt.: <http://support.microsoft.com/?kbid=314060>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 12-04-04 19:56

> Det kan muligvis hjælpe af afinstallere drevet inde i Enhedshåndtering
> og lade Windows finde det igen under opstarten.

Mange tak for hjælpen - nu virker det sgu!

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.