Skal man have fastnet telefon abonnement h~
Fra : Klaus G

Dato : 29-04-01 09:50

Kan det virkeligt være rigtigt, at man skal have sit fastnet telefon
abonnement hos TDC for at komme i betragtning til et adsl abonnement.
Jeg have lykkeligt bestilt adsl forbindelse hos CC, men nej jeg skulle have
fastnet abonnement hos TDC for at få adsl.
Det kan da ikke være rigtigt eller hvad? Har fastnet abonnement hos Tele2.
Hvis det er sandt hvad har man så af alternativer?

mvh Klaus G

Fra : Jakob Paikin

Dato : 29-04-01 11:06

On Sun, 29 Apr 2001 10:50:08 +0200, "Klaus G" <sej@fiskefars.dk>
wrote:

>Kan det virkeligt være rigtigt, at man skal have sit fastnet telefon
>abonnement hos TDC for at komme i betragtning til et adsl abonnement.

Kun hvis du vil have TDC som ADSL-udbyder.

>Jeg have lykkeligt bestilt adsl forbindelse hos CC, men nej jeg skulle have
>fastnet abonnement hos TDC for at få adsl.

Nej. CC og WOL opsætter eget stik til ADSL-forbindelsen.

Men problemet kan være, at der ikke er såkaldt rå kobber tilgængelig
på din adresse.

--
Jakob Paikin

Fra : Ali Ben Skurk

Dato : 29-04-01 11:14

> [...]
> Det kan da ikke være rigtigt eller hvad? Har fastnet abonnement hos Tele2.
> Hvis det er sandt hvad har man så af alternativer?

Det er fordi at CC har indgået en aftale med TDC om at dele kobber med dem
så de kan lave samme løsning som TDC, men kravet er at du har fastnet hos
TDC, men du slipper for ingen kobberdommen da de dele med TDC.

Skurken

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 29-04-01 14:11

Jeg har netop opsagt mit fastnet abb. hos Tele2 af samme årsag. TDC
(Zillion) sagde dog at de arbejdede på, at kunne levere ProAccess ADSL til
alle - uanset hvor man havde abb. Tele2 arbejder også på at kunne levere
ADSL, men udsigterne var noget uldne begge steder, så nu skifter jeg tilbage
til TDC for at kunne få ADSL her og nu.

CC + WOL's løsninger synes jeg ikke om, da jeg lægger stor vægt på
stabilitet i min internet forbindelse (prof. brug). Manglen på stablitet hos
CC og WOL er mest baseret på en fornemmelse....

Mobilix's tilbud synes jeg lyder godt, men det kan man kun få i de 4 store
byer.

Hilsen Uffe
www.routeware.dk

Fra : Jakob Paikin

Dato : 29-04-01 15:47

On Sun, 29 Apr 2001 15:10:43 +0200, "Uffe Kousgaard"
<uffe@routeware.dk> wrote:

>CC + WOL's løsninger synes jeg ikke om, da jeg lægger stor vægt på
>stabilitet i min internet forbindelse (prof. brug). Manglen på stablitet hos
>CC og WOL er mest baseret på en fornemmelse....

Jeg kan kun udtale mig om WOLs ADSL-løsning, men den er i hvert fald
rigeligt stabil til professionelt brug.

På de tre WOL/ADSL-forbindelser jeg er ansvarlig for, har der på ca. 1
år kun været ca. 5 afbrydelser á hver ca. 5-15 minutter (i de normale
dagtimer).

--
Jakob Paikin

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 29-04-01 16:08

It seems Uffe Kousgaard wrote:

>CC + WOL's løsninger synes jeg ikke om, da jeg lægger stor vægt på
>stabilitet i min internet forbindelse (prof. brug). Manglen på stablitet hos
>CC og WOL er mest baseret på en fornemmelse....

Jeg fornemmer det modsatte - hos begge nævnte ISP'ere
Hvis du kigger lidt i gruppen her, ser du ikke mange indlæg der
understøtter din kedelige fornemmelse.
Indlægene skal nok komme ifald der er problemer, så her er no news == good
news.

--
Soeren Schroeder
SysAdm

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 29-04-01 17:17

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> skrev i en meddelelse

> CC + WOL's løsninger synes jeg ikke om, da jeg lægger stor vægt på
> stabilitet i min internet forbindelse (prof. brug).

Så få en fast linie, f.eks 2mbps.
Det er super-stabilt.

-------------
Best regards
Henrik Aarfeldt
Data Maintenance Team
#mobilix AS12435
HA3180-RIPE
Dette indlæg repræsenterer min private holdning/mening.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-05-01 13:19

> [...]
> Jeg har netop opsagt mit fastnet abb. hos Tele2 af samme årsag. TDC
> (Zillion) sagde dog at de arbejdede på, at kunne levere ProAccess ADSL til

Hvordan de så liige har tænkt sig at levere ADSL over et andet teleselskabs
linje er et godt spørgsmål.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Niels Callesøe

Dato : 05-05-01 10:12

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in
<9d06p7$2esd$11@tnews.inet.tele.dk>:

> Hvordan de så liige har tænkt sig at levere ADSL over et andet
> teleselskabs linje er et godt spørgsmål.

Ja... det skal nok blive "spændende"..

(AAAaaaaarrrhhh moar, få mig væk fra den fæle telefon)

--
Niels Callesøe - nørd light @work
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 30-04-01 08:34

Den Sun, 29 Apr 2001 10:50:08 +0200, skrev "Klaus G" <sej@fiskefars.dk>
:
>Kan det virkeligt være rigtigt, at man skal have sit fastnet telefon
>abonnement hos TDC for at komme i betragtning til et adsl abonnement.

Nej, ikke et abonnement, men der skal være en linje.
Se http://proaccess.jth.net/TDKfax.gif

- Jørgen

http://proaccess.jth.net/
http://dns.jth.net/ Godkendte DNS servere til .dk og internationale domæner